תאיר ואמרי. צילום: עדן מור יוסף
תאיר ואמרי. צילום: עדן מור יוסף

חוגגים בחלה: הבשורה הקולינרית החדשה בשוק

בלב משבר הקורונה אמרי משה (24) ותאיר גרתי (23) המציאו את עצמם מחדש והפכו למעצמה קולינרית

פורסם בתאריך: 12.8.21 12:31

לאט אבל בטוח הופך שוק מחנה יהודה למעצמה קולינרית שמביאה אליה אלפי אנשים מרחבי הארץ לטעום, לחוות ולצלם. אחד המקומות החדשים  שזוכה לתורי ענק הוא 'חלאתי' שנולד לגמרי במקרה וצמח בתקופת הקורונה. הבעלים, אמרי משה (24) ותאיר גרתי (23), שניהם ממושב אורה, מצאו את עצמם בלב משבר הקורונה בלי פרנסה כשיצאו לחל"ת ולא ממש ידעו מה נכון לעשות. ואז הם חישבו מסלול מחדש והחליטו להפוך תחביב למקצוע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"לא רצינו לשבת בבית ללא מעש וחשבנו לעצמנו איך להפיק את המירב מתקופת הקורונה המאתגרת. לאמרי ולי יש אהבה גדולה לאוכל ואנחנו מגיעים מבתים מסורתיים, והחלטנו לאפות ביחד חלות ולמכור אותן לתושבי הסביבה באמצעות משלוחים עד הבית", מספרת תאיר ומוסיפה, "לאמרי לא היה רקע בבישול ואפייה אבל מהר מאוד הוא הפך לעזר כנגדי ויצאנו לדרך".

החלות של "חלאתי" הפכו מהר מאוד לשם דבר בירושלים וסביבתה, בזכות הייחוד שלהן: מדובר בחלות טריות העשויות בעבודת יד ובתוכן שניצל, חציל ומטבוחה העשויה לפי מתכון מסורתי המגיע מבית סבתה של תאיר. "אנשים רגילים לאכול חלות רק בשבתות ואנחנו מוכיחים שאפשר לאכול חלות כל השבוע ובכל זמן".

מהר מאוד הם הפכו לסיפור הצלחה, בירושלים ובמדינה, ומדי יום יש תורי אנשים שמשתרכים בסדר מופתי. " אנחנו נהנים לפגוש את הלקוחות שצברנו במשך השנה הזו פנים אל פנים ולרכוש לקוחות חדשים. ברגע שהסתיים השיפוץ והיה תאריך פתיחה רשמי, שלחנו לכל האנשים שמכירים אותנו מהיום הראשוןֿ, מספקים עד לקוחות, כולם התרגשו איתנו והרגישו שהם חלק מהמקום"

השאלה הכי מתבקשת היא איך לעבוד בזוג?

"אין ספק שזה אתגר, אנחנו 24/7 ביחד, לשמחתנו יש לנו כימיה טובה, אנחנו עוצרים בסוף כל יום כדי לשאול אחד את השנייה 'איך עבר היום?', מסכמים את היום, שמים הכל בצד ואת הזוגיות במרכז. למדנו לתת ספייס כשצריך וגם לפרגן במקומות שצריך, יש דברים שאמרי יותר חזק וזה לגמרי בסדר ויש דברים שתאיר יותר חזקה בהם".

צילום: דוד מויאל

צילום: דוד מויאל

ובכל זאת מה סוד הטעם?

"לבשל מהלב, זה הסוד לאוכל טעים. ליצור אינטרקציה טובה עם הלקוח. יש לנו לקוחות קבועים שפשוט מגיעים, מסמנים עם העיניים ואנחנו כבר יודעים כמה, למה ואיך. אנחנו דואגים לתת אוכל טוב שמעלה המון נוסטלגיות לאנשים, עם יחסי אנוש טובים. זה מתחבר וקורה משהו מיוחד. אני חושב שהצלחנו להביא מודרניות משולבת עם עממיות ובזכות זה מגיעים אלינו מכל הגילאים, נהנים ממאכלים משובחים, טריים שמוגשים עם הרבה חום ומהסיפור האישי שהוביל אותנו".

ומה עם סניפים?

"אנחנו תמיד חושבים איך אפשר לפתח את המקום. כרגע אנחנו בשוק, אם יהיה תכנון למקום חדש אתם תשמעו על זה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אפ

    'אנו מוכיחים כי ניתן לאכול חלה מהלך כל השבוע, לא רק בשבת'
    איזו תובנה, איסו פריצת דרך מדעית. איזו תרומה לאנושות
    איוולת וטמטום המוחין.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר