האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)
האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)

מתקדמים לתחבורה ירוקה: 10 אוטובוסים חשמליים פועלים בירושלים

החל מיום רביעי בבוקר יתווספו 10 אוטובוסים חשמליים למערך התחבורה הציבורית בעיר; נוסעי קו 15 מתלפיות לתחנה המרכזית יהיו הראשונים שיעלו עליהם

פורסם בתאריך: 3.9.19 20:08

האוטובוסים החשמליים כובשים את ירושלים: החל ממחר בבוקר, רביעי (4.9), יפעלו בירושלים 10 אוטובוסים חשמליים מסין. הראשונים שייהנו מהשימוש באוטובוסים החדישים יהיו נוסעי קו 15, המחבר בין שכונת תלפיות לתחנה המרכזית.

מדובר על סנונית ראשונה כחלק מפרויקט רחב היקף שמובילים משרדי התחבורה והגנת הסביבה, במטרה לצמצם את הזיהום והרעש הסביבתיים ולשפר את השירות לנוסע. המימון לפרויקט מגיע מהמשרד להגנת הסביבה, כאשר הפרויקט כולו תוקצב ב-4 מיליון שקלים, במסגרת החלטת ממשלה ייעודית שיזם המשרד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


טקס השקת האוטובוסים החשמליים במערך התחבורה הציבורית בירושלים נערך הערב, שלישי בהובלת המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, עיריית ירושלים, אגד וצוות תוכנית אב לתחבורה. "10 האוטובוסים הראשונים שמגיעים לירושלים הם הסנונית הראשונה במסגרת מעבר של קווים נוספים לאוטובוסים חשמליים", מוסרים במשרד להכנת הסביבה.

האוטובוסים החשמליים שיפעלו בעיר הם מדגם K9C-13a של חברת הענק הבינלאומית – BYD. עבור האוטובוסים הוקם חניון ייעודי עם עמדות טעינה בחניון אגד 4/9 בסמוך למחלף רמות בעיר.




כאמור, בשלב הראשון יפעלו האוטובוסים בקו 15. הנהגים באוטובוסים החשמליים עברו הכשרה מיוחדת, והם היחידים אשר רשאים לנהוג בהם. "האוטובוסים החשמליים נטענים במשך כחמש שעות ומסוגלים לבצע נסיעות במרחק של 200 קילומטרים בין טעינה אחת לשנייה", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. "היתרונות המהותיים של האוטובוסים החשמליים אינם מתמצים רק בשימוש באנרגיה ירוקה ובשמירה על רמת השירות לנוסעים. הם מספקים מענה לשתי סוגיות משמעותיות בתחום איכות הסביבה, בכל הנוגע לאוטובוסים עירוניים: הם אינם פולטים זיהום אוויר במישרין כלל, וגורמים לפחות ממחצית פליטות גזי החממה לעומת אוטובוסים המונעים בדיזל".


האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)

האוטובוסים החשמליים החדשים בירושלים (צילום: ארכיון אגד, וינשטוק צבי)


השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, אמר בטקס ההשקה כי "לתושבי ירושלים מגיע לנשום אוויר נקי. בפעם הראשונה בירושלים אנחנו גאים לצרף למערך ההיסעים של אגד, אוטובוסים חשמליים שגם יפחיתו בצורה משמעותית את רמת פליטות המזהמים וגם את הרעש שנגרם כתוצאה ממנועי הדיזל הישנים. זוהי בשורה לירושלמים, בעתיד כמחצית מהאוטובוסים שיפעלו בבירה יהיו אוטובוסים חשמליים. המהלך הזה מצטרף לעוד שורה של מהלכים שאנחנו במשרד להגנת הסביבה מבצעים, כמו יישום אזור אוויר נקי בכל ירושלים, מימון שאטלים לאזורי תעסוקה, והשכרת אופניים כדי שתושבי ירושלים גם ייהנו מאוויר נקי וגם מאיכות חיים טובה יותר".


השקת האוטובוסים החשמליים בירושלים, הערב (צילום: אבי חיון)

השקת האוטובוסים החשמליים בירושלים, הערב (צילום: אבי חיון)


ראש העיר משה ליאון הוסיף: "ירושלים מובילה את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל. העיר נהנית כבר שמונה שנים מרכבת קלה ששינתה את הרגלי השימוש של הירושלמים בתחבורה ציבורית והביאה לעיר נקייה, בריאה ויפה יותר. האוטובוסים החשמליים מהווים עוד נדבך משמעותי ביצירת העדפה לתחבורה ציבורית, והפעם התרומה היא לכולם – לנוסעים, למשתמשי הדרך ולסביבה".

אבי פרידמן, יו"ר אגד ציין כי "אחד האתגרים הגדולים והמשמעותיים ביותר שעומדים בפני האנושות כיום, הוא ההתמודדות עם סוגיית איכות הסביבה. חברת אגד מהווה כיום את ראש החץ בכל הנוגע להכנסתה ולהטמעתה של הטכנולוגיה הייחודית הזו, ועם השקת הפרויקט כאן בירושלים אנו מפעילים 35 אוטובוסים חשמליים בישראל, זאת במקביל למאות האוטובוסים המופעלים על ידינו בהנעה מופחתת זיהומים בפולין והולנד. הכנסתם לשירות של האוטובוסים החשמליים היא צעד משמעותי באבולוציה של אגד, הלוקח אותה אל תוך העידן החדש של שימוש בתחליפי אנרגיה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן הרכבת הקלה משנה את הרגלי השימוש של הירושלמים בתחבורה ציבורית והביאה לעיר נקייה, בריאה ויפה יותר. אבל במקביל קידום של אפשרויות לחנות על המדרכות ובנייה של עוד חניונים חינמיים משנים את הרגלי השימוש של הירושלמים ומביאים לעיר מזוהמת יותר, מסוכנת יותר ושנראית כמו עיר במדינת עולם שלישי.

  2. אפרת אסף

    מעולה. אבל מעט מדי. יש להחליף את רוב מערך התחבורה הציבורית לאוטובוסים חשמלים. וגם ובמיוחד במקום הרקל והקווים החדשים שמתכנניהם טענו שעוד אי אפשר אוטובוסים חשמליים.

  3. תושבת שכונת רוממה

    מבורך מאוד המאמץ לשפר את איכות הסביבה בירושלים.אבל לא מספיק.עם כל הכבוד לשיפורים במרכז העיר,יש שכונות בירושלים ושכונת רוממה בינהם,שאע"פ שאנחנו משלמים ארנונה מלאה בלי הנחות,השכונה נראית כמו שכונת מצוקה למרות שמחירי דירה ממוצעת נושקת ל3 מיליון שקלים,המדרכות מלאות פסולת!!כל בוקר בדרכי לעבודה בשעה 7:30 אני עוברת ליד פחי אשפה מלאים עד הגדות וכל המדרכה בסביבת הפחים מלאה בשאריות ו"מיץ"של זבל(סליחה על הגועל)והריח בלתי נסבל ממש.והכוונה שלי גם לפחים הקטנים ליד התחנות אוטובוסים שמלאים בכוסות אייסקפה וכו' (בשעות הבוקר החנויות עדיין סגורות וברור שזה אשפה מאתמול!)
    אז נכון שחשוב לעבור מאוטובוסים עם פיח לאוטובוסים נקיים,אבל לפני שרצים להצטלם בגלל 10 אוטובוסים מתוך עשרות,צריך פשוט לנקות את האשפה המצחינה שמפיצה מחלות וזבובים.כולי תקוה שתגובתי תיפול על אוזניים קשובות

  4. תושב קריית היובל

    לתושבת שכונת רוממה – אני מבין את התסכול שלך ושותף לו, אך לצערי התופעה שאת מתארת קשורה לחינוך של האנשים בארצנו.
    מדינת ישראל והרשויות היו חוסכים הרבה כספים לו היו משקיעים בפרוייקטים של חינוך והסברה לציבור במטרה לצמצם תופעות כמו השלכת אשפה, עישון, ויתר הסוגים של התנהגות לא מתחשבת בציבור…
    ביחד עם זה, נושא התברואה בירושלים הוא בעיתי ורגיש מאוד… בין השאר, בגלל הכוח הרב של אגף התברואה, שאפשר לומר עליו שהוא כמעט פשע מאורגן בחסות החוק… בשביל לסבר את האוזן – היה צורך לחוקק חוק עזר עירוני שמגביל את משכורתו של מנהל אגף תברואה לזו של ראש העיר (במילים אחרות – ראש אגף תברואה לא יכול להרוויח יותר מראש העיר) – זאת על מנת להמחיש את החגיגה שהולכת שם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר