(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הטיפ השבועי של שערי צדק: כיצד תמנעו מפציעות גב במהלך הניקיונות לפסח?

טירוף הניקיונות לפסח בעיצומו, וביחד איתו מגיעים גם כאבים ופציעות גב. ד"ר יאיר ברזילי, מנהל יחידת עמוד שדרה במרכז הרפואי שערי צדק, עם שבע עצות לעבודה נכונה ולשמירה על עמוד השדרה בעת ביצוע עבודות הבית הקדחתניות

פורסם בתאריך: 16.4.19 19:34

עבור מרבית הישראלים, חג הפסח מהווה הזדמנות להפשיל שרוולים ולהתחיל להתייחס ולטפל בפינות הבית שבמהלך השנה הוזנחו. השיפוץ, הסיוד והניקיון לכבוד החג עשויים להוביל למצבים שעלולים לגרום לנזק ולכאבים בעמוד השדרה.



אז איך בכל זאת ניתן לעבור את הניקיונות לפסח בשלום?

הרגליים יציבות כשהראש ב'עננים' – מדי שנה אנו עדים לפציעות שונות בעמוד השדרה. כמעט בכל פסח אנו נאלצים לנתח נשים עם שבר בחוליות, שנגרם מנפילה ממקומות גבוהים, זאת בשל עמידה על משטחים לא יציבים. כאשר עולים לנקות מקומות גבוהים יש לדאוג כי אמצעי ההגבהה יציבים. בנוסף, רצוי להיעזר באדם נוסף שיסייע להבטיח את יציבותו של המשטח עליו עומדים.

חוגרים לפני שמנקים – לאנשים הסובלים מכאב שרירי מכני, אשר מחמיר בזמן מאמץ, מומלץ לבצע את עבודות הבית עם חגורת גב רכה. באוכלוסייה זו מומלץ גם להימנע מתנועות חדות וממצבי קיצון שגרמו בעבר להתקפי כאב חזקים.

ניקיון בזמנים קצובים – נסו לרווח את ימי הניקיון למספר ימים גדול ככל הניתן, כשהעדיפות היא לשעה ביום למשך 8 ימים, וביום האחרון ניתן להשקיע מספר רב יותר של שעות. במידה ואין באפשרותכם לרווח את ימי הניקיון הקפידו על הפסקות מרובות למנוחה.

טובים השניים – גייסו מראש עזרה בהזזת רהיטים כבדים או בניקיונות של מקומות שהגישה אליהם אינה נוחה. חלוקת העומס בין שני אנשים בהרמת רהיטים כבדים תקל את העומס על עמוד השדרה. אם יש אדם שהוא צעיר יותר וגמיש יותר בבית בקשו ממנו להגיע למקומות 'הקשים'.

הרמת חפצים כבדים – כשמרימים חפצים כבדים יש לבצע זאת עם כפיפה של הברכיים תוך קירוב החפץ הכבד לחזה. חשוב לזכור כי פעולות שכוללות כיפוף המשולב עם פיתול הגו לאחד הצדדים גורם לסיכוי גדול יותר לפציעה מאשר כיפוף קדימה עם ברכיים כפופות.


המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המרכז הרפואי שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


גיוון תנוחה – הישארות ממושכת בתנוחה לא נוחה, כגון עמידה ממושכת ברכינה קלה קדימה, כמו בעמידה מול השיש או הכיור, במיוחד כשאלו אינם מותאמים לגובה שלכם, עלולה לתפוס את הגב. במידה ואתם נדרשים לעמידה זו השתמשו בשרפרף עליו תניחו את אחת הרגלים – פעולה שתגדיל הקימור של הגב התחתון ותפחית את המתח על מבנים שונים בגב התחתון.

ביצוע פעילות גופנית סדירה בכל ימות השנה – הקפדה על שגרה ספורטיבית מתונה עשויה לסייע בחיזוק שרירי היציבה. שרירים חזקים, גמישות טובה ויציבה תקינה משפרים את יכולת התנועה ויכולים לסייע במניעת פציעות רבות לאורך כל השנה.

 


תוכן שיווקי


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר