קרטיב, מסאז', בריכה בחדר לידה וסבתא בזום

לכל לידה יש צבע משלה, לכל לידה סיפור מיוחד. זה הרגע המרגש ביותר בחיי המשפחה. בשערי צדק עושים הכל כדי להעניק לכל יולדת חוויה חיובית ברגע החשוב בחייה. תפסנו שלוש יולדות עם חוויה מיוחדת במינה שהן לעולם לא תשכחנה

פורסם בתאריך: 31.5.20 23:50

שמיכה מחוממת, מסאג' יד ביד וקרטיב. חופשת הלידה כבר החלה

ליטל תורג'מן שילדה בשערי צדק משתפת בהתרגשות גדולה בחוויית לידת בתה השנייה בשערי צדק.

ליטל תורג'מן (צילום: פרטי)

ליטל תורג'מן (צילום: פרטי)

צבע הלידה שלי: ורוד – אופטימיות חיוביות וגם כי  נולדה לנו בת.

משקל: 3.064

מין: בת

שבוע: 40+4

"הגעתי מאוד מפוחדת ולחוצה ללידה, בגלל הפחד מהלא נודע ולידה בשיאה של מגפת הקורונה. חששתי מריחוק מוחלט של חברי הצוות בגלל כללי ההרחקה. אך למרבה ההפתעה, כשהגעתי למיון יולדות הצוות קיבל אותי בהארת פנים, וגרם לי להיכנס לחדר לידה רגועה. הרגשתי שמבינים ושומעים אותי, חוויית הקבלה מאוד השפיעה על כל תהליך הלידה".

דמיון מודרך

"דבר שלא אשכח – מיילדת בשם סולי שקיבלה אותי בחדר הלידה, ראתה שאני עדיין חוששת. היא לא ויתרה ולימדה אותי על נפלאות הדמיון המודרך. היא הנחתה אותי לדמיין כיצד כל חוויית הלידה היא חיובית ואיך התהליך עובר בצורה הכי טובה שיש. הדבר קידם את התהליך ואפשר לי להיכנס ללידה ולהתחבר לחוויה באופן שלא חוויתי אותה בעבר".

כשרק אמרתי שחם לי הדליקו לי ישירות את המזגן והציעו לי מגוון טעמים של קרטיבים. זו הייתה חוויה אחרת. בשלב האפידורל חן המיילדת הנדירה, עטפה אותי בשמיכה חמה, דיברה בנועם ורוגע, החזיקה לי את היד ואמרה שכשכואב לי מהזריקה שלא אחשוש ללחוץ לה על היד, ככה יד ביד פשוט עד שסיימו עם הזריקה.

הלידה עברה בהצלחה והחוויה הייתה בלתי נשכחת. לאחר הלידה. אושפזתי במחלקת יולדות ד' ובעלי ליווה אותי בשהות במחלקה. מינה האחות האחראית במחלקה דאגה לי בכל השהות במחלקה מעל ומעבר. טניה אחראית השרות של היולדות בדקה שהכול מתנהל כשורה ותמיד ציינה שהיא נמצאת בשביל היולדות. לפני השחרור היא אפילו פינקה אותי במאפה ושתיה. תודה למלאכים בשערי צדק, על חוויה מדהימה״.


בייבי זום. זה מה שעושים כשסבתא היא אחת המיילדות המיתולוגיות של שערי צדק אבל לא יכולה להגיע לתמוך בנכדתה בזמן הלידה

זו הלידה השנייה של אופיר  אלוף. בלידה הראשונה סבתה, מיילדת במקצועה לא יכלה להגיע. השנה, בצל הקורונה גם נבצר ממנה להגיע ללידה. אופיר החליטה שהפעם היא לא מוותרת על הנוכחות של סבתא גרציה בחדר לידה במסגרת המגבלות…

אופיר אלוף (צילום: פרטי)

אופיר אלוף (צילום: פרטי)

צבע הלידה שלי: ירוק – תקווה ואופטימיות של סבתא.

משקל: 4.200

מין: בת

שבוע: 40

"אני לא יודעת כל כך מאיפה להתחיל, אבל יש דברים שחייבים לתעד. הציפייה ללדת ולהיעזר בסבתא המדהימה שלי, שהייתה אחת המיילדות המיתולוגית במרכז הרפואי שערי צדק משנת 61 לא התממשה. ככה זה לידה בימי הקורונה. איך יולדים במצב הזה? איך הגענו לרגע המיוחל וסבתא לא תוכל ללוות אותי ללידה? התלבטנו וחשבנו רבות, אך היינו חייבים לשים את הרצון האישי שלנו לחוויית הלידה המשותפת ולדאוג לפני הכול לבריאות והבטיחות של סבתא.

בעלי וצוות המיילדות שימשו כצינור ישיר לסבתא במהלך כל הליך הלידה, מהקבלה למיון ועד המעבר למחלקת יולדות, הרצון להיאחז רק באמונה ושסבתא תצטרף ללידה היה שם כל רגע נתון. אבל כמו סבתא שלי, המיילדות בשערי צדק כנראה ירשו את רוחה.

הגעתי בבוקר שלישי וילדתי ברביעי. הלידה ארכה יממה.

המיילדות המקסימות נתנו לי להוביל. הרגשתי בטוחה והן נתנו לי עוד יותר בטחון להכתיב את הקצב. למרות המעטפת החמה שקיבלתי, סבתא בשבילי היא חלק בלתי נפרד מחיי והחלטתי שעל סבתא לא מוותרים. החלטנו לארגן שיחת וידאו עם סבתא במהלך הלידה. 'סבתא, שומעת'?  אני שואלת את סבתא גרציה.

סבתא גרציה, 'צוחקת מהתרגשות ושואלת אותי איך אני מרגישה'. אני לא יודעת למה, אבל הייתה לי התרגשות גדולה בלב לשמוע שהיא אתנו. סבתא התחברה והתנתקה כמה פעמים במהלך הלידה הפעילה. אבל הידיעה שהיא ואני מחוברות הרגיעה אותי.

אני אסירת תודה על הרגעים המרגשים שזכיתי לחוותן ועל רגעי בריאה שלנצח ילוו אותי. ותודה לבורא עולם על המיילדות המלאכיות בשערי צדק!".


השחיינית הראשונה של שערי צדק

שיינא שניידמן בת ה-28 עלתה לישראל מלונדון לפני שש שנים, יחד עם בעלה יעקב. את שתי בנותיה שיינא ילדה במים.

שיינא שניידמן (צילום: פרטי)

שיינא שניידמן (צילום: פרטי)

צבע לידה שלי: כחול – בין שמים למים.

משקל: 3.900

מין: בת

שבוע: 39

"הייתי הראשונה לפתוח את 'עונת הרחצה' בשערי צדק, לא ידעתי למה לצפות. לא הייתי בטוחה שיש בארץ מספיק ניסיון לעבור את הלידה במים בצורה מספיק טובה.

בתחילה הגעתי לסיור מודרך בחדרי הלידה בשפה האנגלית, שם הוצגו בפני אפשרויות הלידה המרובות שיש לבית החולים להציע והתרשמתי לטובה ממגוון האמצעיים הטבעיים לשיכוך כאב.

כשהגיע מועד הלידה המשוער, הגעתי למיון יולדות שם הכניסו אותי לחדר לידה כמעט מיד על מנת שאתכונן ללידה בצורה המיטבית. איך שנכנסתי לחדר לידת מים בשערי צדק סיפחו אלי מיילדת דוברת אנגלית, וידעתי שיש מי שרואה אותי וקשוב לצרכי. הרגשתי שאני בבית. הייתי בתוך המים כמה שעות. בחדר פרטי עם שתי מיילדות שדאגו לי כל הזמן. בעלי היה כמו דולה בשבילי, היה ממש מחובר, הזכיר לי לנשום. ליהנות.

המים נתנו לי תחושת קלילות ביחס לחודשים המתקדמים של ההיריון. במים הרגשתי בעולם שונה, כמו שמים ומים. פיזית הייתי במים אך המחשבות היו איפה שהוא למעלה. מאוד שמחתי שלא היו יותר מדי אנשים בחדר. המיילדות לא זזו ממני. ושמרו על הפרטיות ועל החיבור שלי עם תהליך הלידה. אפשרו לי להתחבר ולהתרכז ושמרו על שקט מרגיע.

האווירה הרגועה בחדר ממש הקלה על התהליך והמקצועיות של המיילדות פנינה מור ואסתר פרידמן, העניקו לי בטחון וסייעו להצלחת לידת בתי השלישית בלידת מים, שהתעלתה על כל ציפיותיי.

טיפ לשחיינית המתחילה – להתרכז בנשימות לשמוע את הקולות המרגיעים ולהתחבר לגוף ולהרגיש את העובר."

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר