תלמידי הגימנסיה חוגגים את המקום הראשון בתחרות 'ספייסלאב' (צילום: אביתר ניסן)
תלמידי הגימנסיה חוגגים את המקום הראשון בתחרות 'ספייסלאב' (צילום: אביתר ניסן)

גאווה ירושלמית: תלמידי הגימנסיה העברית שולחים ניסוי לחלל

בתחרות 'ספייסלאב' של קרן רמון זכו תלמידי תוכנית המצטיינים ט' של הגימנסיה במקום הראשון, לאחר שהצליחו להרשים את השופטים על עבודת החקר והניסוי שהציעו בנושא האימונוטרפיה. הפרס – שליחת הניסוי לתחנת החלל הבינלאומית

פורסם בתאריך: 1.2.23 11:30

הישג מכובד לתלמידי תוכנית המצטיינים ט' של הגימנסיה העברית – מקום ראשון בתחרות 'ספיילאב רמון', שמקיימת מדי שנה קרן רמון. מדובר על תכנית מצוינות אשר מאפשרת לתלמידים ישראלים ללמוד על ניסויים בחלל. הפרס לשלושת המקומות הראשונים, שבראשון בהם זכו תלמידי תוכנית המצטיינים ט' של הגימנסיה, הינו שליחת הניסוי שלהם לחלל.

הנושא שאותו חקרו תלמידי הגימנסיה הוא האימונוטרפיה, והם הציעו ניסוי שבמידה ויצליח – יתרום תרומה משמעותית לקידום האימונוטרפיה כשיטה חלופית לכימותרפיה הנהוגה כיום בטיפול בחולי סרטן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במחיר שפוי בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


יש לציין כי בתחרות 'ספייסלאב רמון' משתתפים בתי ספר מכל רחבי הארץ, אשר סוננו בהליך קפדני על קרן רמון וחבר השופטים. לגמר התחרות, שהתקיים ביום שני האחרון בבנייני האומה, עלו 25 בתי ספר שתלמידיהם הציעו ניסויים שונים – כאשר הזוכים, כאמור, ישלחו את הניסוי שלהם אל תחנת החלל הבינלאומית, שם יבוצע הניסוי בתנאי מיקרו-כבידה.

השיפוט בתחרות, חשוב לציין, מתבצע על ידי כ-80 שופטים – מבכירי התעשייה, הממשל והאקדמיה בישראל, וכן אסטרונאוטים שהגיעו מחו"ל.
בגימנסיה העברית מרחיבים מעט על הניסוי שהוצע ומספרים בגאווה כי "קבוצת מצטייני מדעים וטכנולוגיה של הגימנסיה העברית, בהדרכתו של המורה ניקי בסט תכננה ניסוי שחוקר שיטות אימונותרפיה במיקרו-כבידה כתחליף לטיפולים קונבנציונליים לסרטן. הקבוצה התלמידות והתלמידים הציגה את הניסוי באנגלית ובעברית בפני חבר שופטים שכלל מדענים ונציגים מישראל ומחו"ל, מתעשיית החלל ומהאקדמיה, ואסטרונאוטים מסוכנות החלל האמריקאית נאס"א".

המורה ניקי בסט מוסיף: "התלמידים חקרו ביסודיות וברמה הכי גבוהה את ההיבטים הפיזיקליים והביולוגיים של הניסוי ולימדו אותי דברים שאפילו אני כמורה למדעים לא ידעתי".

ומה אומרים התלמידים? "אני מתרגש בגלל הזכייה", אומר יונתן, שמתגורר בבקעה. "הפרויקט לימד אותי איך לעבוד בקבוצה, לדבר עם מומחים, לחפש מידע ולהציג".

נעמי, שמתגוררת בקטמון, מוסיפה: "החוויה של ליצור ניסוי מאפס ל-100 היתה משמעותית עבורי. היה לי את החופש לעבוד בדרך שמתאימה לי, כך שאביא את התוצאות הכי טובות. העבודה גרמה לי לעבוד גם מעבר לשעות בית הספר. אני מאושרת שזכינו שהחזון שלנו התממש".

רותם מהר חומה מציינת כי "במהלך תכנון הניסוי רכשתי הרבה כלים – שיתוף פעולה, יצירת קשר עם מומחים, הצגה מול קהל ומציאת פתרונות יצירתיים לבעיות. אני מאושרת וגאה בנו על הדרך שעברנו. אני רואה את התוצר ועומדת מאחוריו".

 

 

"העבודה על הניסוי היתה חוויה משמעותית עבורי", אומר בגאווה לאה מגבעת מרדכי. "למדתי לכתוב בצורה מדעית אקדמית, למדתי איך להציג בפרק זמן קצוב. מאוד נהניתי ואני גאה בכל הקבוצה שהצלחנו להפיק ניסוי למרות האתגרים שבדרך. אני מתרגשת לקראת המשך הניסוי".

נועה (ארנונה): "עבדנו מאד קשה מההתחלה. השקענו המון מאמצים. תחום הרפואה הוא נוגע לכולם. מבחינתי, זו סגירת מעגל כיוון שהיה לי אירוע משפחתי שקשור לנושא. זה מאד מרגש שהפרויקט נבחר להישלח לחלל".

הדר, שמתגוררת בהר חומה: "הפרויקט חשוב ונוגע לכולם. סרטן זו מחלה שקשורה היום להרבה. מחלה קשה, מי שחולה נפגע מאוד. למדתי מהפרויקט שלכל דבר אפשר למצוא תרופה אם ממש רוצים. כוח הרצון גובר על הכול".

מנהל הגימנסיה העברית דני ליבוביץ מסכם בגאווה: "אנו גאים בתלמידות ובתלמידים שלנו שמסיימים בכך מסע ארוך של חקר ושמחים על שיתוף הפעולה המתמשך עם קרן רמון, שמאפשר לתלמידינו להגיע להישגים מעולים כבר בחטיבת הביניים. ניקי בסט הוא דוגמה לאדם שעוזב משרה בכירה בהיי-טק ובוחר בהוראה ובחינוך מתוך שליחות אמיתית לקדם את החינוך המדעי הטכנולוגי. ללא עבודתו המסורה וללא הליווי של אביחי המנחה המלווה מטעם קרן רמון לא היינו מגיעים למעמד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר