סלי מזון של עמותת סח"י (צילומים: ענבר רוטשילד)
סלי מזון של עמותת סח"י (צילומים: ענבר רוטשילד)

לקראת החגים: זינוק בביקוש לסלי מזון בירושלים

עמותות הסיוע ברחבי העיר מדווחות על עלייה בביקוש מצד משפחות מתקשות - השנה יחולקו לקראת ערב ראש השנה אלפי סלי מזון. העמותות פונות לירושלמים לתרום ככל יכולתם. הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 20.9.19 08:37

גם השנה, לקראת ראש השנה, שיחול בעוד כעשרה ימים, 29.9.19, אלפי משפחות ירושלמיות מתקשות פונות לעמותות ולארגוני הסיוע ברחבי העיר.

כ-45 אחוזים מתושבי ירושלים נמצאים מתחת לקו העוני, מתוכם כ-25 אחוזים מהמגזר היהודי – כך לפי נתונים של מכון ירושלים למחקרי מדיניות לשנת 2017. כידוע, ירושלים בין הערים הכי עניות בישראל, וכמו בכל שנה, בעקבות הפניות והעלייה בביקוש סיוע במוצרי מזון לחג, עמותות רבות החלו לצאת במבצע לחלוקת אלפי סלי מזון למשפחות נזקקות לתקופת החגים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חסדי נעמי: סלי מזון ותלושי קנייה

אחת העמותות בירושלים, שלא מפסיקה לעבוד לקראת החגים יומם וליל היא "חסדי נעמי". השנה תחלק העמותה אלפי סלי מזון למשפחות בשכונות ברחבי העיר. בעמותה מספרים כי בשבוע האחרון נרשמה עלייה בכמות הפניות והם צופים כי בשבוע הקרוב הם יקבלו פניות נוספות לסיוע.

בעמותה מחלקים השנה סל מזון שכולל מוצרים, שמשפחות צריכות לחג – כגון דבש, רימונים, יין, עוגת דבש ועוד, וזאת לצד המוצרים הבסיסיים שקיימים בסל מזון שהעמותה מחלקת לאורך כל השנה – קמח, מלח, סוכר ועוד. יחד עם המוצרים העמותה מחלקת תלושי קנייה לרשתות המרכולים השונים.

העמותה, יש לציין, תחלק השנה 250 סלי מזון לניצולי שואה בירושלים.

לעמותת "חסדי נעמי" ניתן לפנות במוקד הארצי: 4549*.


סלי מזון של עמותת סח"י (צילום: ענבר רוטשילד)

סלי מזון של עמותת סח"י (צילום: ענבר רוטשילד)



תכלית: מרתון של חלוקה

בעמותת החסד "תכלית", שמחלקת כל השנה סלי מזון בירושלים, מגבירים את הפעילות לקראת ראש השנה ותקופת החגים. בעמותה, שנוסדה לפני 21 שנה, מספרים כי הם מחלקים בעיר בכל שבוע יותר מ-1,500 סלי מזון למשפחות נזקקות, חד הוריות, חולים, יתומים, אלמנות ולתושבים שנקלעו לבעיות כלכליות ופונים אליהם. העמותה מקבלת אלפי פניות באמצעות אי-מייל, פקס וטלפון.

הסל של עמותת "תכלית" מורכב מ־14 ק"ג של פירות וירקות, כאשר חלק מהמשפחות גם מקבלות מוצרים בסיסיים כמו שמן, אורז, סוכר, קטניות, שימורים ודברי מאפה, וחלק מקבלים בשר עוף ודגים.

"לקראת החג אנחנו במרתון של חלוקה", מספר בשיחה עם "כל העיר" אהרון כהן, מנכ"ל עמותת תכלית. "כבר התחלנו את החלוקה לפני עשרה ימים, ובסך הכל אני מעריך שנחלק בערך כ־10,000 מנות, פחות או יותר".

לצד חלוקת סלי המזון, עמותת תכלית פועלת לסייע למשפחות נזקקות במוצרים שונים לבית כמו כן, המתנדבים בעמותה פועלים להסיע חולים לבתי החולים בכל רחבי הארץ.

לעמותת "תכלית" ניתן לפנות במוקד הארצי: 6031*.


סלי מזון עמותת יד עזרה לישראל (צילום: רב תקשורת בעמ עמותת יד לעזרה ישראל)

סלי מזון עמותת יד עזרה לישראל (צילום: רב תקשורת בעמ עמותת יד לעזרה ישראל)


יד לעזרה ישראל: לא משאירים את ניצולי השואה לבד

עמותת "יד לעזרה ישראל" פועלת לסייע לאנשים נזקקים, ובמיוחד לניצולי השואה. בעמותה מספרים השבוע כי החלוקה מתבצעת בתיאום מראש וכוללת חלוקת אלפי סלי מזון המלאים במוצרים שונים כמו מוצרי יסוד בסיסיים, חבילות שי ובהם יין, תווי קניה לרשתות המזון, מוצרי היגיינה וטואלט, כלים למטבח ועוד.

בימים אלה העמותה מחלקת חינם לאלפי ניצולי שואה סלי מזון ותווי קניה. המבצע שנמשך כחודש גם באזור מבשרת ציון ומטה יהודה. בין מקבלי הסיוע גם משפחות נזקקות, אימהות חד הוריות וכן קשישים בודדים.

"אנחנו נדהמים וכואבים את המצוקה של אלפי ניצולי השואה בכל פעם מחדש ונרתמים באהבה לסייע להם כי אחרת, ללא הסיוע שלנו הם לא יוכלו לחגוג את ראש השנה", מוסר לוק גשיורובסקי, מנהל עמותת יד לעזרה ישראל, בנו של מייסד הארגון אנדרי גשיורובסקי.

קואליציית יד לעזרה ישראל (Helping Hand Coalition) הינו ארגון הפועל לסייע לניצולי שואה ברחבי הארץ במגוון פעולות ואמצעים ובהם פרויקט בתים חמים המופעל בכ-25 רשויות מקומיות ומאפשר לניצולי שואה ליהנות מארוחה חמה ומפגש חברתי, יבוא מכולות עם פרטי לבוש המחולקים חינם לניצולי השואה, חלוקת תלושי מזון לשימושם של ניצולי השואה, תיעוד זיכרונותיהם של ניצולי השואה, מוקד עזרה רפואית, ייזום חגיגות בר מצווה לניצולי שואה שלא זכו לחגוג זאת בילדותם, סיוע והשתתפות במצעד החיים ועוד.

לעמותת "יד לעזרא ישראל" ניתן לפנות במספר טלפון: 04-6897030.

היו שלום: סיוע למשפחות מרובות ילדים וחד הוריות

עוד עמותה שמחלקת סלי מזון למשפחות נזקקות בירושלים לקראת ראש השנה היא "היו שלום". בעמותת "היו שלום" מספרים השבוע שהם צפויים לחלק לפני ראש השנה כ-250 סלי מזון למשפחות נזקקות במרחב ירושלים, בנתיבות ובאזורי המרכז עם יעד של כ-1,500 נפשות.

סלי המזון מלאים במגוון מוצרים יבשים והם גם מגיעים עם 15 ק"ג של פירות וירקות ותלושי מזון שהמשפחות יוכלו לקנות עוף ודגים לחג. העמותה מחלקת בעיקר לאימהות חד הוריות ולמשפחות מרובות ילדים, שקשה להם להוציא את החג הזה לפועל בלי עזרה.

עמותת "היו שלום" פתחה לפני כשבוע את ההרשמה לקבלת סלי מזון למשפחות נזקקות לחג ראש השנה.

לעמותת "היו שלום" ניתן לפנות במספר טלפון:  058-4021443.


סלי מזון של עמותת סח"י (צילום: ענבר רוטשילד)

סלי מזון של עמותת סח"י (צילום: ענבר רוטשילד)


סח"י: סיירת החסד של ירושלים

הארגון שמסייע למשפחות נזקקות במהלך כל השנה, ארגון "סח"י", צפוי לפעול בכל הכוח בשבוע הקרוב. בארגון מציינים כי הם עורכים מבצע לחלוקת סלי מזון ברחבי ירושלים, שבו משתתפים כ-500 מתנדבים, בעיקר בני נוער. פעילי הארגון אורזים בימים אלה כ-2,000 סלים למשפחות הירושלמיות.

אברהם חיון, מנכ"ל סח"י, מציין כי "כל עוד זה תלוי בנוער של סח"י – הם לא ישאירו משפחה אחת בלי אוכל בחג. גם השנה כל סיירות החסד של סח"י מתגייסות כדי לדאוג שמשפחות יוכלו לשבת סביב שולחן החג. בני הנוער, שמגיעים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, עוזרים לאלפי משפחות בישראל מדי שבוע. הם בוחרים בדרך הנתינה – וזה משנה את החיים שלהם לחלוטין. כל עוד זה תלוי בנערים ובנערות של סח"י – הם לא ישאירו משפחה אחת בלי אוכל בשולחן החג".

ארגון סח"י לא רק מחלק מזון למשפחות נזקקות אלא גם פיתח לפני כעשור מודל חינוכי ייחודי, לפיו בני נוער החיים בשכונות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל מקימים סיירת המסייעת לנזקקים בשכונה. הם מאתרים קשישים ומשפחות הזקוקות לסיוע בקהילה, מחלקים עבורם מזון בסתר בכל שבוע, ויוזמים פעולות סיוע מקומיות בהתאם לצורך, כגון שיפוץ בתים, ארגון אירועים, עזרה לבעלי מוגבלויות ועוד. בני הנוער מפתחים תחושת מסוגלות ושייכות קהילתית, ובמקביל, עוזרים למאות משפחות בשכונה.

סח"י פועל בעשרות ערים בכל רחבי הארץ, ב-37 יחידות שונות המורכבות מנערים ונערות בגילאי 13-18, מוקדי הפעילות הם ירושלים, מרכז הארץ ואזור הדרום. בראש השנה, אלפים יצטרפו לבני הנוער בכל רחבי הארץ לחלוקות סלי המזון למשפחות הנזקקות.

ארגון "סח"י": 054-7192926 www.sahi-israel.org



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית

    פתרון פשוט: ללמוד ליב"ה, 2 תארים ולצאת לעבוד.
    לקשישים ונכים באמת מגיע עזרה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר