משה ליאון, בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, ועד הורי בית הספר)
משה ליאון, בית הספר הניסויי ארגנטינה (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, ועד הורי בית הספר)

דיבורים כמו חול: למרות הבטחות ראש העיר – התוכנית להרחבת הניסויי ארגנטינה תקועה

ארבעה חודשים חלפו מאז נפלה התוכנית להרחבת בית הספר גם לתיכון, והיא עדיין לא עלתה שוב לדיון בוועדת התכנון המקומית. בינתיים – גם שיפוץ העומק וחיזוק היסודות של מבנה היסודי מתעכב, ולדברי ההורים "פוגע ומסכן את ילדי בית הספר"

פורסם בתאריך: 6.7.22 07:51

למעלה מארבעה חודשים שעיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון מבטיחים שוב ושוב שדבר לא ייעכב או ימנע את הרחבת בית הספר הניסויי ארגנטינה. והנה מדגם קטן של ההבטחות:

"עיריית ירושלים ומינהל החינוך עושים כל מאמץ לקדם את בינוי התיכון ושיפוץ מתחם בית הספר הניסויי ארגנטינה. בימים אלה מתעדכנות תוכניות העבודה לאחר הערות הוועדה המקומית. התוכניות יוגשו שוב לאישור הוועדה בשבועות הקרובים" – עיריית ירושלים, 13.4.2022.

"בכוונת העירייה להביא לדיון בוועדה המקומית את הרחבת בית הספר ארגנטינה כמתכונן. הוועדה צפוי לדון בתוכנית בעין טובה וחיובית" – עיריית ירשלים, 10.5.2022.

"אני אמרתי יותר מפעם אחת – בית הספר ארגנטינה ייבנה… אנחנו נאשר בקרוב את התוכנית. אני מבטיח ששום דבר לא מתעכב ולא מתפספס" – ראש העיר משה ליאון, 26.5.2022.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


אז כן, כנראה שהאימרה 'דיבורים כמו חול ואין מה לאכול' מתאימה באופן מדויק כדי לתאר את הסיטואציה, שכן התוכנית להרחבת בית הספר עדיין תקועה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. אפילו שיפוץ העומק וחיזוק היסודות של מבנה בית הספר היסודי, אשר אושר בוועדה המקומית לתכנון לא לפני סערה שהתחוללה בדיון, עדיין לא יצאה לדרך בשל התנגדויות שהוגשו לוועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה.

וההורים? הם כמובן כועסים על אוזלת היד של עיריית ירושלים ושל ראש העיר, שלא מצליחים להעביר תוכנית שאין עליה מחלוקת אמיתית אלא רק מאבקי כוחות פוליטיים, ומי שמשלם וישלם את המחיר הם הילדים.

יש לציין כי למתחם בית הספר ארגנטינה 3 תוכניות בינוי – האחת, שיפוץ עומק של מבנה בית הספר היסודי והשלמת חיזוקו מפני רעידות אדמה ובניית עמודת מרחב מוגן; השנייה, הריסת מבנה החטיבה, ובניה של אולם ספורט, ספרייה, אולם הרצאות ו-5 כיתות לימוד אשר ישמשו את כל שכבות הגיל בבית הספר. שתי התוכניות האלה אושרו על ידי הוועדה המקומית בתחילת חודש מרץ, אולם כנגד התוכניות הוגש ערר לוועדה המחוזית.

התוכנית השלישית – להריסת אולם הספורט הישן ובנייה של מבנה לחטיבה ולתיכון עדיין ממתינה לאישור הוועדה המקומית לתכנון ומשמשת, ככל הנראה, כקלף מיקוח של החרדים במאבקי הכוח הפוליטיים בכיכר ספרא.

לדברי ועד ההורים של הניסויי, "העירייה החלה לשפץ במבנה היסודי רק את הדברים שלא מצריכים היתר בניה. את חיזוק המבנה מפני רעידות אדמה ואת בניית הממ"ים לא ניתן להתחיל לבנות בשל הערר שהוגש. המשמעות היא שגם חלק משיפוץ העומק שאינו דורש היתר לא ניתן להתחיל לבנות מכיוון שחלק מהעבודות חופפות ותלויות האחת בשנייה. במידה ועבודות הבניה של הממ"ים (מרחב מוגן מוסדי) לא יתחילו מיד, לא ניתן יהיה להשלים עבודות מסיביות בתקופת החופש הגדול ויגרם נזק רב לתלמידי הגנים ובית הספר היסודי. צר לנו כי המתנגדים בחרו להגיש ערר לתוספת מרחבים מוגנים. עיכוב בנייתם, עד לדיון וקבלת החלטה, פוגע ומסכן את ילדי בית הספר הממלכתי הניסוי ארגנטינה".

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", בהרחבת בית הספר ובהמשך צמיחתו תומך גם מינהל קהילתי יובלים, אשר פנה בנושא פעמים רבות למינהל החינוך, לעיריית ירושלים ולראש העיר ליאון – אולם גם דרישותיו טרם התקבלו.

 

 

בשיחה עם "כל העיר" אומר יו"ר המינהל דור לוי: "בית הספר ארגנטינה (הניסויי) הוא ממוסדות הלימוד החשובים שיש בירושלים וקל וחומר בקרית היובל – מאות תלמידים ממרחב יובלים מקבלים בו חינוך מצוין. אין שום סיבה שהתלמידים וההורים ייפגעו בגלל פוליטיקה וכוחניות. מינהל יובלים בראשותי עשה בעבר צעדים חשובים להסדרת אישורי הבנייה למבנה התיכון של בית הספר, וימשיך לעשות את המרב גם בעתיד. החינוך ביובלים הוא מעל הכל, וציבור אחד לא יכול לפגוע בשני בכדי לקבל את רצונו. אנחנו צריכים לפעול יחד לטוב משותף שלא בא על חשבון האחר – נגמר עידן הפילוג, אני קורא לכל חבריי מהצד החילוני ומהצד החרדי גם במועצת העיר וגם בהנהלת יובלים בואו נשים את החינוך והתושבים מעל הכל".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התכנית למתחם ארגנטינה כוללת בקשות להיתר עבור שיפוץ והרחבה של בית הספר וכן תוספת אגפים וכיתות לימוד. הבקשה לשיפוץ אושרה ועבודות השיפוץ במבנה החלו ומבוצעות בימים אלה. על יתר הבקשות הוגשו התנגדויות ואלה צפויות לידון בוועדת הערר במחצית חודש יולי".

יצוין שוב כי למרות דברי העירייה, ההתנגדויות שהוגשו ואשר צפויות לידון בוועדת הערר המחוזית ב-17.7.2022 נוגעות אך ורק לשיפוץ וחיזוק היסודות של מבנה היסודי, כשאין בהן שום התייחסות לבניית מבנה עבור חטיבת הביניים והתיכון – שכן התוכנית הזו תקועה עדיין בוועדת התכנון בעיריית ירושלים.


מחפשים דירות 4 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית שמזהה בלבולי מוח פופוליסטים

    בושה.חוסר אמינות.לגזור סרטים על תוכניות שתוכננו ותוקצבו לפני שנים הוא יודע.
    שקרן.פוליטיקאי קטן ועלוב נפש

  2. נפתלי ספיר

    מי שרוצה לקבל משהוא בירושלים רצוי שיראה קשר לש"ס, אחרת אין סיכוי.
    לא סתם אריה דרעי הריץ את ליאון.
    ראש עיר סטטוריאלי, "מטעם" באופן כל כך בוטה, עוד לא היה בירושלים.
    אפילו לופוליאנסקי היה יותר ממלכתי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר