משפחה אוכלת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הטיפ השבועי של שערי צדק: ארוחה משפחתית טובה לבריאות ילדיכם

לרגל יום המשפחה החל השבוע - טל דגן, דיאטנית במרפאת סוכרת לילדים ונוער במרכז הרפואי שערי צדק, ממליצה להקפיד על ארוחה משפחתית, עם כל בני הבית ולפחות הורה אחד: חשוב לשים לב מה אנו אוכלים במהלך הארוחה ולא פחות חשוב לשים לב מי יושב איתנו בזמן שאנו עושים זאת

פורסם בתאריך: 13.2.18 09:48

שולחן לחמישה? ארוחה משפחתית טובה לבריאות ילדיכם.

במאמר, המסתמך על מחקרים שפורסמו בנושא, אשר נכתב על ידי צוות מרפאת סוכרת לילדים ונוער במרכז הרפואי שערי צדק נמצא קשר חיובי בין תדירות גבוהה של ארוחות משפחתיות לאיכות הארוחות, בריאות הילדים והמתבגרים, להערכה עצמית גבוהה יותר ולהצלחה בלימודים.



במספר מחקרים שנסקרו נמצא קשר הפוך בין תדירות הארוחה המשפחתית לשימוש באלכוהול, התנהגות אלימה תחושות דיכאון והפרעות אכילה במתבגרים. כלומר ככל שמספר הארוחות  המשפחתיות גדל-  קטן הסיכון להתנהגויות אלו (נתון זה משמעותי יותר בקרב נערות וילדות). תדירות ההשתתפות בארוחות הללו קטן עם עליית הגיל והמעבר מילדות להתבגרות.


 

טל דגן (צילום: דוברות שערי צדק)

טל דגן (צילום: דוברות שערי צדק)


ההמלצה בישראל לאוכלוסייה הכללית היא ליזום ארוחה משפחתית לפחות שלוש פעמים בשבוע  וחשוב כי לפחות אחד ההורים יאכל בשולחן עם הילדים, ויהווה מודל חיקוי לאכילה בריאה, מגוונת ומאוזנת. "ארוחה משפחתית" מוגדרת כארוחה שבה לפחות שני אנשים חולקים ארוחה. אין חובה לנוכחות כל בני המשפחה!

 

לפני מספר שנים נבדקו כ-300 צעירים עם סוכרת מסוג 1 בגילי 8-18 שנים והוריהם בנושא. 57 אחוז מההורים דיווחו על ארוחות משפחתיות קבועות.

בסקר נמצא כי כאשר הנבדקים הקפידו על  ארוחות משפחתיות קבועות, הארוחות היו בעלות איכות תזונתית גבוהה יותר באופן מובהק וההיענות להנחיות לניהול הסוכרת הייתה גבוהה יותר. נמצא גם כי הסיכוי להקפיד על ארוחה משפחתית עלה כאשר אכלו אוכל שבושל בבית לעומת מזון "מהיר".


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


קניית המצרכים מראש, תכנון ושימוש בשיטות בישול פשוטות, אוירה נעימה, הכרה בחשיבות קיום הארוחות, והקפדה על קיומן לאורך השבוע, כל אלה יסייעו להצליח בקיום הארוחות המשפחתיות.

בתיאבון ביחד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר