(צילום: סיון גיל)
אזור אוויר נקי - מרכז העיר (צילום: סיון גיל)

אחרי החגים: מרכז העיר יוכרז כאזור נקי מרכבים מזהמים; השלב הבא – כל ירושלים

בהמשך לפרסומים ב"כל העיר" - החל מחודש נובמבר רכבי דיזל מזהמים לא יורשו להיכנס למרכז העיר; התוכנית הגדולה של המשרד להגנת הסביבה והעירייה היא להרחיב את השטח לרחבי ירושלים

פורסם בתאריך: 23.9.19 20:11

התוכנית שתאסור כניסה של רכבי דיזל מזהמים צפויה לצאת לדרך אחרי החגים – המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (שני, 23.9) כי החל מחודש נובמבר יוכרז מרכז העיר כאזור נקי מרכבים מזהמים.

כפי שפורסם ב"כל העיר", בשלב הראשון במרכז העיר תוגבל כניסת רכבים מזהמים גדולים וישנים – רכבי דיזל במשקל מעל 3.5 טון ששנת הייצור שלהם לפני שנת 2006.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי אזור אוויר נקי מסוג זה כבר פועל בחיפה, בדומה למאות ערים גדולות באירופה ובעולם. מדובר בתוכנית בהשקעה כוללת של כעשרה מיליון שקלים

ברחבי ירושלים, כידוע, נרשם עומס תחבורתי כבד המאופיין במספר אוטובוסים גדול הממונעים בדיזל – בין השאר בשל העובדה שאחוז המשתמשים באוטובוסים בעיר גבוה משמעותית – 35 אחוז ביחס לשאר חלקי הארץ – 20 אחוז. כמו כן, במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי ישנו מאמץ יתר של כלי הרכב בשל המבנה הטופוגרפי של העיר, אשר מביא לפליטת מזהמים מוגברת. בחודש האחרון נכנסו לירושלים 10 אוטובוסים חשמליים, שאינם צורכים דלק ואינם כאמור מזהמים את הסביבה באופן ישיר.



מפת מרכז העיר - אזור נקי מרכבים מזהמים,

מפת מרכז העיר – אזור נקי מרכבים מזהמים


ראש העיר משה ליאון מוסר כי "רפורמת הניקיון אותה אנו מיישמים במגוון אפיקים תכלול גם את ניקיון זיהום האוויר בעיר ירושלים. לצד הניקיון במרחב הציבורי, פינוי האשפה במוצאי שבת, פינוי רכבים עזובים, שיפוץ רחובות וכיכרות, טיפוח הגינות בעיר ועוד, אנו מטפלים גם בזיהום האוויר. אוויר נקי יותר יביא ליתר איכות חיים, בריאות טובה ואריכות ימים. בעיקר תוגבל כניסתן לעיר של משאיות מתחת לשנת ייצור 2005, אשר אינן עומדות בתקינה הנדרשת, אולם ניתנת לבעליהן, בסיוע המשרד להגנת הסביבה, אפשרות להתקין מסננים אשר יאפשרו את תנועתם. עיר נקיה, עם אוויר נקי, זו איכות חיים אמיתית. אני כאן בשבילכם'".

השר להגנת הסביבה ירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין (הליכוד): "ירושלים מצטרפת לחיפה ותהיה העיר השנייה בישראל שבכל שטחה הכניסה לרכבי דיזל מזהמים תהיה אסורה. זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד מגורמי המוות המשמעותיים בישראל, וצמצום הפליטות של הרכבים המזהמים יוביל להפחתה משמעותית בזיהום האוויר בבירה, ואני מברך את עיריית ירושלים על כך. אני קורא לעיריית תל אביב להצטרף ליוזמה משמעותית זו, על מנת ששלושת המטרופולינים הגדולים של ישראל יפחיתו את זיהום האוויר במדינה".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר