משה ליאון, אריה דרעי (צילומים: שלומי כהן, מרק ישראל סלם(
משה ליאון, אריה דרעי (צילומים: שלומי כהן, מרק ישראל סלם)

בתיווך ליאון ודרעי: הושגה פשרה על שטח המריבה בשמואל הנביא

בשבועות האחרונים התרחשו עימותים אלימים בין אנשי חסידות קרלין לבין קהילת בני הישיבות הספרדים על שטח לתפילה לחגי תשרי. אחרי התערבותם של ראש העיר ושר הפנים הושגה בשישי האחרון פשרה

פורסם בתאריך: 22.9.19 11:35

שטח של כמה מאות מטרים בשכונת שמואל הנביא היווה בשבועות האחרונים מוקד לעימותים קשים בין חסידי קרלין לבין בני הישיבות הספרדיים בשכונה. שני הצדדים, כפי שפורסם, טענו ל"בעלות" על השטח וביקשו להקים בו מאהל תפילה לחגים.

ביום שישי האחרון (20.9), רגע לפני כניסת השבת, ולאחר שהעימותים גלשו לאלימות פיזית, נוסחה בתיווכם של ראש העיר משה ליאון ושר הפנים אריה דרעי (ש"ס) פשרה. על פי הסכם הפשרה, בני הישיבות הספרדים (אנשי תנועת ש"ס) יפנו את המאהל שבנו על השטח, בעוד חסידי קרלין יקימו בעצמם מאהל תפילה לכ-5,000 מתפללים לצורך תפילות ראש השנה. במקביל יבנו חסידי קרלין עבור תושבי שמואל הנביא במקום סמוך, מאהל שישמש את קהילת בני הישיבות הספרדים, לצורך תפילות ראש השנה. ההסדר הזה יחזיק עד למחרת ראש השנה, אז יפנו חסידי קרלין את השטח לטובת בני הישיבות הספרדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי שטח המריבה, כך על פי הפשרה שהושגה ביום שישי האחרון, ייצא להקצאה בעתיד הקרוב וזאת לטובת הקמת מבנה קבע שישמש את קהילת בני הישיבות הספרדים.

מעיריית ירושלים נמסר כי "ההסכמה הושגה על ידי ראש העיר, זאת בפגישה שנערכה בבית הרב יצחק כהן, רבה של שכונת שמואל הנביא, בין קהילת בני הישיבות הספרדים בשכונת שמואל הנביא בהובלת השר אריה דרעי, יו"ר סיעת ש"ס בעירייה מ״מ ראש העיר צביקה כהן ובין נציגות חסידות קרלין".



לאחר הפגישה וההסכמה שהושגה מסר ראש העיר ליאון: "אני שמח שהצלחנו להשיג פשרה בין כל הצדדים, לשביעות רצונם של כולם. אני מאמין בדרך ההידברות וההבנה ואני שמח שזה הצליח פעם נוספת. אני מודה לשר אריה דרעי ולסגני אברהם בצלאל ויוסי דייטש על עבודתם המאומצת למען כלל הציבור. חג שמח, שנה טובה כתיבה וחתימה טובה לכל תושבי ירושלים".

ל"כל העיר" נודע כי בשנים עברו עלה צורך מצד חסידי קרלין להקמת אוהל תפילה בחגי תשרי. העירייה בהובלת סגן ראש העיר יוסי דייטש אישרה לחסידים להקים את האוהל. אולם לפני מספר חודשים, לאור מצוקת מבנים לבתי כנסת בשמואל הנביא, ביקשו בני קהילות הספרדים לקבל את השטח לטובת הקמת מבנה תפילה זמניים. אלא שככל שהתקרב מועד חגי תשרי, הבינו בחסידות קרלין שאין להם שטח להקמת אוהל התפילה. הם החלו לפעול לקבלת השטח ואז החלו העימותים בין הצדדים.

סגן ראש העיר דייטש, שהיה מעורב בהסכמות שהושגו מוסר ל"כל העיר": "אני שמח שזה נפתר. במקום שיהיו מחלוקות ומריבות בערב ראש השנה, וזה יכול היה להתפתח למריבה שכולם היו מפסידים ממנה, אני שמח שהתבונה והחכמה הובילו להבנות ולהסכמות".



דייטש מוסיף ומציין כי "אני הוצאתי לאנשי חסידות קרלין רישיון (להקמת אוהל במגרש המריבה, ש"ה) כבר בחודש מאי, כי ידעתי עד כמה הנושא המורכב. אלא שלפני כחודש, באזור ט' באב, הוקם בשטח אוהל ללא היתר אבל עם מסמך הסכמה מהלשכה המשפטית. מאותו הרגע אני מנסה לגשר בין הצדדים ואני שמח שהצלחנו לעשות זאת".

"אני מקווה מאוד שעד לחגי תשרי בשנה הבאה נגיע לפתרון מוסכם ומוסדר בכל הנוגע להקצאות בשכונת שמואל הנביא בתיאום עם התושבים, הרבנים וכל הקהילות", ממשיך דייטש ואומר, "כך שלא נצטרך לחזור בחזרה לסאגה הזו. זה היה מאוד מאוד לא נעים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר