הספרייה הלאומית, מתוך הסרט "המשוררת", מתוך הסרט "חזק מקליע" (צילום: אמיל סלמן, BrockhausWolff Films, Maryam Ebrahimi)
הספרייה הלאומית, מתוך הסרט "המשוררת", מתוך הסרט "חזק מקליע" (צילום: אמיל סלמן, BrockhausWolff Films, Maryam Ebrahimi)

הספרייה הלאומית: פסטיבל דוקו.טקסט הרביעי

הפסטיבל, שזו השנה הרביעית לקיומו, ייערכו חמישה ימי הקרנות של סרטים דוקומנטריים נבחרים, שבהם ישולבו שיחות, הרצאות, מופעים וסיורים בארכיונים של הספרייה

פורסם בתאריך: 16.8.18 11:15

ביום ראשון הקרוב, 19.8, יחל בספרייה הלאומית פסטיבל "דוקו.טקסט", שמתקיים זו השנה הרביעית ברציפות. הפסטיבל יימשך חמישה ימים (עד יום חמישי, 23.8), שבהם יוקרנו סרטים דוקומנטריים נבחרים העוסקים ביצירה, אמנות, זהות וגיבורי תרבות בארץ ובעולם. לצד הקרנות הסרטים יתקיימו גם מפגשים, שיחות, הרצאות, מופעים וסיורים מיוחדים.



הסרט הראשון שיוקרן בפסטיבל הוא "הנסיך והדיבוק", על סיפור חייו של הקולנוען הפולני מיכל ושינסקי, שפאר יצירתו היתה הפקת הגרסה הקולנועית של "הדיבוק" ביידיש. לאחר מכן יוקרן הסרט "בירושלים" של דוד פרלוב, נקודת ציון משמעותית בקולנוע הישראלי. אחריו ירצה איש הקולנוע נחמן אינגבר ותתקיים תצוגת פריטים הקשורים לפרלוב, מתוך אוספי הספרייה.

הספרייה הלאומית (צילום: אמיל סלמן)

הספרייה הלאומית (צילום: אמיל סלמן)

רצועת הערב של יום ראשון תיפתח עם הקרנת הסרט "חזק מקליע", שעוסק במלחמת איראן-עיראק. אחרי הסרט תתקיים הרצאה של אלכס ליבק, צלם העיתונות וחתן פרס ישראל. לאחר מכן תתקיים הקרנת חוץ של "פרלמן", העוסק בכנר ובמנצח יצחק פרלמן. לאחר הסרט תתקיים שיחה עם קוסטין קנליס אליאר, מנהל תוכנית המצוינות למוזיקה ע"ש פרלמן ותתקיים הופעה של בוגרי התכנית.

ביומו השני של הפסטיבל יתקיים יום עיון, שבמהלכו ידונו האתגרים העומדים בפני ספריות ציבוריות ולאומיות בארץ ובעולם ובזכות הציבור להיחשף לאוצרות הארכיונים המצויים בהן. במקביל ליום העיון יוקרן הסרט "אקס ליבריס: ספריית ניו יורק" שנעשה על ידי פרדריק ווייזמן, קולנוען אגדי בן 88.

פסטיבל דוקו טקסט - הסרט חזק מקליע (צילום: Maryam Ebrahimi)

פסטיבל דוקו טקסט – הסרט חזק מקליע (צילום: Maryam Ebrahimi)

בשעות הצהריים תתקיים מחווה לקלוד לנצמן במסגרתו יוקרן הסרט "רוחות הרפאים של השואה". לאחר מכן תתקיים שיחה עם ד"ר עופר אשכנזי מהחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית. בהמשך ייערך סיור בתוך הספרייה לארכיונים החשובים ששמורים בה. ברצועת הלילה יוקרן הסרט  "ישורון: פרקי אבות" ולאחריו תתקיים שיחה עם היוצר, עמיחי חסון.

ביום שלישי, 21.8, יוקרן "כבתוך שלו – אמנות ישראלית ברשות היחיד", על גדעון עפרת, מבקר אמנות ירושלמי ומאוצרי התערוכות המובילים. לאחר הסרט תתקיים שיחה של הבמאית יסמין הדס ליפשיץ סימן טוב עם עפרת. ברצועת הערב באותו היום יוקרן הסרט "הדברים מהצד האחר" – זוכה הפרס הראשון בפסטיבל IDFA. ברצועת הלילה יוקרן סרטו של אורי ברבש "דבש שחור – שירת חייו של אברהם סוצקבר" ולאחריו תתקיים שיחה בין הבמאי לנכדתו של אברהם סוצקבר, השחקנית הדס קלדרון.

יומו הרביעי של הפסטיבל ייפתח בהקרנת "הרצח", על תעלומת רצח ארלוזורוב. בצהריים יוקרן הסרט "הצליל המוזר של האושר", המביא את סיפורו של הבמאי דייגו פסקאל.

ברצועת אחרי הצהריים יוקרן הסרט "אחיות", שמספר על שתי אחיות ירושלמיות שיצאו להכיר את המנזר היווני שבעמק המצלבה. לאחר מכן יתקיים בספרייה סיור בשם "גדולות מן הספרים – מסע בעקבות נשים מיוחדות באוספיי הספרייה".

אחרי הסיור יוקרן הסרט "RBG – רות ביידר גינסבורג", על שופטת בית המשפט העליון בארה"ב. לאחר הסרט תתקיים שיחה עם השופטת בדימוס דליה דורנר.

פסטיבל דוקו טקסט - הסרט המשוררת (צילום: BrockhausWolff Films)

פסטיבל דוקו טקסט – הסרט המשוררת (צילום: BrockhausWolff Films)

היום האחרון יפתח ב"סרט בורקס" המביא את סיפורה של משפחת אופים בולגרית שעלתה לארץ עם קום המדינה והביאה ליפו את הבורקס. אחר כך יוקרן הסרט "המשוררת" שעוסק בחייה של חיסה הלאל. לאחר הסרט תתקיים שיחה עם ד"ר איריס פרוכטר רונן, היסטוריונית של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה.

רצועת הלילה תיפתח בהקרנת הסרט "חייב לזוז" שבו מתאר אהוד בנאי את דרכו לאלבומו הראשון – "אהוד בנאי והפליטים". את הפסטיבל יסיים מופע מיוחד של אהוד בנאי והפליטים – 30 שנה לאלבום המיתולוגי.

פסטיבל "דוקו.טקסט". א'-ה', 23.8-19.8. הספרייה הלאומית. 30-20 שקלים להקרנה בודדת. 65 שקלים לסרט ולמופע של אהוד בנאי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר