קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)
קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית (צילום: דניאל בר און)

קמפוס גבעת רם: הרצאות על מחקרים פורצי דרך

פרופ' צ'רלס בנט ופרופ' ז'יל ברסר, מראשוני תחום הטכנולוגיה הקוונטית, הרצו השבוע באוניברסיטה העברית

פורסם בתאריך: 3.6.18 09:14

המרכז לאינפורמציה קוונטית בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית אירח השבוע יום עיון תחת הכותרת "BB2018", לרגל זכייתם של פרופ' צ'רלס בנט ופרופ' ז'יל ברסר בפרס וולף בפיזיקה. הפרס הוענק לשניים בטקס ממלכתי שהתקיים בחמישי בכנסת על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ויו"ר קרן וולף, שר החינוך נפתלי בנט.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

תחום האינפורמציה הקוונטית מוביל כיום לבנייתם של המחשבים הקוונטיים הראשונים, שביכולתם לפתור בקלות בעיות שקשות במיוחד, אפילו למחשבי-על בני זמנינו, וכן לשפר את אבטחת המידע ברשתות תקשורת קרקעיות ובלוויינים.

אחת מתרומותיהן החשובות ביותר של שני זוכי פרס וולף בפיזיקה – פרופ' בנט ופרופ' ברסר – היא הצעת פרוטוקול ההצפנה הקוונטית "BB84", שעומד בבסיס האבטחה של רשתות אלה. במהלך האירוע במרכז לאינפורמציה קוונטית באוניברסיטה הרצו והסבירו פרופ' בנט ופרופ' ברסר על תחומי מחקרם.

פרופ' בנט דיבר על ההתאמה החסרה לכאורה בין מספר עקרונות פיזיקליים והחוויה האנושית, ופרופ' ברסר ירצה על קשרים בין הדרך שאיינשטיין הבין את תורת הקוונטים והאפשרות לקיומם של עולמות מרובים.

יש לציין כי המרכז לאינפורמציה קוונטית של האוניברסיטה העברית נוסד בשנת 2011, ומאגד בתוכו מעל 20 חוקרים המגיעים, מטבע נושא המחקר הרב תחומי, ממגוון מחלקות האוניברסיטה; פיזיקה עיונית ויישומית, מדעי המחשב, כימיה, מתמטיקה ופילוסופיה של המדע.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר