פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

הסערה בפסגת זאב: יו"ר המינהל הקהילתי פועל למנות שלושה רבנים לשכונה

במכתב שהגיע לידי "כל העיר", עולה בקשתו של יו"ר המינהל הקהילתי אהוד רמב"ח בפני ראש העיר למנות שלושה רבנים לשכונה; חברי הנהלת המינהל ותושבים מתנגדים: "יש להשקיע את הכסף הזה בעשייה למען השכונה, למען הצרכים של הרוב החילוני-מסורתי" 

פורסם בתאריך: 21.7.19 08:10

סערה בפסגת זאב בעקבות בקשת יו"ר המינהל הקהילתי למנות שלושה רבנים לשכונה. במכתב, שהופץ בימים האחרונים בין תושבי פסגת זאב וחברי הנהלת המינהל, חושף את פניית יו"ר המינהל אהוד רמב"ח לראש העיר משה ליאון, ובו הוא מבקש למנות שלושה רבנים לשכונה. המכתב מעורר התנגדות אצל חלק מתושבי השכונה וחברי ההנהלה, שטוענים שהצעד כלל לא נעשה על דעתם.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

"שכונת פסגת זאב הינה השכונה השנייה בגודלה בירושלים עם כ-45 אלף תושבים", מציין רמב"ח במכתב שנשלח לפני כארבעה חודשים לליאון, "כחמישים בתי הכנסת פעילים בשכונה, ולמרות שאנו שכונה גדולה מאוד בעיר, אין לנו רבני שכונה, אשר יכהנו בכל חלקי השכונה, ויהוו כתובת לפניות התושבים, במיוחד לאלה שלא פוקדים את בתי הכנסת, ואין להם רב בהישג ידם. כיו"ר מינהל הקהילתי בפסגת זאב המייצג את תושביו, אני פונה ומבקש את התערבותך ולסייע בתהליך של מינוי רבני שכונה בהקדם".

יש לציין כי כיום פועלים בירושלים כ-32 רבני שכונות, שמונו לפני למעלה מעשור לתפקידם – בשכונת פסגת זאב לא מכהן רב לשכונה.

חלק מחברי ההנהלה כלל לא ידעו על תוכנו של המכתב, ולא היו שותפים לכתיבתו. "לא היה שום דיון על זה, לא נערכה שום ישיבה בנושא, מציין בשיחה עם "כל העיר" אבי שלום, חבר הנהלת המינהל הקהילתי בפסגת זאב. "לא דווח לנו אף פעם בנושא של רבנים – מי שהוציא את המכתב זה יו"ר המינהל בלבד. כל החלטה וכל דבר צריך לבוא לדיון בהנהלה, היא צריכה לדעת מזה ואז תתקבל החלטה בצורה דמוקרטית. המינהל זה לא עסק פרטי של איש כזה או אחר, המכתב עצמו נשלח לפני כארבעה חודשים, מה שמתברר שזה נמצא בתהליך של כמה חדשים".


 

המכתב שנשלח על ידי אהוד רמב"ח

המכתב שנשלח על ידי אהוד רמב"ח


"קיימנו פגישה עם רמב"ח בשבוע שעבר ודנו איתו לגבי המצב בפסגה מבחינת הצביון של השכונה – לא קיבלנו תשובות, רק התחמקויות", טוען ומספר תושב השכונה. "המכתב הזה מראה מה שחשבנו – יו"ר המינהל בעצם לא פועל לטובת צביון השכונה אלה פועל לטובת אינטרסים כאלה ואחרים של כל מיני אנשים. מה דחוף כל כך כרגע להביא רבנים לשכונה בפסגת זאב ולהוצאות של כמה מאות אלפי שקלים בשנה? זהו צעד שאינו מהווה חיזוק לצד הפלורליסטי והמסורתי בשכונה".

פעילה בשכונה מוסיפה ואומרת כי "אין מה להביא לפה עוד נושאי משרות בשכר שיתעסקו בפילוג ובהתססה. יש להשקיע את הכסף הזה בעשייה למען השכונה, למען הביחד, למען הצרכים של הרוב החילוני-מסורתי".


אודי רמב"ח, יו"ר מינהל פסגת זאב (צילום: למינהל קהילתי פסגת זאב)

אודי רמב"ח, יו"ר מינהל פסגת זאב (צילום: למינהל קהילתי פסגת זאב)


רמב"ח מוסר בתגובה ל"כל העיר" כי "יש במכתב בקשה הקיימת כבר 30 שנה מההנהלה הראשונה, ואל מול כל ראשי הערים בעבר, כך שאין שום החלטה וחדש בנושא. אם היה מתפתח משהו ברור שהנהלת המינהל היתה נדרשת לסיפור, וחשוב לדעת שאף יו"ר, כולל אנוכי, או כל הנהלה לא מחליטים על רבני שכונה. הבחירה היא של ראש העיר, מועצת העיר והמועצה הדתית".

מעיריית ירושלים נמסר: "לא מונו רבני שכונה חדשים מתחילת השנה והנושא אינו נמצא על שולחנו של ראש העיר בנקודת זמן זו".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "למשרד לא הגיעה כל פניה בעניין מינוי רבני שכונה לשכונת פסגת זאב, לכשתגיע פניה כזאת, היא תועבר לטיפול הגורמים הרלוונטים במשרד לצורך בחינת הבקשה, נדגיש כי לא מונו רבני שכונות בעשור האחרון במדינת ישראל".



 

תגיות:

תגובות

13 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה מגמתית לחלוטין.
    אני תושב הפסגה ומאוד בעד. ההשקעה בציבור החילוני והמסורתי זה גם שירותי דת. מי יעשה לילד ברית מי יעשה פדיון? מי יעזור לו בתפילין??
    ועןד ועוד…
    אתם מובילים כאן אגנדה חילונית רווית שנאה, וממש חבל.

  2. שירה

    באמת חבל על השיח הזה
    כבר ממש מרגישים שיש פה כפייה חילונית…
    שירותי דת זה דבר שהרבה אנשים רוצים וזה חלק מהשרותים שהמדינה נותנת, אז למה כל דבר שקשור בו דת צריך לכתוב כתבה נגד?

  3. מרים

    רוצים בריכה בשבת. 45 אלף תושבים מושבתים בבתיהם בשבת! נטרול טוטאלי!

  4. מיכל תושבת הפסגה

    גועל נפש.. רק מחפשים לפלג על כל צעד ושעל.. מספיק כבר עם השנאה המגעילה הזו.. כבר באירופה לא שונאים יהודים כמוכם..

  5. ירושלמית

    אין שום צורך ברב שכונה, בטח לא בשלושה!
    מי שזקוק לרב – יגיע לבית כנסת או יחפש ב 144.
    זה בזבוז כספי ציבור…

  6. אירמוש

    לא מספיק רב אחד???? מה קרה???
    עוד אוכלי חינם???
    היום גם אפשר להתייעץ ברשת עם רבנים.
    אנשים קחו אחריות על עצמכם לא על כל דבר צריך לרוץ לרב!!

  7. מרדכי

    אודי רמבח, הוא אדם כל פעם משנה את דעתו אני עוד זוכר אותו בחור של איש תנועת העבודה מסתובה בפסגת זאב בחולצה בצבע כחול הזדהות עים מפלגת העבודה, אז היה פעיל נימרץ פתאום ניהיה דתי יפה מאוד, אבל כאן הוא ממש שכח את תושבי השכונה האיכותים שנותרו כאן עדין, והצטרף לפלג אחר אשר רוצים להפוך את פסגת זאב למאה שערים מס 2, יש כאן עדין דור שתורם למדינה ואיכפת לו מירושלים שתהיה חזקה ואיכותית ולא עוד שכונה דתית

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איני מבין מה מפריע למתנגדים לייב לייב להייו להיות רבני שכונות אף הציבור החילוני מסורתי כמהה לזאת

  9. י

    מתבייש לקרוא כתבה כזאת, מתבייש לשמוע כמה צרות עין ונקמנות אישית עד לאן נגיע. אודי רמבח תודה לך על כל השנים שאתה נותן, תורם, משקיע, רץ עבור תושבי השכונה ימים כלילות. אני אדם חילוני ועד היום חינו בשלום ובשלווה אחד עם השני. מעניין מי האיש הכפוי טובה שמנסה לנהל מלחמות על גב התושבים.
    אודי אנחנו עומדים מאחוריך חבל שההנהלה שלך לא יודעת להעריך אותך

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אדון מרדכי גם חובשי הכיפות בפסגה תורמים למדינה ולצבא אז תחשוב לפני שאתה כותב.
    ולידיעתך אנחנו ציבור חילוני שמיוצג במינהל שדואג לנו לתרבות, הופעות, בריכה שפתוחה בשבת, אז תפסיק להתסיס זכותו של כל אדם ללכת בדרך שלו.
    אודי משרת נאמנה את כולםםםם, ביקש שני רבנים לשכונה למען הציבור הדתי והחילוני חלאס עם השנאת חינם הזאת

  11. ניסים אטיאס משפטן ומגשר מוסמך בעל רקורד בניהול עמותות

    הכול פוליטיקה , מינוי 3 רבנים כוח של 3 קהילות גדולות לבחירות הקרבות. בכל שכונה ממנים 2 רבנים אחד אשכנזי ואחד ספרדי ,כך צריך להיות וכך זה מתנהל בכול הארץ . בפסגת זאב הרבה מושכים בחוטים מכל הצדדים ואף פעם אין חבל מדוע? זו שיטה פוליטית ידועה כלומר הביקורת מוסטת לצדדים במקום לעיקר. והעיקר מתנהל בצורה בו בוחר היו" ר לנוחיותו. חברים צריך שני רבנים , צריך איצטדיון כדורגל מואר ומקצועי יש מקום על יד סניץ עזרא מעבר לכביש , צריך איזור תעשיה יש מקום לפני מחסום חיזמה , צריך בית תמחוי שינגיש ארוחות חמות לנזקקים ילדים משפחות זקנים ובודדים , צריך להקים קופת העיר לחולים נזקקים , צריך להקים קונסבריון למוזיקה להפעיל מוכשרים ונוער במצוקה , והרשימה עוד ארוכה. אבל מה עושים כל השנים רבים על דה ועל אה ולאן התקציבים הולכים מופעי ראווה ," להראות כאילו עשיה" צריך ראש מינהל במשכורת שיעבוד למען השכונה שגודלה כעיר ואז הכול יראה אחרת , פורים שמח לכולם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר