תינוקת בבית חולים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מטפלת במשפחתון בגילה נאשמת בגרימת מוות ברשלנות – טלטלה פעוט בן 4 חודשים

לפי כתב האישום, המטפלת טלטלה את הפעוט במקרה שהתרחש לפני כארבע שנים, ובכך גרמה לו נזק שהוביל למותו כעבור מספר ימים; המטפלת הפעילה משפחתון בשכונת גילה למרות שלא השתתפה בקורס עזרה ראשונה והחייאה כנדרש

פורסם בתאריך: 10.11.19 15:23

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה ביום חמישי שעבר לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מטפלת במשפחתון בשכונת גילה בגין גרימת מוות ברשלנות – המקרה התרחש לפני כארבע שנים.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ג'ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים, ביום 28.12.15 בשעות הבוקר הביא אב את בנו התינוק בן ה-4 חודשים למשפחתון בשכונת גילה, בניהולה של הנאשמת. המטפלת, כפי שמתואר בכתב האישום, התקשרה להוריו וציינה בפניהם כי בנם התינוק "אינו שקט" וביקשה מהם להגיע ולאסוף אותו מהמשפחתון. אביו של התינוק אסף אותו ולקח אותו לבדיקה רפואית אצל רופאת הילדים, אשר לא אבחנה כל מחלה ואישרה להחזירו למשפחתון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בכתב האישום נכתב כי התינוק הוחזר למשפחתון, בעודו ישן, והועבר ללול, שם המשיך לישון. לאחר זמן מה התעורר התינוק ובכה. בכתב האישום מתואר כי המטפלת הניחה את התינוק במושב המיועד לתינוקות בסלון המשפחתון, והלכה למטבח להכין עבורו בקבוק. בשלב מסוים, מסיבה שאינה ידועה, הפסיק התינוק לבכות ואיבד את הכרתו, ובשלב זה חזרה המטפלת הנאשמת לסלון והבחינה בו כשהוא מחוסר הכרה. בתגובה, כפי שנטען בכתב האישום, המטפלת הרימה אותו והחלה לטלטל אותו ולקרוא בשמו, תוך שראשו שמוט ונהדף קדימה ואחורה, במטרה להעירו.


בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)


כתוצאה מהטלטול, בכתב האישום נכתב כי נגרם לתינוק דימום מוחי נרחב ודימום ברשתית. כמו כן שטפה הנאשמת את פניו של התינוק במים וניסתה להנשימו באמצעות סתימת אפו ונשיפה בפיו. משלא צלח הדבר, התקשרה המטפלת הנאשמת למגן דוד אדום, והחלה לבצע בתינוק החייאה בחצר המשפחתון, בהתאם להנחיות שנמסרו בטלפון על ידי הצוות הרפואי, אשר היה באותה עת בדרכו למקום. כתוצאה ממעשיה של המטפלת הדרדר מצבו של התינוק, ולאחר כמה ימים שבהם שהה בטיפול נמרץ, ביום 7.1.16 נקבע מותו של התינוק.

בכתב האישום נכתב כי המטפלת סיימה את לימודיה, למרות שלא השתתפה בקורס עזרה ראשונה והחייאה כנדרש. הנאשמת למדה את לימודי המקצוע במוסד מוכר בבני ברק – "אור החיים", וכתנאי לקבלת תעודת גמר, היא נדרשה להשתתף בקורס עזרה ראשונה והחייאה. מפאת בעיות מרחק והגעה ללימודים סיכמו המטפלת והנאשמת ומדריכת הקורס כי המטפלת תזכה לציון עובר בקורס, מבלי להשתתף בו, כך נטען בכתב האישום. על סמך סיכום זה קיבלה הנאשמת תעודת גמר המסמיכה אותה לטפל בפעוטות וכך היא הפעילה מסגרת לטיפול בפעוטות מבלי שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך.

על פי כתב האישום, רשלנותה של המטפלת התבטאה בין היתר בכך שטלטלה את התינוק לאחר שאיבד הכרה וגרמה לו נזק שהביא למותו, פעלה בחוסר זהירות והפעילה משפחתון ללא שהיה לה את הידע והמיומנות הנדרשים לכך. עם הגשת כתב האישום העבירה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) את העניין לידיעת משרד התמ"ת לצורך בחינת הפיקוח בנושא.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רות

    בס"ד
    מי שמכיר את המטפלת הזאת שיגיד לה דחוף לבדוק אם הילד עבר חיסון בחודש שלפני הטלטול
    יש את תסמונת הטלטול הנפוץ באמריקה כיום – הורים רבים יושבים בכלא על האשמה בטלטול תינוק ובעצם זה הכל היה מחיסונים.
    יש תביעות ענק על כך בארהב
    תקראו בגוגל…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר