גן ילדים, כיכר ספרא (צילומים: תומר אפלבאום, שלומי כהן)
גן ילדים, כיכר ספרא (צילומים: תומר אפלבאום, שלומי כהן)

מהפכת הכלים החד פעמיים בצהרונים: עיריית ירושלים לא תצטרף בקרוב ליוזמה

לא הולכת בעקבות תל אביב: ל"כל העיר" נודע כי בעירייה אמנם בוחנים את הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בצהרונים אך זה לא יקרה בטווח הזמן הקרוב בשל העלויות הגבוהות

פורסם בתאריך: 4.11.19 07:49

מהפכת החד פעמי בצהרונים לא תגיע לירושלים. ל"כל העיר" נודע כי במסגרות החינוך של עיריית ירושלים ימשיכו להשתמש בכלים חד פעמיים בזמן ארוחות הצהריים של התלמידים.

בין הסיבות המרכזיות, כך נודע ל"כל העיר", היא ש"בירושלים", כך לדברי גורמים המעורים בפרטים, "מדובר במבצע בסדר גודל אחר לגמרי מאשר בערי המרכז דוגמת תל אביב". אותם גורמים מציינים כי בירושלים מספר התלמידים במסגרות הצהרונים של עיריית ירושלים גדול משמעותית מאשר בתל אביב ובערים האחרות שהחליטו להצטרף ליוזמה של הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בנוסף, כך לדברי הגורמים המעורים בפרטים, המעבר לשינוי לכלים רב פעמיים כרוך בהוצאות גבוהות ורבות, בין היתר רכישת מדיחי כלים לבתי הספר, קניית כלים רב פעמיים, כוח אדם אשר יבצע את מטלת הכנסת הכלים למדיחים ועוד.

יחד עם זאת, גורמים בעיריית ירושלים מציינים כי ישנה מוטיבציה להצטרף למהפכת הכלים הרב פעמיים, אך מדובר בתהליך ארוך שייקח הרבה מאוד זמן.

מהפכת הכלים הרב פעמיים הינה יוזמה גלובלית שהלכה והתפתחה במדינות רבות ברחבי העולם בשל המודעות ההולכת וגוברת לנזקים העצומים הנגרמים כתוצאה משימוש בכלים חד פעמיים. במדינות שונות הוחלט אף להטיל מגבלות שונות על השימוש בכלים חד פעמיים וכן ניתן לכ דגש רב במערכות החינוך. בישראל, חשוב לציין, עדיין לא הוטלו מגבלות חוקיות כאלה ואחרות, אך המודעות קיימת ועל כן הוחלט על ידי עיריות מסוימות להפסיק את השימוש בכלים חד פעמיים.



ראשונה שהרימה את הכפפה היא עיריית תל אביב-יפו, שהודיעה בשבוע שעבר על הפסקת השימוש בכלים חד פעמיים בגני הילדים ובצהרונים, וכי עד סוף שנת 2019 תיושם תוכנית להפחתה של השימוש בכלים חד-פעמיים בגנים ובצהרונים. אל תל אביב הצטרפה גם עיריית חולון, שהודיעה כי נערכת לקראת קיום פיילוט בצהרונים, במסגרתו הצוותים יעברו להשתמש בכלי אוכל רב-פעמיים. לכך ניתן להוסיף את עיריית הרצליה, שבה מתקיים מיזם "עיר ללא פלסטיק", שמטרתו להפחית את השימוש בפלסטיק חד פעמי במשרדי העירייה, במערכת החינוך, במוסדות הציבור ובבתי התושבים.

ובירושלים? בתגובה לפניית "כל העיר" נמסר מעיריית ירושלים כי "הנושא נמצא בבדיקה מקיפה של כלל הגורמים".



התשובה הזו, כמעט מיותר לציין, לא מספקת את פעילי הסביבה הירושלמים. בשיחה עם "כל העיר" מציין פעיל הסביבה שלום אור, מייסד הקבוצה 'אפס פסולת בירושלים' ובעל סטודיו ליוגה, כי "צריכים להוציא את הכלים חד פעמיים מהצהרונים והגנים. זה מהלך שייתן דוגמא אישית לילדים. כל מה שנוגע לעניינים סביבתיים מגיע לירושלים באיחור וזה חבל. הפתרון הוא לא לפנות את הפסולת בכל פעם שמתלוננים לעירייה – אלא לנסות למצוא פתרון ליצור הפסולת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אל תחכו לעירייה. אצלנו בגן ובבית הספר הכל רב פעמי כבר שנים. בבית הספר הילדים שוטפים כלים. בגן הסייעת שוטפת.
    את הכלים ההורים רכשו מכספם. העלות זניחה

  2. מבין דבר

    קודם כל, תל אביב ממש לא הראשונה שהרימה את הכפפה. הרצליה התחילה עם "עיר ללא פלסטיק" לפני כמעט שלוש שנים, ומועצות מקומיות רבות הצטרפו מאז.
    תל אביב הצטרפה רק עכשיו, בעיקר בזכות לחץ של הורים שדרשו שתצטרף.
    שנית, ובעיקר, מאכזב מאוד חוסר הנכונות של עיריית ירושלים, בירת ישראל, להצטרף למהלך חשוב שיוריד לא רק זיהום סביבתי חמור אלא גם מפגע בריאותי שפוגע בילדי העיר.

  3. בן דוד

    לעיריית ירושלים: כל ילד יקח את הכלים הביתה בילקוטו ויחזור איתם נקיים. לא צריך מכונות לשטיפת כלים. מיותר. כמו כן, אפשר אפילו שכל ילד יביא מביתו סכו"ם וצלחת, והעיריה פטורה מלקנות את הכלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר