אלמה והצות הרפואי שטיפל בה (צילום: דוברות הדסה)
אלמה והצות הרפואי שטיפל בה (צילום: דוברות הדסה)

רגע לפני שגרמו נזק למעי: המגנטים נשלפו מקיבתה של בת 9 בהדסה

אלמה בת ה-9 מצור הדסה בלעה מגנטים והובהלה לניתוח דחוף בהדסה. ד"ר מרדכי סליי, מומחה בגסטרו ילדים, שניתח אותה: "גולות המגנט מסוכנות ביותר, ועשויות לגרום לנמק ולחורים במעי"

פורסם בתאריך: 18.8.20 18:25

אלמה בת ה-9 מצור הדסה לא תיארה לעצמה שהבילוי עם חברותיה יסתיים בניתוח בהדסה. הילדה הניחה על לשונה מצבור מגנטים בעת שעמדה על הטרמפולינה. כאשר אחת מחברותיה קפצה על הטרמפולינה, אלמה בלעה את המגנטים. היא הובהילה להדסה עין כרם – שם ביצע הצוות הרפואי ניתוח דחוף. המגנטים הוצאו מקיבתה, רגע לפני שנכנסו למעי – מה שעלול היה להוביל לנזק בלתי הפיך.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


צביה ליבשבסקי, אמה של אלמה, מספרת כי "אלמה שיחקה עם החברות, קפצה איתן על הטרמפולינה ורצתה 'לעבוד עליהן' שיש לה פירסינג בלשון. היא הציגה על הלשון גולות מגנטים ממתכת שיש לנו ממשחק בבית, אבל בדיוק באותו הרגע אחת החברות קפצה ובגלל התנודות של הטרמפולינה – כל הגולות נבלעו בבת אחת. היא רצה אלי מבוהלת", מתארת האמא, "וסיפרה שבלעה אותן. אני עשיתי חיפוש בגוגל כדי להבין מה משמעות הבליעה של המגנטים, הבנתי מהר מאוד שזה מסוכן ביותר ומיהרנו עם הילדה לחדר המיון בהדסה עין כרם.

כשהגענו, ד"ר אביעד שנפ מיד הבין את חומרת המקרה, ופעל למעננו במהירות. הוא אשפז את אלמה, הכניס עירוי בעדינות ובנחמדות ועירב את מומחי הגסטרו ילדים".


המגנטים שנשלפו מקיבתה של אלמה (צילום: דוברות הדסה)

המגנטים (צילום: דוברות הדסה)


ד"ר מרדכי סליי, מומחה בגסטרו ילדים אשר ביצע את הניתוח, מסביר כי "גולות המגנט מסוכנות ביותר ועשויות לגרום לנמק ולחורים במעי. אז הסיכון גבוה מאוד והניתוחים מורכבים יותר. כשפגשתי את אלמה בחנתי את צילום הבטן והבנתי שהמגנטים ממוקמים בקיבה. משם – הם יכולים לנוע ולהסב נזק עצום למעי, ולכן ידעתי שחלון ההזדמנויות שלנו צר, והטסנו את אלמה לחדר הניתוח. הסיכון היה סופר גבוה", הוא מדגיש, "מכיוון שאם המגנטים היו נעים ומתמקמים משני צידיה של לולאת מעי, בשל חוזקת המגנט היו יכולים לפצוע אותו ואף לגרום לנמק ולחורים במעי. לצערי אנו מורגלים במקרים כאלה בהם הנזק כבר נעשה ובשנה שעברה נאלצנו להכניס ילד לניתוח מורכב. את הניתוח של אלמה סיימנו כשהגולות בידינו, לאחר עבודה מאתגרת ושליפתן באמצעות מתקן רשתי מיוחד".

ד"ר סליי מוסיף ומספר כי בשנתיים האחרונות טופלו בהדסה למעלה מעשרה מקרים כאלו: "אני חוזר ומדגיש בכל הזדמנות, הורים – חשוב כל כך להיזהר עם גולות המגנטים הללו. המשחק הזה אינו תמים".

"אלמה עולה לכיתה ד', ועכשיו אחרי האירוע המבהיל היא ממשיכה בחופשת הקיץ, עד כמה שניתן עם מגבלות הקורונה, אבל העיקר שהיא בריאה ושלמה בזכות ד"ר שנפ וד"ר סליי וצוות המחלקה בבית החולים", מוסרת אמה, "שעשו את הכל למענה – ולא השתהו אפילו מעט. הם חשבו על הגרוע מכל ולכן מהירות התגובה סייעה. היא טופלה במסירות על ידי האחיות שדאגו למצבה כל הזמן. אני יודעת שמדובר בילדה גדולה שלא ממהרת להכניס דברים לפה, ולא חלמתי שצריך לבדוק עם מה היא עלתה על הטרמפולינה – היא אחראית תמיד, אבל חשוב שכל ההורים יחדדו את הסכנה שבהכנסת חפצים כאלה לפה – גם מתוך מעשה שובבות".

אלמה, מצידה, סיכמה את האירוע המטלטל, בפנייה לילדים ולילדות: "אני מאוד מבקשת מילדים לא להכניס דברים מסוכנים לפה, אפילו לא בצחוק".



תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר