שוק מחנה יהודה, מתוך פסטיבל המחול 'מיפו עד אגריפס' (צילום: שירלי פוקס fooxaן)
שוק מחנה יהודה - למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: שירלי פוקס fooxaן)

מכה למשטרה: בית המשפט ביטל את צווי הסגירה לברים בשוק

בית המשפט לעניינים מקומיים החליט לבטל את צווי הסגירה שניתנו לברים "השוקא" ו"אוקונל בשוק" - העסקים חזרו לעבוד כבר הערב; השופט על המשטרה: "נפל פגם בהפעלת שיקול הדעת"; יו"ר ועד הסוחרים בשוק טלי פרידמן: "אני שמחה שעסקי חיי הלילה חזרו לעבוד"

פורסם בתאריך: 19.9.19 21:38

מכה למשטרת ירושלים: בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים נעתר היום, חמישי, לבקשת בעלי הברים "השוקא" ו"אוקונל בשוק" וביטל את צווי הסגירה, שניתנו להם על ידי המשטרה השבוע, ל-21 ימים.

בעלי בר "השוקא" הציג לבית המשפט סרטונים מהערב שבו ערכה משטרת ירושלים ביקורת. "לאחר שצפיתי בסרטון פעמיים", ציין בהחלטתו השופט אליעד וינשל, "אציין שלא התרשמתי שמדובר במסוכנות ברמה גבוהה". עוד מציין השופט וינשל: "מצאתי כי נפל פגם בהפעלת שיקול הדעת על ידי המשיב (המשטרה), הן במתן משקל לשיקולים שאינם רלוונטים (מטרד רעש), הן בהיעדר משקל לטענות המשיב בדבר אירועים קודמים והן במתן משקל מוגזם להיעדר רישיון עסק בעת הזו".

"לפיכך מתקבלת הבקשה ואני מורה על צמצום הצו", כותב השופט בהחלטתו, "באופן בו הצו יתייחס לאיסור על קיום הופעות במקום. בכך יהיה כדי למנוע את הסכנה שאותרה (אף אם באיחור) על ידי המשיבה, תוך כדי המשך הפעלת העסק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אני שמחה על החלטת בית המשפט", מסרה הערב ל"כל העיר" יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה טלי פרידמן. "אני באמת חושבת שהוא ראה את התמונה הרחבה ואפשר לסוחרים לפתוח עוד היום את עסקיהם בחזרה. אני שמחה שעסקי חיי הלילה חזרו לעבוד, הם יעשו את זה בצורה מכבדת תוך שמירה על שלום הציבור".

פרידמן מוסיפה ומספרת כי "במקביל ערכנו היום כינוס של העסקים בחיי הלילה בשוק, עם נציגות מאוד רחבה שלהם, במהלכה ניסינו לחדד כל מיני הבנות ולנסות ולהסביר מה ניתן לעשות בשוק מחנה יהודה ומה לא ניתן. אנחנו מתכוונים ביחד לחדד נהלים ולבנות איזשהו מתווה שיהיה מכבד וראוי לכולם – גם לבאי השוק וגם לעסקים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", משטרת ירושלים הוציאה השבוע צו סגירה מינהלי ל-21 ימים לברים "שוקא", שברחוב האגוז ול"אוקונל בשוק", שפועל ברחוב עץ חיים. לדברי המשטרה הברים נסגרו "בעקבות קיום מסיבות תוך סיכון שלום הציבור", כך נמסר אתמול, רביעי, ממשטרת ירושלים.

בעלי הברים במתחם הבילויים זעמו על המשטרה, וכאמור פנו לבית המשפט. שי קופל, מבעלי "אוקונל בר", אמר לאחר קבלת צו הסגירה בשיחה עם "כל העיר": "לא היה שום דבר. אנחנו קיבלנו רישיון לבר, שבו שותים בירה, שומעים קצת מוזיקה ונהנים. לא היו ריקודים ולא מסיבה יזומה. הבר שלי עובד חמש שנים, אף פעם לא קרתה תקלה. בתקופה האחרונה החליטו להיכנס בנו, כנראה בהוראה מגבוה במשטרה". עוד הוסיף קופל ואמר כי "החשש שלנו ששמו אותנו על הכוונת במגמה לסגור אותנו.

ממשטרת ירושלים נמסר: "משטרת ישראל מתוקף תפקידה פועלת להבטיח את שלום הציבור וביטחונו. משטרת ישראל מכבדת את החלטת בית המשפט והיא נלמדת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אליהור

    מכה למשטרה אולי אבל גזר דין מוות על תושבי האיזור בוודאות מוחלטת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר