מעבדת הקנאביס בקמפוס עין כרם (צילום: סטייל& סטיגמה)
מעבדת הקנאביס בקמפוס עין כרם (צילום: סטייל& סטיגמה)

עין כרם: הוקמה מעבדת קנאביס חדשה בהשקעה של 2.3 מיליון דולר

מעבדת Lumir Lab, שהוקמה בקמפוס האוניברסיטה העברית בעין כרם, תספק תיקוף קליני למחקרים של חברות בתעשיית הקנאביס הרפואי

פורסם בתאריך: 25.10.18 21:14

מעבדת קנאביס חדשה הוקמה בפארק הביוטכנולוגיה בירושלים, קמפוס האוניברסיטה העברית בעין כרם, בהשקעה של 2.3 מיליון דולר. המעבדה – Lumir Lab היא הראשונה מסוגה בארץ, שתספק תיקוף קליני למחקרים של חברות בתעשיית הקנאביס הרפואי.



Lumir Lab פועלת בהובלתו של המדען הראשי פרופ’ לומיר הנוש, מחוקרי הקנאביס הידועים בעולם. לדברי יותם הוד, מנכ”ל Lumir Lab: “הקמת המעבדה המספקת תוקף קליני למחקרים היא בגדר נקודת ציון חשובה לתעשיית הקנאביס בארץ ובעולם. נכון להיום הרוב המוחלט של מוצרי הקנאביס הקיימים בשווקים השונים אינם בעלי ביסוס מדעי כלשהו, מה שמונע מהקהילה הרפואית לתמוך בלגיטימציה של טיפולים מבוססי קנאביס. מטרתנו לספק כלים ופתרונות שאינם קיימים בשוק כיום תוך הצבת סטנדרט איכות בינלאומי בשוק הקנאביס הרפואי”.

שיתוף הפעולה הראשון של Lumir Lab – מוצרי קנאביס לטיפול בבעיות גניקולוגיות — מחקר בהובלתו של פרופ’ משה הוד. המחקר המשותף יפגיש את פרופ’ הנוש ופרופ’ הוד לטובת פיתוח טיפול מבוסס קנבינואידים לאנדומטריוזיס, מחלה ממנה סובלות כ-180 מיליון נשים בלעולם. קיימים מחקרים המראים קשר ישיר בין השפעת קנאביס על סימפטומים שונים של המחלה, תוך השפעה על המערכת החיסונית ואף על עצירת שגשוג המחלה. עם זאת, נחוץ מחקר נוסף במטרה להבין את מנגנוני הפעולה ואיפיון החומרים הפעילים האפקטיביים ביותר לטיפול במחלה.

בכוונת החברה לייצא את הקניין הרוחני שייווצר במעבדה בישראל לטובת ייצור ומסחור בשוק האירופאי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר