המכללה האקדמית הדסה, מתוך תערוכת הבוגרים "תרחישי שימוש" (צילומים: איריס כהניאן, באדיבות המכללה האקדמית הדסה)
המכללה האקדמית הדסה, מתוך תערוכת הבוגרים "תרחישי שימוש" (צילומים: איריס כהניאן, באדיבות המכללה האקדמית הדסה)

תערוכה במכללת הדסה: משלבים בין עיצוב לשימוש יומיומי

בוגרי החוג לעיצוב תעשייתי מכליל מציגים את עבודות הגמר עבודות הגמר שלהם בתערוכה "תרחישי שימוש"

פורסם בתאריך: 12.7.18 14:34

ערכת המשכיות עבור הורים מאמצים ותינוקות. מערכת חכמה שנועדה לזהות סימני שבץ. פלטפורמה המסייעת לגמלאים לנהל תקופת חיים חדשה. עיצוב חוויית הארוחה לחולים סופניים. מערכת שנועדה לספק כלים להתמודדות עצמית עם חרדה לקראת הטיסה ובמהלכה – כל אלה ופרויקטים נוספים יוצגו החל מיום שלישי הקרוב, 17.7, בתערוכת סוף שנה של החוג לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה. התערוכה, "תרחישי שימוש", תוצג במכללה שברחוב הנביאים עד ה-30.7.



במכללת הדסה מציינים כי "פרויקטי הגמר השנה משקפים בצורה מובהקת את האופן בו מעצבים פועלים לקידום איכות החיים במרחבים ובתרחישים מגוונים מאי-פעם. בבסיס הפרויקטים ותהליכי הפיתוח שלהם עומדת הסיטואציה האנושית, על מורכבותה הפסיכולוגית, התרבותית, החברתית והפיזית. הסטודנטים נדרשים לניתוח מעמיק והבנת כלל השותפים בתרחיש ובנושא הנידון וליצירת מענה מיטבי בהלימה למכלול הצרכים והמשתנים".

דינה שחר, ראש החוג לעיצוב תעשייתי מכליל במכללת הדסה, מציינת כי "בחוג אנחנו קוראים לגישה התהליכית שפיתחנו – design situation – זו נקודת המבט הנמצאת מעל החלוקה לדיסציפלינות העיצוביות השונות. הפרויקטים מתאפיינים בעבודת מחקר מעמיקה ביותר, שילוב של מחקר איכותני ומחקר כמותי ומגוון מתודות של מחקר ועיצוב משתף. כיום, יותר מאי פעם, נדרש המעצב ללמידה רחבה ומעמיקה של הנושאים והתחומים בהם הוא עוסק וליכולת לתכלל את המידע והידע לתובנות משמעותיות".

מתוך תערוכת הבוגרים "תרחישי שימוש" (צילום: באדיבות המכללה האקדמית הדסה)

מתוך תערוכת הבוגרים "תרחישי שימוש" (צילום: באדיבות המכללה האקדמית הדסה)

בין הפרויקטים שיוצגו בתערוכה נמצא "nubi" של אופיר בוכר. מדובר על ערכת המשכיות עבור הורים מאמצים ותינוקות. מטרת הערכה היא לגשר על היווצרותו של חלל רגשי בקרב ההורים המאמצים ובקרב התינוקות. "הפתרון שנוצר בעזרת הערכה שלי מחולק לשני חלקים – אפליקציה ייעודית להורים ואובייקט אישי וייעודי עבור כל תינוק במעון", מציין בוכר.

פרויקט מסוג אחר הוא של אסף עמידור, שיצר מערכת בשם "Realax", שמטרתה היא לספק כלים להתמודדות עם חרדות לקראת טיסות ובמהלכן. לדברי עמידור, "המערכת מורכבת מאפליקציה הלומדת את המשתמש טרם הטיסה, מתאימה עבורו דרכי טיפול עצמיים ומנגישה כלים להחזרת תחושת השליטה".

מתוך תערוכת הבוגרים "תרחישי שימוש" (צילום: באדיבות המכללה האקדמית הדסה)

פרויקט מרתק נוסף הוא של דור שווננפלד. הפרויקט – עיצוב חווית הארוחה לחולים סופניים – נוצר במהלך התנדבותו במחלקה לחולים סופניים בהוספיס. "במהלך השנה התנדבתי במחלקה לחולים סופניים, מתוך רצון להבין ככל הניתן את הסיטואציה ואת הצרכים הייחודיים שמתמודדים איתם אנשי הצוות והמטופלים", הוא מספר. "בחרתי להתמקד בארוחות של המטופלים, בהן לכל פרט יש משמעות רבה, והן מציפות צרכים רגשיים".

הבוגר דורון מנבר יצר מערכת מוצרים חכמים לוויסות חושי המיועד לבוגרים על הרצף האוטיסטי. לדבריו, המערכת "SENSO" באה לתת מענה להפרעות בוויסות החושי ובתגובות הנלוות אליהן, אשר אופיינית ל-97 אחוזים מאנשים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי.

"הפגיעה במערכת החושים יכולה להתבטא במספר אופנים – רגישות יתר, חרדות, לחץ", הוא מתאר. "הפתרון להפרעות אלו הוא מתן גירוי חושי ממוקד אשר מותאם לו באופן אישי, מוכר ואהוב עליו. בפרויקט שלי עיצבתי שלושה מוצרים שנותנים גירויים חושיים שונים, הניתנים להתאמה אישית לפי הפרופיל החושי הספציפי של המשתמש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר