רוני עם אחיות המחלקה האורתופדית והעובדות הסוציאליות (צילום: הדסה)
רוני עם אחיות המחלקה האורתופדית והעובדות הסוציאליות (צילום: הדסה)

רוני נלחם במחבלים בעוטף עזה, רופאי הדסה נלחמו על חייו

בשבת השחורה של ה-7/10, רוני, לוחם חטיבת הנח"ל, נפגע במהלך הקרב בסמוך למוצב סופה. הוא פונה במסוק להדסה עין כרם כשמצבו קשה ועם חוסם עורקים שהונח על רגלו שעות קודם לכן. בהדסה נלחמו והצליחו להציל את חייו בסדרת ניתוחים מורכבים

פורסם בתאריך: 5.12.23 20:01

בשאלה של הצלת חייו של רוני, חייל בן 20 לוחם בחטיבת הנח"ל, לרופאי הדסה לא היה ספק: "נלחמנו על החיים של הבחור הצעיר", הם אומרים.
הצוות אשר בחן את מצבו של הפצוע הקשה שפונה במסוק אל יחידת הטראומה בבית החולים, כשהוא סובל מפגיעת ירי חמורה ברגל, ידע שהוא נכנס ללחימה משלו – בפעולה בכל החזיתות והצליח להציל את חייו.

הרבה סיפורים ופציעות קשות ישנן מהשבת השחורה של ה-7/10. אלפים רבים נפגעו במהלך מתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי החמאס, בהם גם לוחמים אשר נלחמו בגבורה ובנחיתות מספרית מול המרצחים בני העוולה.

כזכור, למתקפה הרצחנית קדם ירי טילים ופצמ"רים מסיבי מרצועת עזה לכיוון ישראל. "הירי היה בלתי פוסק", מתאר רוני, בן 20, לוחם בחטיבת הנח"ל שיצא באותו בוקר לפטרול ממוצב סופה. "החלטנו לנסוע במהירות למוצב, כשהטילים נופלים לידנו לאורך כל הדרך. הרכב שנהגתי בו רעד".
במהלך הנסיעה הבחינו הלוחמים גם במספר רב של חדירות מהגדר. "אז כבר הבנו שאנחנו במלחמה", מתאר רוני. "המחבלים עמדו ברכבים ואופנועים מולנו. הם היו רבים מאתנו אז החלטנו להסתובב, לתפוס מחסה ולהילחם בהם משם".


רוני ופרופ' יורם וייל (צילום: הדסה)

רוני ופרופ' יורם וייל (צילום: הדסה)


בזמן שהם מסתובבים כדי למצוא מיקום טוב יותר, טיל אר.פי.ג'י פגע ברכבם. "הצלחנו שלושתנו לצאת מהרכב כדי לירות לעבר המחבלים", אומר רוני. "אחרי זמן קצר שני הלוחמים שהיו איתי נפגעו ונהרגו, רס"ן רועי צ׳אפל וסמ"ר תומר מזרחי, נשארתי לבד בשטח מול עשרות מחבלים".
בעודו נלחם, רוני נפגע מכדור ברגלו הימנית וחיפש מחסה תוך שהוא מבין את גודל פציעתו: "ניסיתי להמשיך לדרוך עלי הרגל ולא הצלחתי. קפצתי על רגל אחת עד שהגעתי לשיחים והתחבאתי שם. עשיתי לעצמי חוסם עורקים עד שהדימום נעצר".

למזלו, למקום הגיעו מספר לוחמים וחובש טיפל בו, בזמן שהאחרים מחפים עליהם ונלחמים. לאחר שמונה שעות של המתנה עם חוסם עורקים על רגלו, פונה רוני במסוק אל בית החולים הדסה עין כרם, כשמצבו, ובעיקר מצב רגלו, במצב קשה מאוד.

 

 

"רוני הגיע אל בית החולים עם פגיעה רב מערכתית, כאשר הפגיעה המשמעותית היתה ברגלו הימנית", מתאר פרופ' מאיר ליברגל, מנהל אגף השריר והשלד המרכז הרפואי הדסה שניתח את רוני מייד עם הגעתו להדסה. "כאשר הורדנו את חוסם העורקים, השריר היה במצב לא טוב ושוחררו הרבה חומרים רעילים לגוף. הוא היה בסכנת חיים והחלטנו להילחם על חייו ועל הרגל".

במשך שבוע ניסו הרופאים להסיר שרירים מתים ולשמר את מה שניתן מהרגל, אך רוני החל לפתח זיהום אשר סיכן את חייו: "קיבלנו החלטה מאוד קשה, הבנו שאין מנוס ואנחנו מוכרחים לבצע קטיעה של הרגל כדי להציל את חייו", מסביר פרופ' יורם וייל, מנהל יחידת טראומה אורתופדית בהדסה, שניתח את רוני בשלב זה. "היה לנו חשוב להתעקש ולעשות את הקטיעה מתחת לברך כדי שההגבלה התפקודית שלו בעתיד תהיה כמה שיותר קטנה ומנגד, החיים של הבחור הצעיר הזה עמדו לנגד עיננו. לא הסכמנו לוותר".



רוני עבר 12 ניתוחים של צוותי אורתופדיה וכירורגיה פלסטית, במהלכם הרופאים התגברו על המצב הזיהומי ושמרו את הברך תפקודית, דבר שיעזור לרוני בהתמודדות עם המצב החדש.

"רוני נלחם בקרב ואנחנו בהדסה נלחמנו על חייו", אומר פרופ' וייל. "יש לו עוד כברת דרך לעבור בהליכים השיקומיים ואני מאחל לו הצלחה רבה. אני כבר הספקתי להכיר את הלוחם שלא מוותר ולימד את כולנו מהי נחישות, ואני בטוח שכך גם ימשיך".

לאחר כחודשיים בהם טופל על ידי הצוות הרפואי בהדסה עין כרם, נפרד רוני במילים מרגשות: "החיים שלי ניצלו. קיבלתי את חיי בחזרה ואני רוצה לומר תודה מכל הלב לבית החולים הדסה עין כרם ולכל הצוות – הסיעודי, הרפואי והעובדות הסוציאליות, על הטיפול המסור. אושפזתי כאן לתקופה ארוכה ותמיד הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי טובות ושמטפלים בי בצורה המקצועית ביותר ועם המון אנושיות. כשמגיעים במצב כל כך קשה, זה מה שעושה את ההבדל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר