אילוסטרציה אלרגיה (צילום: א.ס.א.פ-קריאייטיב)
אילוסטרציה אלרגיה (צילום: א.ס.א.פ-קריאייטיב)

הטיפ השבועי של שערי צדק: אביב הגיע, גם האלרגיות – כך תתמודדו

דר' אורי טוקר, מנהל היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק - ד"ר אורי טוקר, מנהל היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית עם כל המידע להתמודדות עם אלרגיות

פורסם בתאריך: 10.4.18 08:57

לקראת בוא האביב, צמחי בר, שיחים, דשאים ועצים שונים פורחים ומפיצים אבקנים לעיתים למרחקים גדולים. אם אתם סובלים מגירויים בעיניים, נזלת, שיעול ליחה ותחושת חנק? כנראה שאתם נמנים על פלח האוכלוסייה שסובלת מאלרגיה עונתית, שנפוצה במיוחד בתקופת הפריחה של האביב.

תגובות אלרגיות ככל הינן תגובה "מוגזמת" של הגוף לחומרים חיצוניים, לרוב לחלבונים או לחומרים הנקשרים לחלבונים. חלבונים נמצאים בכל יצור חי, והאבקנים שבשל גודלם חודרים למערכת הנשימה, מעוררים תגובות אלרגיות מאחר שהם מכילים חלבונים והגוף מגיב כנגדם בתגובה אלרגית.


ד"ר אורי טוקר (צילום: דוברות שערי צדק)

ד"ר אורי טוקר (צילום: דוברות שערי צדק)


נזלת אלרגית (המכונה גם קדחת השחת) יכולה להיות עונתית כאשר היא נגרמת מאבקנים של צמחים עונתיים ויכולה להיות גם רב עונתית במידה שהצמח מפיץ את אבקניו במשך חודשים רבים. האלרגנים השכיחים ביותר הגורמים לנזלת אלרגית כל שנתית אין מקורם בצמחים והינם תוך ביתיים, והשכיחה ביותר הינה קרדית אבק הבית.

התגובות אלרגיות מכוונות למערכת הנשימה, בעיקר נזלת וגודש וגרד באף, גרד והפרשה מימית מהעיניים וכן שיעול ליחה ותחושת חנק בגלל התכווצות של דרכי הנשימה התחתונות והתקפי אסטמה בחולים עם אסטמה אלרגית וכן סינוסיטיס בשל הגודש במערות האף. בנוסף לעיתים יש "עיגולים" שחורים סביב העיניים, גירוי ועפעפיים נפוחים, ראייה מטושטשת, גרד בחך, בצוואר או מאחורי האוזניים. תסמינים אלו פוגמים באיכות החיים הן במהלך היום והלילה ( קשיי הירדמות ושינה בשל הגודש האפי).

האבחון מתבצע על ידי בירור התסמינים, בדיקה גופנית וביצוע טסטים עוריים עם האלרגנים השכיחים. הבדיקה מתבצעת במרפאת האלרגיה במרכז הרפואי שערי צדק.


שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


תבחיני העור מכילים את תמציות האלרגנים השכיחים, מבוצעים בזמן הביקור במרפאה והתשובה מתקבלת תוך 15 דקות – תבחיני עור במרפאת האלרגיה במרכז הרפואי שערי צדק הטיפול באלרגיה לחומרים נשאפים עונתיים ורב שנתיים כוללת, מניעת מגע כשמדובר באלרגנים תוך ביתיים בעיקר, וטיפול תרופתי מקומי שעיקר שימוש בתרסיסי אף וטיפות עיניים שונות. במידה ואין הטבה או הסימפטומים חוזרים עם הפסקת הטיפול שוב ושוב, ניתן לטפל באלרגיה באמצעות אימונותרפיה – הזרקה הדרגתית במינונים הולכים וגדלים של האלרגנים הרלבנטיים, בין פעם בשבוע לפעם בחודש, על מנת "להרגיל" את הגוף לנוכחות האלרגן באוויר.

לקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר עם מרפאת אלרגיה בשערי צדק בטל': 02-6555307/634.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר