תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)
תיאטרון ירושלים (צילום: יח"צ)

פסטיבל התיאטרון הצרפתי מגיע לירושלים

תיאטרון ירושלים יארח ביום שני את המחזה "הספר של אימי", אשר מתקיים במסגרת הפסטיבל

פורסם בתאריך: 25.10.18 21:10

ביום שני הקרוב, 29.10, תעלה בתיאטרון ירושלים ההצגה "הספר של אימי" במסגרת פסטיבל התיאטרון הצרפתי (Horizons), שמתקיים זו השנה השנייה ברציפות בישראל.



הפסטיבל, חשוב לציין, החל כבר בשבוע האחרון ובמסגרתו הועלו בתל אביב מספר הצגות. ביום שני, כאמור, מגיע הפסטיבל גם לתיאטרון ירושלים.

את המחזה "הספר של אימי" כתב אלבר כהן וביים דומיניק פיטוזה. במחזה עורך כהן חשבון נפש נוקב ובלתי מתפשר עם עצמו ועם עברו, המגולם בדמותה הנפלאה של אמו. מתוך חרטה קודרת על כל אשר בחר להתכחש לו בצעירותו, מתאר כהן, באמצעות יכולת כתיבה פיוטית את הקשר המיוחד והאמיץ לאמו, מאז שעזבה משפחתו הקטנה את האי היווני קורפו והתיישבה במרסיי שבצרפת, עד לימי הניתוק ולמותה של האם בצרפת הכבושה.

פסטיבל התאטרון הצרפתי נערך במסגרת העונה המשולבת ישראל-צרפת, והוא מהווה הזדמנות להכיר ולהיחשף ליצירות המופת של התיאטרון הצרפתי העכשווי. הוא נוסד על ידי סטיב סויסה, מפיק, שחקן ובמאי פריזאי מוערך ומופק בשיתוף עם ז'אן מארק דומונטה, מהמפיקים המובילים בתחום התיאטרון בצרפת.

"אנו רוצים לחלוק עם הקהל בישראל מסרים הקרובים לליבנו", מוסרים המפיקים סויסה את דומונטה. "המחזות שאנו מציגים השנה נושאים מסר אחיד: להעז ולהביט באחר, כדי להבין אותו ולא לשפוט אותו, כדי לסייע ולא כדי להעניש, כדי לקבל ולא כדי לדחות, כדי לאהוב ולא כדי לשנוא, כדי לשמוע ולהשמיע. פסטיבל זה עבורנו הוא מהווה הזדמנות להראות שכל אחד מאתנו מהמקום שבו הוא נמצא יכול לבנות עתיד של אור".

"הספר של אימי". ב', 29.10, 20:30. תיאטרון ירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר