פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

אפליה? בפסגת זאב לא מוצאים חדר תפילה משותף לנשים ולגברים

התנועה המסורתית, שביקשה לקיים תפילות שוויוניות לנשים ולגברים ביום כיפור, קיבלה השבוע הודעה כי אין מקום פנוי עבורה בכל פסגת זאב. המינהל הקהילתי והעירייה בתגובה: "לא נמצאו חדרים רלוונטיים פנויים"

פורסם בתאריך: 29.8.19 13:20

בתנועה המסורתית טוענים השבוע לקיפוח ולאפליה מצד מינהל קהילתי פסגת זאב ועיריית ירושלים. הסיבה: התנועה קיבלה השבוע הודעה כי לא נמצא עבורה חדר פנוי בשכונה לטובת קיום תפילה שוויונית לנשים ולגברים ביום כיפור, זאת למרות 3 פניות שנעשו בנושא בחצי השנה האחרונה.

במינהל הקהילתי ובעירייה מוסרים בתגובה לפניית "כל העיר" כי "לאחר בדיקה לא נמצאו חדרים רלוונטיים פנויים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כעת שוקלים בתנועה המסורתית לעתור המשפט, על מנת שזה יכריח את המינהל ואת העירייה להקצות עבורה חדר תפילה ביום כיפור שיצוין בעוד כחודש וחצי. התנועה המסורתית, יש לציין, היא ארגון הגג של קהילות ומוסדות היהדות הקונסרבטיבית בישראל. אגפי התנועה כוללים בין היתר כשמונים בתי כנסת ברחבי הארץ, כשנוסף התנועה מקיימת תפילות שוויוניות מיוחדות בחג ישראל.

כאמור, התנועה המסורתית פנתה למינהל קהילתי מספר פעמים ובין השאר ציינה בפניות כי "בהמשך לפניית תושבים מפסגת זאב לתנועה המסורתית, בבקשה לקיים תפילה שוויונית, משותפת יחד לגברים ונשים המעוניינים בכך ביום כיפור, "אנו מבקשים כי המינהל יקצה מקום שיכיל 30 איש לפחות".



עוד צוין בפניות כי "מרכזים קהילתיים רבים ברחבי הארץ השייכים לרשויות עירוניות ולחברה למתנ"סים נותנים מקום לקיום תפילות אלו, ונשמח לקבל מקום כזה גם מהמינהל בפסגת זאב".

בשיחה עם "כל העיר" מציין ד"ר אריה חסקין, מנהל אגף קהילות בתנועה המסורתית, כי "פנינו למינהל הקהילתי כבר לפני חצי שנה, אבל דחו אותנו ואמרו שזה מוקדם מדי. פניתי אל המינהל שוב לפני כחודשיים, והסברתי להם שאנחנו צריכים לשבץ שליחי ציבור ולארגן את התפילה – ושוב לא קיבלנו תגובה. היה ברור לי שהם רוצים למרוח אותנו. באחרונה שלחתי מכתב נוסף, שבעקבותיו קיבלתי תשובה שאין להם מקומות פנויים, בזמן שאנחנו יודעים שהחרדים והדתיים מקבלים מקומות לתפילה. גם אם אכן אין חדרים פנויים, אז את מה שיש צריך לחלק באופן שוויוני בין כלל המגזרים".



לטענת חסקין, "המינהל הקהילתי נמצא ככל הנראה תחת השפעת קבוצות חרדיות והוא חושש מהן. זה ברור לנו וזה גם מה שאנחנו שומעים מסביב".

ממינהל קהילתי פסגת זאב נמסר בתגובה: "אכן קיבלנו פנייה בנושא, ולאחר בדיקה שעשינו לא נמצאו חדרים רלוונטיים במינהל. החדרים היחידים שרלוונטיים במינהל לתפילה, נמצאים בשימוש כבר שנים רבות על ידי קהילות אחרות בשכונה".

מעיריית ירושלים נמסר במענה לפניית "כל העיר": "אכן, התקבלה פניה בנושא, ולאחר בדיקה לא נמצאו חדרים רלוונטיים במינהל הקהילתי, בשל תפוסה מלאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מרים

    למה כל הזמן לסכסך . נהיה פה בשבועיים האחרונים כל אחד שלא מבין בדת כלום מרים את האף ויותר מידי זה כבר מציף . חלאס אין תפילות משותפות כי זה לא כתוב בתורה . כל גבר או אישה שיש להם בעיית ביטחון עצמי כנגד התורה שנתן בורא עולם שברא אותם מוזמן ללכת לפסיכוחוג להעלאת המורל . חלאס עם החפירה . ביטול הופעות משותפות , שנאת הדת בצורה קיצונית חלאס כבר .

  2. יובל כהן

    איזו כתבה צבועה. אני תושב פסגת זאב, אין כאן שום קהילה קונסרבטיבית ולכן אין שום סיבה להיענות לבקשה.
    שישאלו את התושבים ונראה מי מעוניין ב"תפילה" שלהם.
    אנשים מעדיפים ללכת לבתי הכנסת הרגילים או למנייני חב"ד, ולא מעוניינים בגורמים מחוץ לארץ שמנסים להשפיע עלינו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר