אמבולנס (צילום: ג'יני)
(צילום: ג'יני)

רמות: ילד בן 5 נכווה ממים רותחים בביתו; מטופל בהדסה במצב קשה

הילד ככל הנראה נפל לגיגית של מים רותחים בביתו, פרמדיקים של מד"א פינו אותו להדסה. הילד מטופל במצב קשה כשהוא סובל מכוויות ב-50 אחוז מגופו

פורסם בתאריך: 6.3.19 19:13

סיוט של כל הורה: ילד בן 5, שמתגורר בשכונת רמות, נפל לפני שעה קלה לגיגית בביתו שהיתה מלא במים רותחים – הילד נכווה בגופו. פרמדיקים של מד"א ירושלים הוזעקו לביתו והעניקו לו טיפול ראשוני. הילד פונה במצב קשה, כשהוא סובל מכוויות בגפיים, לבית החולים הדסה עין כרם.

הילד – במצב קשה. הכוויות מכסות 50 אחוז מגופו. הוא מטופל בטיפול נמרץ ילדים. מהדסה נמסר: "בן 5 – מצבו קשה ומסכן חיים. סובל מכוויות ב-50 אחוז מגופו, כתוצאה מפגיעה ישירה של מים רותחים".



ממד"א נמסר: "בשעה 18:04 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על ילד שנכווה ממים רותחים בבית בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה עין כרם ילד כבן 5 במצב בינוני עם כוויות בגפיים".

שוקי בקר, חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, סיפר: "יחד עם חובשים נוספים שגרים בסמיכות למקום הענקנו לילד סיוע רפואי ראשוני לאחר שנכווה ברוב חלקי גופו במקלחת ביתו. לאחר מכן הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני".


המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)




כוחות ההצלה קוראים להורים ומבוגרים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת מקלחות ובישולים, בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים. זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות צפויים למנוע אסונות מיותרים.

כזכור, בחודש מאי בשנה שעברה, דווח על תינוק כבן חצי שנה, שנכווה משמן רותח בבית המשפחה שלו בשכונת נוה יעקב. הוא פונה במצב בינוני על ידי מתנדבי איחוד הצלה לבית החולים שערי צדק.

במקרה אחר שהתרחש בירושלים לפני כשנה -חייה של פעוטה בת שמונה חודשים מירושלים, שנחנקה מכפתור ניצלו לאחר שמתנדבים של איחוד הצלה הצליחו להוציא את הכפתור מגרונה. באיחוד הצלה – מחוז ירושלים סיפרו כי למוקד החירום של איחוד הצלה התקבלה קריאה על פעוטה שנחנקה בביתה בשכונת מקור ברוך. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים הגיעו לבית הפעוטה והצילו את חייה.

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר