משאית לאיסוף אשפה (צילום: דוברות העירייה)
משאית לאיסוף אשפה (צילום: דוברות העירייה)

פינוי האשפה במוצ"ש: בחלק מהשכונות מתלוננים על מפגע רעש באמצע הלילה

הדיירים בחלק מהשכונות בעיר מתלוננים על מפגע רעש באמצע הלילה במוצ"ש: "טריקות המשאית לפינוי האשפה בכביש נשמעות לכל עבר; בלתי נסבל". מה עדיף - פינוי במוצ"ש או פחים עמוסים בראשון בבוקר?

פורסם בתאריך: 7.10.19 13:15

ל"כל העיר" הגיעו בימים האחרונים פניות מדיירים ברחבי העיר, שמתלוננים על רעש בלתי נסבל של פינוי האשפה באמצע הלילה.

כפי שפורסם ב"כל העיר" מהלך פינוי האשפה במוצאי שבת על ידי עיריית ירושלים יצא לדרך בחודש אפריל השנה – עובדי אגף התברואה מפנים את פחי האשפה החל מצאת השבת לאורך הלילה, במקום ביום ראשון בבוקר. המטרה היא למנוע מצבים בהם המשאיות לפינוי אשפה היו חוסמות כבישים ונתיבי יציאה ביום ראשון בבוקר, ומעכבות את הדיירים בדרכם לעבודה ולבתי הספר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


פינוי האשפה בשכונת הר חומה, 3:00 בלילה: 


"מדי מוצאי שבת יש לנו באמצע הלילה רעש בלתי נסבל", מתארת דיירת שמתגוררת ברחוב יהודה לאו פיקרד בהר חומה. "המשאית לפינוי אשפה של העירייה מגיעה לפנות את הזבל וזה מרגיש כאילו מפנים אותו מתוך הבית שלנו. טריקות המשאית לפינוי האשפה בכביש נשמעות לכל עבר, והילדים מתעוררים. בבוקר למחרת הם בקושי מתעוררים לבית הספר. זה פשוט פוגע באיכות החיים שלנו. מישהו צריך לקחת את הנושא הזה בידיים ולתת פתרון".

לדברי הדיירת, היא פנתה כמה פעמים לעירייה, "אבל לא נעשה שינוי. הרפורמה הזאת פוגעת באיכות החיים שלנו, זה מפריע לכל השכנים לא רק לי – להתחיל לפנות אשפה ב-3:00 לפנות בוקר זה לא הגיוני וגם לא ב-23:00 בלילה, יש לטפל בזה ולמצוא פתרון אחר".

גם בשכונת בית הכרם עולות טענות על רעש בלתי סבל של פינוי האשפה. לצד רעש המשאית לפינוי אשפה, דייירים מתארים כי עובדי אגף התברואה שמגיעים לפנות את האשפה צועקים אחר לעבר השני ולא שומרים על השקט, בזמן שדיירים ישנים בבתים. כמו כן, בקבוצת התושבים ברחבי העיר עולות תלונות דומות על רעש בלתי נסבל.

בתחילה פונתה האשפה מארבע שכונות בעיר, והחל מה-31.8 המהלך הורחב לכלל השכונות הירושלמיות – נוה יעקב, הר חומה, רמת שלמה, הר נוף, בית וגן, ארמון הנציב, שמואל הנביא, מעלות דפנה, סנהדריה, רוממה, בוכרים, גאולה, מקור ברוך ובית ישראל. מנהל אגף התברואה, גיל גוראני הסביר בכתבה שפורסמה ב"כל העיר" כי "כמויות האשפה שמפונות במוצאי שבתות היא מהגדולות שיש ומקלה משמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר וגם מקלה תנועת כלי הרכב, ומונע פקקים בשעות הבוקר של ימי ראשון וימים של אחרי חג. גם רואים כי ישנה ירידה במספר התלונות בימי ראשון על ניקיון. התושבים מרוצים ולנו חשוב לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר".

ראש העיר משה ליאון, שיזם את המהלך, ציין עם התרחבות המהלך לפינוי האשפה במוצ"ש כי "החזות הסביבתית בה אנו חיים ואיכות החיים בעיר הם גורמים מרכזיים להתקדמות בכל המרחבים – חברתי, כלכלי, סוציו-אקונומי ותעסוקתי. אני סבור שעיר מטופחת ונקייה תמשוך אליה תושבים חזקים, עסקים מצליחים, מיזמים מתפתחים ובכך יביאו לפיתוח כלכלי ותעסוקי".

מעיריית ירושלים נמסר: "במסגרת רפורמת הניקיון בירושלים שיזם ראש העיר משה ליאון נערכות פעילויות רבות ומשמעותיות בכל רובד. בכלל זה בוצע פיילוט לפינוי אשפה במוצ"ש אשר נחל הצלחה רבה. לאור התוצאות המרשימות ולשביעות רצון רוב התושבים, הוחלט להחיל את התוכנית בכלל העיר. פעולות הפינוי במוצ"ש מקלות משמעותית על תנועת הרכבים בשכונות בימי ראשון בבוקר, לצד תחילת שבוע בשכונות נקיות וממורקות מאשפה. לאור הערות מספר תושבים, העובדים התבקשו לשמור על שקט מקסימלי בעת פינוי האשפה. עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון, ימשיכו להיות קשובים לתושבים ולהירתם לכל אתגר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. כמדומני

    שלפי תקנות מניעת רעש בשעות האסורות,החוק קובע על איסור גרימת רעש משעות מסוימות בשעות הלילה,עקב פינוי/ריקון אשפה.!!?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון, כנראה החוק לא כתוב לראש העיר. אסור לבצע פעולות דומות בשעות מ-22 עד 6 ובערב חג אחרי שעה 17. אצלנו למשל באו לפנות זבל ב-22:15 אחרי כניסת שבת. הייתי בהלם. חובה לשמור על קניון אבל לא על חשבון שקט בשעות המנוחה.

  3. כדוריכורי

    במדינה נורמלית מפנים גם בשבת בבוקר הרי ממילא העובדים גוים אז מה הבעיה?

  4. בוכרית

    לצערי אצלנו זה כלללללל לילה מתחילים לפנות ב..03.00 ועד 05…מסיימים גם את הפחים הגדולים וגם הקטנים וזה סיוטטט בשכונות …בשכונת הבוכרים…ומתלוננים והם מפסיקים שבועע…..ושוב זה חוזר על עצמו…מצפים ממך מר משה לאון למנוע את המשך הסבל מהתושבים בכל ירושלים ובפרט בשכונת הבוכרים…..

  5. חוזליטו

    עאלק רפורמה…..מחרטטים
    הם מסיימים לעבוד בשבע בבוקר,יש להם חופש כל היום ומקבלים תוספת לילה….רפורמה?
    אני מוכן לעזוב היום ההייטק ולעבוד בזבל

  6. Playback

    פעילות מבורכת. נעים לקום בבוקר לראות רחוב נקי. תודה ליוזמים ותודה למבצעים

  7. טל

    פינוי מפריע ומיותר בשעות לא שגרתיות. מסב נזק הרבה יותר מתועלת. עד שעושים פה כבר איזה רפורמה, גם היא מוטב שלא היתה…….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר