מרכז המבקרים 'סאקסום' באבו גוש (צילומים: ברונו שרביט)
מרכז המבקרים 'סאקסום' באבו גוש (צילומים: ברונו שרביט)

בין אבו גוש לנטף: מרכז מולטימדיה היסטורי

על הכביש שמחבר את אבו גוש ונטף נפתח מרכז המבקרים 'סאקסום', שעוסק בהיסטוריה של ישראל כארץ הקודש

פורסם בתאריך: 25.2.19 11:36

מרכז מולטימדיה חדש נפתח החודש על הכביש שמחבר את אבו גוש עם היישוב נטף. המרכז – סאקסום, עוסק בהיסטוריה של ארץ ישראל כ"ארץ הקודש". המרכז הוא יוזמה של המוסד הקתולי "אופוס דאי" ומטרתו לאפשר לעולי רגל נוצרים דרך קלה ומודרנית להבנת ההיסטוריה של ישראל.



בין האטרקציות במרכז "סאקסום" (שמשמעותו בלטינית "סלע") ישנו ציר זמן המשלב תאריכים של הציוויליזציה האנושית עם אלה של הברית הישנה, מפת אבן ענקית עם המסע של אברהם אבינו ומשה רבנו, מסכי מגע עם אינפורמציה עדכנית וויזואלית בתחומי ההיסטוריה, תצוגות ויזואליות בארבעה מימדים (4D) על ירושלים והמקומות הקדושים.

מרכז המבקרים 'סאקסום' באבו גוש (צילום: ברונו שרביט)

מרכז המבקרים "סאקסום" הוא גם נקודת מידע עבור שביל 'Emmaus' (מסלול טיולים ביהודה ושומרון) ומציע קורסים עבור מדריכי טיולים. המחקר ההיסטורי והאדריכלי במרכז המבקרים פותח בשיתוף עם מכון פוליס לשפות ולמדעי הרוח.

בשנת 2018 ועוד טרם הפתיחה הרשמית ביקרו במרכז המבקרים "סאקסום" 6,582 מבקרים ובהם 701 קבוצות תיירים מארה"ב, איטליה ויתר מדינות אירופה, המזרח הרחוק וישראל. הכניסה למרכז המבקרים סאקסום תהיה חופשית בחודשים הראשונים של הפתיחה. המרכז אינו מיועד רק לתיירים ויקבל בברכה גם מבקרים מקומיים.

מרכז המבקרים 'סאקסום' באבו גוש (צילום: ברונו שרביט)

מרכז המבקרים 'סאקסום' באבו גוש (צילום: ברונו שרביט)

שר התיירות יריב לוין וראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, השתתפו בטקס חנוכת מרכז המבקרים, בו השתתפו 130 משתתפים כולל נציגים של משרד החוץ, משרד התיירות, קק"ל, אנשי דת וכמורה.

במהלך הטקס בירך ויזל על הקמת המרכז החדש ואמר כי הוא מצפה לבקר במרכז בעתיד יחד עם ועדת התיירות. שר התיירות הוסיף ואמר כי "אני מאמין שלמרכז סאקסום יש פוטנציאל למשוך אליו תיירים וצליינים רבים מכל העולם, המחפשים דרך משמעותית ללמוד על ההיסטוריה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר