הבית ברחוב המערבים, הבית בשביל הצוקים (צילום: גיא יצחקי)
הבית ברחוב המערבים, הבית בשביל הצוקים (צילום: גיא יצחקי)

הצצה לבתים הירושלמים: השבוע ברחבי העיר – הפסטיבל האורבני 'בתים מבפנים'

הפסטיבל ייערך זו השנה ה-12 במתכונת מורחבת עם מאות סיורים, שכוללים ביקורים נדירים בבתים ובמבנים מסקרנים בירושלים, ביניהם כאלו שמעולם לא נפתחו לקהל הרחב

פורסם בתאריך: 13.10.18 21:26

הפסטיבל האורבני 'בתים מבפנים – ירושלים', שיתקיים בימים חמישי עד שבת (20.10-18.10) מציין 12 שנות פעילות רציפה ברחבי העיר. הפסטיבל נערך ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת, בשיתוף עיריית ירושלים, והשנה הוא יכלול סדרת ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים מסקרנים בעיר, ביניהם כאלו שמעולם לא נפתח לקהל הרחב. מלבד הסיורים בדירות מגורים ובמבנים ציבוריים מרתקים, יתקיימו במסגרת הפסטיבל גם סיורים בנושאים שונים.



בין עשרות המבנים והסיורים שיהיו פתוחים לקהל המבקרים אפשר למצוא ביקורים בבתים פרטיים, במבנים היסטוריים ובמבנים עירוניים, וסיורים בפרויקטים מסקרנים מתחום התשתיות. בין הסיורים: ביקור במשכנה החדש של הספרייה הלאומית, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים הבינלאומי הנחשב 'הרצוג ודה מרון' משווייץ; ביקור בבית בשכונת המערבים, שנבנה ב-1868 – אחד הבתים הראשונים שבנתה לעצמה קבוצת יהודים יוצאי צפון אפריקה (מערבים) מחוץ לחומות העיר העתיקה, והוא שופץ לפני כעשור והפך לווילה ירושלמית מפוארת; ביקור ראשון אי פעם במסגרת זו במעבדת שימור העץ במוזיאון ישראל; סיור מתחת לשער יפו, באזור נסתר מן העין שבו בית מרחץ ורחובות מסחריים מהתקופה הביזנטית; ביקור בווילה ברגמן במוזיאון ישראל.

הבית בשביל הצוקים (צילום: גיא יצחקי)

הבית בשביל הצוקים (צילום: גיא יצחקי)

נוסף על כל אלו תתקיים במסגרת הפסטיבל 'בתים מבפנים' סדרה של דיונים על אופייה האדריכלי המיוחד של ירושלים, ובמיוחד על ההחלטה ההיסטורית לבנות בה באבן בלבד ועל משמעותה של ההחלטה הזו כיום, בעידן שבו נבנים בעיר מגדלים מודרניים, וסגנון הבנייה וטכנולוגיות הבנייה משתנות.

מדובר בחגיגה אורבנית שגולת הכותרת שלה היא הבתים המיוחדים, שפותחים דלת חד פעמית ומאפשרים הצצה לצורות עיצוב, לצורות חיים, להיסטוריה, לתרבות, לטכנולוגיה, לאקולוגיה ולבתים בעלי ערך מוסף, כאלו שנחשבים מסקרנים ואטרקטיביים במיוחד.

יש לציין כי כל האירועים פתוחים לקהל ללא תשלום (סיורים רבים מתקיימים במתכונת 'בית פתוח'), אך כמה מהם מוגבלים במקום ולכן דורשים הרשמה מראש.

הבית ברחוב המערבים (צילום: גיא יצחקי)

הבית ברחוב המערבים (צילום: גיא יצחקי)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר