חצר פנימית (צילום: באדיבות דוד ילין)
חצר פנימית (צילום: באדיבות דוד ילין)

תואר שני במכללת דוד ילין: הדרך שלך להתקדמות מקצועית ולהתפתחות אישית

פורסם בתאריך: 4.3.18 21:12

המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, מובילה את תחום הכשרת המורים בישראל, ומציעה תכניות לימוד מרתקות לתואר שני בחינוך (M.Ed.), המאפשרות למורים להתקדם במערכת החינוך, להעשיר את הידע המקצועי, להרחיב ולהעמיק את מיומנויות ההוראה ולהרחיב את האופק האישי והמקצועי. לתכניות התואר השני במכללה מתקבלים מורים בעלי שלוש שנות ניסיון לפחות, וכך מובטח למשתתפים שיח מפרה עם עמיתיהם, וקשר הדוק בין השדה החינוכי לתכנים האקדמיים.
מערכת החינוך מקדמת מורים להשלמת התואר השני, ולכן, במסגרת הסכם הקידום של עובדי הוראה ב"אופק חדש", יוכרו 120 ש"ב (4 ש"ש) מלימודי התואר השני כחלק מ-180 שעות בודדות הנדרשות לצורך קידום בדרגה. מעבר לכך, במכללת דוד ילין מעודדים הצטרפות לתואר השני באמצעות מלגה של 1,000 ש"ח הניתנת למממשים.
תכניות התואר השני במכללה גובשו עבור מורים עובדים: הלימודים מרוכזים ביום לימודים שבועי, במהלך שנתיים אקדמיות, באופן המאפשר למורים להמשיך באורח חיים פעיל תוך כדי הלימודים . סגל ההוראה מלווה כל מורה בייעוץ והכוונה, החל מהקבלה ו במהלך הלימודים.
שלושת המסלולים לתואר השני במכללה מקיפים תחומים מגוונים, וכל אחד בפני עצמו הוא עולם ומלואו:

(צילום: באדיבות דוד ילין)

(צילום: באדיבות דוד ילין)

תואר שני בחינוך מיוחד (M.Ed.) בהוראה ולמידה – קפיצת מדרגה מקצועית
התואר השני בהוראה ולמידה מציע מסלול התפתחות מקצועית המעשיר את הלומדים בידע תיאורטי בשילוב עידכונים והעלאת אתגרים מהשדה החינוכי. הסטודנטים בתואר והבוגרים מעידים שהלימודים אפשרו להם הרחבת אופקים מקצועית ואישית: הידע האקדמי התיאורטי התרחב משמעותית, ובמקביל "ארגז הכלים" החינוכי התעדכן והתעשר במיומנויות חדשות. בפני בוגרי התואר נפתחים מסלולי קידום לתפקידים בהם נדרשים אנשי חינוך בעלי ידע אקדמי ומיומנויות הוראה מפותחות.
סגל ההוראה מורכב מחוקרים מובילים, בעלי ניסיון בשטח, ובהתאם תכנית הלימודים מקשרת בין התכנים האקדמיים לאתגרים היומיומיים של החינוך וההוראה. התוכנית מקשרת בין תיאוריות חדשניות לבין העבודה השוטפת של המורים, כך שהם נהנים מתרומתו של התואר כבר מהיום הראשון ללימודיהם.
יעל גולדפרב – עופר, בוגרת התואר השני מספרת: "נכנסתי לתואר כאשת מקצוע, ויצאתי ממנו כמומחית. מדובר בעליית מדרגה של ממש… המקום שלי היום בצוות בית הספר בולט יותר מאחר שאני יוזמת ומובילה מהלכים ופעולות. יכולת נוספת שהשתפרה היא הרפלקציה והיכולת לנמק באופן מקצועי את פעולות ההוראה והחינוך. כמו כן, מאחר שהתואר השני עוסק במחקרים עדכניים, היום אני מהווה עבור העמיתים שלי,מקור לידע מקצועי, ולכן אני גם אני בולטת יותר בהובלת מהלכים בבית הספר".
תואר שני בחינוך (M.Ed.) בשילוב תלמידים עם ליקויי למידה ועם קשיי התנהגות – משנים את פני החברה הישראלית
שני אתגרים משמעותיים עבור מערכת החינוך הם ליקויי למידה וקשיי התנהגות. התכנית מכשירה את המורים להתמודדות עם אתגרים אלו. בוגרי התואר מנהלים בהצלחה את הכיתה ההטרוגנית, ומשתמשים בה כהזדמנות לצמצום פערים וקידום פתיחות לאחר. התכנית מפתחת את יכולתם של המורים להוביל להצלחה של כל תלמיד ללא קשר למשתני הרקע שלו, ולספק לו את התנאים הדרושים להתקדמותו.
הלימודים בתכנית מכוונים לענות על צורכי השדה, ונערכים באווירה של למידת עמיתים ובתמיכה וליווי של צוות המרצים. דגש מיוחד ניתן על חיזוק מיומנויות בהנחיית צוות משלב והובלת תהליכי שילוב מיטביים. הלימודים האקדמיים מקדמים את הידע התיאורטי של המורים לצד רכישת מיומנויות מקצועיות גבוהות, ומאפשר להם לשאת בתפקידי מנהיגות בצוות המקצועי ובצוותי העזר של ביה"ס המשלב.
עבור מורים שאינם מגיעים מתחום החינוך המיוחד, יושלם הידע הנדרש באמצעות קורסי השלמה שייזקפו לטובת לימודי תעודה להוראה מתקנת (מותאמת). למועמדים העומדים במלוא דרישות הקבלה תינתן הנחה של 50% מעלות קורסי ההשלמה.
לבונה, בוגרת התואר, מספרת: "אני יכולה לומר שיצאתי עם מספיק ביטחון כדי להגיד למנהל שלי: אני רוצה לקחת את הפרויקט הזה והזה בשנה הבאה… היום אני הרבה יותר חדה, ויש לי כלים מקצועיים, אני מרגישה ביטחון, ויכולה להנחות קבוצה. אין ספק שהידע שרכשתי, הביא לכך שהיום אני יכולה להוביל את תחום ליקויי למידה בבית הספר".

 

תואר שני M.Ed. בספרנות ומידענות – מסלול אל העתיד
העולם של היום, ויותר מכך – העולם של מחר הוא עולם של מידע וידע. היכולת לקשר בין אנשים לבין המידע הדרוש להם הפכה להיות נכס יקר ערך בכל מסגרת: חינוכית, מחקרית, ממשלתית ופרטית. התכנית לתואר שני בספרנות ומידענות בוחנת את התאוריות ואת טכנולוגיות המידע הנדרשות ליצירה, להטמעה, לבניית גישה, לארגון, לניתוח ולשימוש במידע.
הסטודנטים לומדים, בין היתר, להכיר מאגרי מידע מתקדמים, מפעלי דיגיטציה, דפוסי איתור ואיסוף מידע והיבטים אתיים העולים מעבודת המידען-ספרן המתפקד היום בסביבה טכנולוגית מתקדמת. הסטודנטים לומדים כיצד לבנות אתר אינטרנט, לפתח מדיניות לפיתוח אוספי הספרייה, לנהל צוותים, תקציבים ועוד. בצד כל זה מוצעים קורסים בספרות ילדים ישראלית ועולמית, נדונות הפסיכולוגיה של הקריאה, תרבות הקריאה והדרכים לעידודה בעידן האינטרנט. מכיוון שהיום לא מספיק "לעשות", אלא גם "להיראות", לומדים הסטודנטים גם את יסודות הפרסום והשיווק.
בתכנית לומדים מורים המעוניינים ברענון ובעיסוק חדש במסגרת מערכת החינוך ומחוצה לה. הבוגרים משתלבים בשוק העבודה בספריות ומאגרי מידע מובילים בתחומם.

תואר שני במכללת דוד ילין – לבחור את המסלול שלך
מכללת דוד ילין מציעה תכניות לימוד מרתקות לתואר השני, המתאימות למורים שרוצים להתפתח מבחינה מקצועית ולהתקדם במערכת החינוך. הרמה האקדמית הגבוהה של מכללת דוד ילין אינה פוגעת באופייה האינטימי והמטפח הבא לידי ביטוי בכיתות קטנות, ובליווי האישי של סגל ההוראה לאורך התואר ולאחריו, ובמערך קשרים פורה עם הסטודנטים, העמיתים למקצוע. ההרשמה לשנת הלימודים תשע"ח מצויה בימים אלו בעיצומה ומומלץ לפנות בהקדם לקבלת מידע והרשמה.

(לוגו דוד ילין)

(לוגו דוד ילין)

לפרטים והרשמה – טלפון 3043*
[email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר