זאב אלקין (צילום: עמית שאבי)
זאב אלקין (צילום: עמית שאבי)

השר אלקין ל"כל העיר": "אני נחוש להתמודד על ראשות העיר ירושלים"

אלקין, שממתין כעת להחלטה הסופית של ראש הממשלה נתניהו ושל סיעת הליכוד, אומר הבוקר ל"כל העיר": "אני חושב שביכולתי להביא ערך מוסף גדול לירושלים"

פורסם בתאריך: 8.5.18 14:04

האם השר זאב אלקין עומד לבלוט בקרוב כפיגורה מובילה לראשות העיר על רקע אי הדומיננטיות עד כה של המועמדים האחרים? השר זאב אלקין אומר הבוקר, שלישי, ל"כל העיר": "אני נחוש להתמודד לראשות העיר ירושלים. יש לי בהחלט מה להציע מול המתמודדים האחרים בירושלים. אני חושב שביכולתי להביא ערך מוסף גדול לעיר, גם מעצם האמירה שאני – כשר משפיע בממשלה, רוצה לבוא לירושלים, וגם מבחינת הכוח הפוליטי אל מול משרדי הממשלה". כעת ממתין השר אלקין להחלטה הסופית של סיעת הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "תוך שבוע-שבועיים תתקבל ההחלטה הסופית של ראש הממשלה והוועדה המוניציפלית של הליכוד".

השר אלקין, חבר כנסת בליכוד, מכהן כיום בתפקידי השר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה, כמו כן הוא חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. הוא בן 47, בעבר שימש כשר העלייה והקליטה, יו"ר ועדת הכנסת, יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון. אלקין, נשוי בשנית ואב לחמישה, מתגורר בכפר אלדד שבגוש עציון, אך בימים אלו מעביר את כתובתו לבית הוריו בנוה יעקב בירושלים, וזאת כדי לעמוד בקריטריונים להתמודדות.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

אלקין מוסיף ומספר על הסיבות שמביאות אותו לקבל את ההחלטה: "ראשית, חשוב לי להדגיש שאני לא מחפש ג'וב ולא צריך כזה. יש לי תפקידים בזירה הארצית ומעמדי איתן, אבל האתגרים שיש בירושלים מאוד מעניינים אותי ואני חושב שאני יכול לתרום. האתגרים הללו הופכים את תפקיד ראש העיר למאוד מעניין, בוודאי לאור החשיבות של העיר. שאלתי את עצמי מה יותר מעניין אותי – משרד ממשלתי או ירושלים, והתשובה החד משמעית היא ירושלים. יותר מהאוצר, יותר ממשרד החוץ. התפקיד היחיד שהוא בעל אותו משקל מבחינתי זה משרד החינוך".


בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמן)

השר אלקין מחכה להחלטה שלו (צילום: אמיל סלמן)


"בהרבה מובנים האתגרים נובעים מהמבנה הדמוגרפי של ירושלים – שליש חרדים, שליש ערבים ושליש חילונים/דתיים", ממשיך אלקין בשיחתו עם "כל העיר". "ואם מסתכלים על מבנה מערכת החינוך בכיתות א' מבינים שזה אתגר שילווה את ישראל בעוד 30-20 שנה וצריך ללמוד להיערך אליו, דבר שכיום אין לו פתרונות ולכן ירושלים מתקשה להתמודד עם זה. אני מבחינתי יודע שאני מגיע לירושלים לתקופה של לפחות עשר שנים, כי חמש שנים זה לא זמן מספיק להוביל מהלך אמיתי".

אלקין מוסיף ומתייחס גם ליום ירושלים הקרב ובא: "ביום חגה הרשמי של ירושלים מתקיימים לא מעט אירועים. גם אנחנו במשרד ירושלים ומורשת שותפים לחלקם. אחד מהלקחים שהפנמנו מאירועי היובל של יום ירושלים בשנה שעברה הוא שהציבור הכללי רוצה ואוהב לחגוג את היום המיוחד הזה, ולכן החלטנו ביחד עם העירייה ועם הרשות לפיתוח ירושלים, לקיים אירוע גדול בבריכת הסולטן שמתאים לציבור הכללי".

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבועיים, השר אלקין ואנשיו נפגשו עם אנשי מפתח ירושלמים ודמויות בולטות בעיר, חלקן מזוהות עם המחנה של ראש העיר ניר ברקת. בין הגורמים שנפגשו עם השר אלקין נמנה גם יו"ר מינהל קהילתי ארמון הנציב יהודה בן יוסף. כמו כן, השר אלקין נפגש עם יו"ר ועד הסוחרים של שוק מחנה יהודה נינו פרץ, שנחשב לאחד מהגורמים הקרובים ביותר לראש העיר המכהן ניר ברקת. בנוסף, נפגש אלקין עם חברי מועצה מכהנים, כאלה שנחשבים למקורבים לברקת.

 


נינו פרץ (צילום: פרטי)

נינו פרץ (צילום: פרטי)

יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)

יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)


עד כמה סחיטים המועמדים לראשות העיר?

מה יעלה בגורל מימון המפלגות של סיעת ירושלים תצליח?


 

 

"לישיבת הממשלה הקרובה ביום ירושלים אני עובד על מספר תוכניות, שאם יעברו, נוכל לומר שהצלחנו להביא לירושלים בקדנציה הנוכחית למעלה משני מיליארד שקלים", מסכם אלקין, "בין התוכניות שצפויות לעבור יש את הארכת התוכנית לפיתוח אגן העתיקה בהיקף של כ-350 מיליון שקלים. נושא חושב נוסף שאני נלחם עבורו ומקווה להעבירו לאישור הממשלה הוא החלטת ממשלה נוספת בעניין העברות יחידות הממשלה לירושלים, שיחייבו את המשרדים השונים להעתיק את פעילותם אל העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר