(צילום: ingimage)
(צילום: ingimage)

"כללית" ירושלים מצטיינת באיכות הרפואית ובזמינות השירותים ולא במקרה

יורם סגל, מנהל מחוז ירושלים של 'כללית' מספר על ההישגים בזכותם נבחר המחוז למצטיין, האתגרים בניהול ארגון בריאות בעיר מגוונת כמו ירושלים ומצהיר: "לעבוד ב'כללית' זו שליחות. אנו מחוז מוביל עם רופאים וצוותים איכותיים ביותר" וגם שירות חדש: מכשיר המעביר לרופא את המדדים הרפואיים של התינוק באופן אוטומטי מהבית

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:39

כשיורם סגל, מנהל מחוז ירושלים של "כללית’ נכנס לתפקידו הוא הצהיר שתוך שנתיים המחוז יהיה מחוז מצטיין בכל הפרמטרים.

"מחוז ירושלים תמיד סיפק שירות רפואי מצוין" אומר סגל בראיון מיוחד "בשנתיים האחרונות הצוותים עשו קפיצה מרשימה והיום המחוז מוביל בכל התחומים.

סגל, 52 (נשוי+3), ניהל בעבר את מחוז צפון של כללית. מהו המדד להצלחה בעיני כמנהל מחוז? "פשוט מאוד – רפואה איכותית, טובה וזמינה. ככל שאקדם אותם, כל הדברים האחרים ישתפרו ממילא. ידעתי את זה כשנכנסתי לתפקיד וזהו היעד שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך.

יורם סגל מנהל מחוז ירושלים של 'כללית' (צילום: דוברות "כללית")

מחוז ענק, אתגרים עצומים – תוצאות בשטח
ואכן ניהול מחוז כמו ירושלים, שמונה למעלה מ- 530,000 מטופלים, מציב אתגרים עצומים עבור העומד בראשו. רק בשנת 2018 נפתחו לא פחות מ7- מרפאות חדשות ברחבי המחוז: החל מפסגת זאב ונווה יעקב, דרך מעלה אדומים ועד בית שמש ובית”ר עילית ובמקביל שופצו למעלה מ-60 מרפאות, חלקן מן היסוד. "אנחנו כל הזמן בונים ומתרחבים” אומר סגל, "חשוב לנו להתחדש ולפתוח מרכזים רפואיים חדשים. לפני כחודש פתחנו מרכז רפואי החדש בפסגת זאב המשתרע על פני 1,700 מ"ר ומציע מגוון רחב של שירותי רפואה יועצת ע"י מומחים בעלי שם בתוך השכונה.

"מחוז ירושלים מתהדר במרכזי רפואה יועצת גדולים הפרוסים בכל רחבי ירושלים ומחוצה לה, מכוני התפתחות הילד עם זמינות תורים מהגבוהות בארץ, מערך נרחב של רפואת נשים במסגרתו אנו מפעילים 6 מרכזי בריאות אישה בכל רחבי המחוז, שבהן פועלות יחידות התמחויות-על מגוונות: ליווי הריון, פוריות, צוואר הרחם, הריון בסיכון ויחידות נוספות. צוותי המרכזים שלנו מלווים את האישה לאורך כל שלבי ההיריון ועד הלידה ובכל מעגל חייה. את ניהול המרכזים הפקדנו בידי מיטב המומחים המובילים בתחום מבתי החולים: פרופ' חיים יפה, ד"ר חגי אמסלם, ד"ר אבי בן שטרית, ד"ר שלמה שימעונוביץ, ד"ר דודי זכות, ד"ר מיכאל גל ועוד". לצד זאת, במחוז מכון גסטרואנטרולוגיה (דרכי עיכול וכבד) מהגדולים בארץ, מרפאת עיניים, מרפאת סוכרת מחוזית, מרפאה קרדיולוגית ועוד".

המחוז תחת ניהולו של סגל נבחר במאי 2018 כמחוז המצטיין של כללית. "אנחנו מובילים בזמינות רפואה ראשונית וזמינות רפואה יועצת וגם בכל הקשור לשביעות הרצון של המטופלים מהרפואה היועצת. בשנת 2018 לבדה הצטרפו למחוז 11,729 לקוחות חדשים. הלקוחות מצביעים ברגליים ומצטרפים אלינו במספרים מרשימים כי הם מבינים שבכללית הם יקבלו את השירות האיכותי והזמין ביותר. המספרים של המצטרפים רק הולכים וגדלים".

רצף טיפולי בתוך הקהילה, התאמה למגזרים השונים
סגל מבקש להסביר את אחד מהדגשים הבולטים ביותר של המחוז – רצף טיפולי. מדובר בשרשרת טיפולים ופתרונות רפואיים שמקבל הלקוח במרכזים הרפואיים של כללית, מבלי שיצטרך לגשת לבית החולים "זו בשורה אמיתית" סגל מסביר "כשהמטופל מקבל טיפול רפואי מלא תחת קורת גג אחת יש המשכיות, הרופא מכיר את העבר הרפואי של הלקוח, כל המידע הנוגע לניהול הטיפול זמין ונגיש לרופא המטפל. הרצף הטיפולי בקהילה מאפשר לצוותים הרפואיים שלנו לתת את טיפול מיטבי וכוללני. במידה והמטופל צריך להגיע להמשך טיפול בבית החולים, הרופא שטיפל בו במרפאת הקהילה ימשיך לטפל בו גם בבית החולים.

אחד האתגרים הגדולים שמציע מחוז כמו ירושלים הוא גיוון וריבוי של אוכלוסיות המטופלים, הנמנים על הציבור הכללי, ציבור חרדי והחברה הערבית. "כל מגזר שונה מהותית ולכן אנו שמים דגש על רפואה איכותית ומותאמת מגזר ותרבות" מבהיר סגל. "לדוגמא במחוז מועסקות קלינאיות תקשורת דוברות יידיש ודוברות ערבית כי ברור לנו שכדי לטפל בבעיות שפה בקרב ילדים, המטפל צריך לדעת את השפה אותה הילד דובר".

רפואה מונעת וקידום בריאות
בשנים האחרונות המחוז עשה קפיצה משמעותית בתחום האיכות הרפואית של המטופלים". מסביר סגל. "אנו מובילים שורה של פעולות בתחום הרפואה המונעת ע"י איתור מוקדם של מחלות לצד הפעלת תוכניות התערבות לאיזון מטופלים כרוניים. הצוותים מזמנים את המטופלים לבדיקות: סכרת, ממוגרפיה לגילוי סרטן השד, בדיקת דם סמוי לגילוי סרטן המעי, גילוי אנמיה בתינוקות ועוד. "במקביל, יש לנו פעילות ענפה לקידום בריאות ולעידוד אורח חיים בריא בקרב הקהל הירושלמי. בשנה האחרונה פתחנו קרוב ל-400 סדנאות במרפאות בתחומים כמו תזונה נכונה, גמילה מעישון, איזון סכרת וקבוצות פעילות גופנית.

רפואה דיגיטלית: מכשיר שמעביר נתונים בזמן אמת לרופא
לאחרונה, השיקה 'כללית' שירות חדשני הניתן באמצעות מכשיר טייטו (TYTO) המאפשר ביצוע בדיקות מבית המטופל ובהם בדיקות גרון, אוזניים, דופק, לב, ריאות, ולשגר את הנתונים הרפואיים בזמן אמת ובאופן מיידי לרופא און-ליין במוקד. "הרופא נותן אבחנה רפואית על מצבו של הילד בשיחת וידיאו, וכל זאת מבלי להוציא את הילד מביתו". אומר סגל. “כללית' מצעידה את עולם הרפואה לעבר העולם הדיגיטילי" הוא מבטיח, "הודות לניסיון הרב שצברנו בהפעלת שירותי רפואה און-ליין אנחנו נותנים מענה לשינויים המתרחשים בצריכת שירותי בריאות בעולם כולו ובחוויית המטופל".

 

 

https://www.kolhair.co.il/category/pesach/

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר