בית הספר אלבכריה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
בית הספר אלבכריה (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

מזרח העיר: מענק של 180 אלף שקלים לאפליקציה חינוכית

הסכום יוענק לצוות החינוכי של ביה"ס לחינוך מיוחד 'אל בכרייה ב' על ידי רשות החדשנות הממשלתית

פורסם בתאריך: 26.12.17 21:54

180 אלף שקלים כמענק לפיתוח אפליקציה שתסייע לבעלי צרכים מיוחדים: רשות החדשנות הממשלתית החליטה באחרונה לתמוך במיזם של הצוות החינוכי בבית הספר לחינוך מיוחד 'אל בכרייה ב' שבמזרח העיר, אשר פיתח אפליקציה אינטראקטיבית המסייעת לאנשים עם קשיים קוגניטיביים במוסדות, בבתי עסק ואף באמצעי התחבורה הציבורית, בעזרת סריקת ברקוד.

 



 

האפליקציה, "COME"/"תעאל"/"تعال", מנגישה מידע בסיסי לבעלי קשיים קוגניטיביים, דרך ברקוד שיוצב בכניסה לבתי עסק, למוסדות, לכלי תחבורה ציבוריים ועוד, ותציג לעיני המשתמשים, על המסך, את שלבי המשימה שהם נדרשים לבצע, שלב אחר שלב, כדי לקבל את השירות המבוקש – מקשירת שרוכים וקנייה במרכול, דרך התמצאות במרפאה ובמרכז קהילתי ועד תשלום בתחבורה הציבורית ושימוש בה.

תחילתה של היוזמה בהשתתפות צוות בית הספר בדאטָתון (מרתון טכנולוגי בענייני חינוך) שיזם מנהל החינוך בעיריית ירושלים לפני שנה, באמצעות זרוע החדשנות החינוכית 'ביתא-מחנכים'. הצוות של 'אל בכרייה ב', בליווי המנטורית אילנה מושקין, גבר על כ-30 צוותים ועתה, לאחר שנה של למידה, איסוף נתונים ופיתוח בסיוע ובליווי של מנח"י, האפליקציה נמצאת בשלבי הפיתוח הסופיים שלה: בקרוב מאוד היא תותקן באייפדים של התלמידים, לטובת ביצוע פיילוט. המענק שהחליטה להעניק לצוות הרשות לחדשנות אמור לסייע בהמשך תהליך ההטמעה.

 

לדברי מג'די עוויסאת, מנהל בית הספר, "הזכייה בדאטתון הפכה לנו את בית הספר ומילאה אותנו באנרגיות אדירות – גם את הילדים וגם את המורים". הוא מסביר כי מאחר והאפליקציה משתמשת בסמלים בינלאומיים, היא יכולה להעניק עזרה לא רק לסובלים מקשיים קוגניטיביים, אלא אף לתיירים. "לא מדובר רק בפיתוח אפליקציה, אלא גם בפעולה שתתרום להעלאת המודעות לחינוך המיוחד, בעיקר במגזר הערבי".

 

מג'די עוויסאת (צילום: פרטי)

מג'די עוויסאת (צילום: פרטי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר