פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

סוער בפסגת זאב: ניסיון להדיח את יו"ר המינהל הקהילתי נכשל

חמישה מחברי הנהלת המינהל התאגדו והחליטו להדיח את היו"ר אודי רמב"ח, אולם בישיבה שנערכה הערב הצליח היו"ר למנוע את הדחתו. גם בעירייה התנגדו בתוקף

פורסם בתאריך: 22.9.19 19:37

טלטלה במינהל קהילתי פסגת זאב: ביום חמישי האחרון החליטו חמישה מחברי הנהלת המינהל (מתוך 9 חברים בסך הכל) לאחד כוחות במטרה להדיח את היו"ר אודי רמב"ח. החמישה, שמהווים רוב מבין חברי ההנהלה, קיימו ישיבה שלא מן המניין שבה הצביעו פה אחד על הדחתו של היו"ר.

אולם רמב"ח הצליח לסכל את ניסיון הדחתו, זאת בישיבת הנהלה שהתקיימה הערב. היתה זו ישיבה סוערת שבה אף נשמעו לא מעט צעקות, אך לבסוף, כאמור, הצליח רמב"ח לסכל את ניסיון הדחתו. בסיום הישיבה הצביעו חברי הנהלה על הישארותו של רמב"ח פה אחד. אולם, ל"כל העיר" נודע כי חברי ההנהלה "המורדים" אינם מתכוונים לוותר בקלות כל כך, וכי צפויות התפתחויות נוספות מיד לאחר החגים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יצוין כי ניסיון ההדחה של רמב"ח נתקל בהתנגדות גם מצד עיריית ירושלים, האמונה על הפעלת המינהלים הקהילתיים, תקצובם וקיום הבחירות.

בתגובה לפניית "כל העיר" בנושא ההדחה נמסר מהעירייה כי "לישיבה שנקבעה על ידי חלק מחברי המינהל הקהילתי אין תוקף משפטי, והיא נקבעה ללא סמכות וללא סיבה נראית לעין. ההליך המדובר מיותר ואינו נחוץ. המינהל הקהילתי הוא עמותה שכונתית קהילתית, ומצופה ממנו לפעול ברוח זו".


אודי רמב"ח, יו"ר מינהל פסגת זאב (צילום: למינהל קהילתי פסגת זאב)

אודי רמב"ח, יו"ר מינהל פסגת זאב (צילום: למינהל קהילתי פסגת זאב)


יחד עם זאת, חברי המינהל "המורדים" שלחו ביום חמישי האחרון מסמך חתום על ידי עו"ד רפאל מכתבי. במכתבו מציין עו"ד מכתבי כי הוא מייצג את חמשת חברי הנהלת המינהל והוא זה שייעץ להם לקיים את הפגישה שבה הוחלט להדיח את רמב"ח.



המכתב נשלח, בין השאר, גם למחזיק תיק המינהלים הקהילתים בעירייה אריה קינג (מאוחדים), שבשיחה עם "כל העיר" מציין כי "לצערי הרב, מינהל קהילתי פסגת זאב מזה תקופה ארוכה מתנהל באופן שגורם לחוסר נחת ושביעות רצון בעיריית ירושלים וגם מצד תושבי השכונה, שעלולים לשלם מחיר על סכסוכים פרסונליים בתוך המינהל. אני לא מתכוון להתערב בהליכים דמוקרטים, אך אני מסב את תשומת לבם של תושבי פסגת זאב בפרט ותושבי ירושלים בכלל בחשיבות של בחירת אנשים ראויים ובהשתתפות בהליך בחירת נציגי הציבור במנהליים הקהילתיים. אסור להותיר את ניהול המנהליים הקהילתיים בידיים של אנשים שלא רואים את טובת הכלל מעל טובתם האישית. אני לא אתן לכך שההתנהלות הזו תפגע בשירותים שמחובתנו כעירייה לתת לתושבי השכונה ואם יהי צורך נמצא גם אפיקים שאינם דרך מנהל קהילתי פסגת זאב".



חברי הנהלת המינהל שביקשו להדיח את רמב"ח מסבירים בתגובה כי "אמש התקיימה במנהל ישיבה פורמלית של חברי הנהלת המינהל בנושא הדחת היו"ר אודי רמב"ח. רוב חברי ההנהלה קראו להדיחו, אך היו"ר הציג מניעות ביורוקרטיות וכתוצאה מלחץ מהעירייה – כסאו נשמר תחתיו לעת עתה. חוסר רצון חברי ההנהלה להיגרר לבתי משפט ולהשפיל את יו"ר הנוכחי בהעלאת סוגיות אישיות על מנת לגרום לו לעזוב את תפקידו גרמו להמשך המצב שבו המינהל מתנהל באווירת משבר. הוחלט בישיבה כי לאחר 8 שנות כהונה, רמב"ח יתיר כניסת חבר אופוציזיה לוועדות כספים וכוח אדם, ינסה לקדם שקיפות מול הציבור ושיתוף של חברי ההנלה בקבלת החלטות. טובת השכונה היתה לנגד עיני חברי ההנהלה בכך שבחרו שלא ללכת בדרך התנגשות משפטית מול היו"ר. אם הלקחים מהמשבר הנוכחי לא יופקו על ידי היו"ר, והמנהל התקין והשקיפות לא יהיו נר לרגליו, חברי ההנהלה ידרשו התערבות משפטית להדחתו הסופית. עיני השכונה נשואות למנכ"ל/מנכ"לית הבאה של המנהל, אשר בתקווה יחזיר את השכונה למסלול שגשוג, צמיחה ואחווה ויידע להוביל במקצועיות ורגישות את המנהל לטובת כל תושבי פסגת זאב".

בתגובה לדברים אומר רמב"ח ל"כל העיר": "עצוב שתושבים נאלצים שבוע אחרי שבוע לראות מסע הכפשות מגעיל שלא מכבד אף אחד ופוגע בשכונה. למרות שהביעו תמיכה פה אחד בהמשך כהונתי כיו"ר, ולמרות שהבטיחו להפסיק הכפשות והחתמת עצומות וכל שאר סוגי הנקמנות, עדיין מציפים כביכול בעיות שלא קיימות. הזוי שמדברים על בעיות כספיות, וזאת לאחר שהעמותה סגרה מאזן וקיבלה אישור ניהול תקין מרשם העמותות.
שקיפות חשובה ותמיד היתה חשובה, ומי שרוצה להיות מעורב פשוט צריך להגיע, לתרום מזמנו, לקדם פעילות ולפעול למען התושבים כפי שמצופה מחברי הנהלה פעילים ולא בגלל שמתקרבות בחירות. חשוב להבהיר שבישיבת ההנהלה האחרונה סוכם פה אחד על כל חברי ההנהלה לצאת לדרך חדשה בעבודה משותפת, דבר שעדיין לצערי איננו מתקיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר