משאית לאיסוף אשפה (צילום: דוברות העירייה)
משאית לאיסוף אשפה (צילום: דוברות העירייה)

מהלך פינוי האשפה במוצ"ש: יורחב לכל השכונות בירושלים

אחרי הפיילוט - החל ממוצ"ש, 31.8, התוכנית של ראש העיר משה ליאון מתקדמת שלב - אגף התברואה בעיריית ירושלים יפנה אשפה במוצאי שבת מכל שכונות העיר

פורסם בתאריך: 27.8.19 10:21

חמישה חודשים לאחר שפיילוט פינוי האשפה יצא לדרך – החל ממוצאי שבת, 31.8, תורחב התוכנית לכלל השכונות הירושלמיות.

מתחילת הפיילוט ועד היום אגף התברואה פינה אשפה במוצאי שבתות וחגים בשכונות נוה יעקב, הר חומה, רמת שלמה, הר נוף, בית וגן, ארמון הנציב, שמואל הנביא, מעלות דפנה, סנהדריה, רוממה, בוכרים, גאולה, מקור ברוך ובית ישראל. כאמור משאיות פינוי האשפה של אגף התברואה יגיעו כעת גם במוצ"ש.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון, שיזם את המהלך, מציין: "אנו מתקדמים לשלב משמעותי מאוד ברפורמת הניקיון עליה הכרזתי טרום בחירתי – הרחבת המערך לפינוי אשפה במוצאי שבת – לכל העיר. החזות הסביבתית בה אנו חיים ואיכות החיים בעיר הם גורמים מרכזיים להתקדמות בכל המרחבים – חברתי, כלכלי, סוציו-אקונומי ותעסוקתי. אני סבור שעיר מטופחת ונקייה תמשוך אליה תושבים חזקים, עסקים מצליחים, מיזמים מתפתחים ובכך יביאו לפיתוח כלכלי ותעסוקי".

"רפורמת הניקיון בירושלים כוללת מספר מרכיבי מפתח", מוסיף ליאון, "פינוי אשפה תכליתי ויעיל בכל רחבי העיר, ובכלל זה במוצאי שבת; הוספת חברות ניקיון ברחובות העיר ובשכונותיה; פריסת שירותים ציבוריים נוספים ברחבי העיר ושמירה יסודית על ניקיונם; קביעת ימים מוגדרים לפינו גזם ואשפה מיוחדת; פינוי רכבים נטושים ברחבי העיר ובכך פינוי מקומות חניה נוספים; שדרוג רחובות; ניקיון חיצוני של מבנים היסטוריים ושימורם, ואכיפה. נמשיך לעשות כל מאמץ למען רווחת התושבים, ניקיון העיר ואיכות החיים שלנו. אני פה – בשבילכם".

מנהל אגף התברואה, גיל גוראני מציין: "כמויות האשפה שמפונות במוצאי שבתות היא מהגדולות שיש ומקלה משמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר וגם מקלה תנועת כלי הרכב, ומונע פקקים בשעות הבוקר של ימי ראשון וימים של אחרי חג. גם רואים כי ישנה ירידה במספר התלונות בימי ראשון על ניקיון. התושבים מרוצים ולנו חשוב לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר".



בעירייה מדגישים כי "אגף התברואה בעירייה חוזר וממליץ לתושבים להשליך את האשפה בתוך המכלים ולא סביבם. במכלים מוטמנים, התושבים נקראים להכניס את האשפה לתוך המכל המוטמן ולוודא שהאשפה נפלה לתוכם. איסוף קרטונים יהיה קל ונח יותר באם יצומצמו ממדיהם ככל שניתן לפני השלכתם. התושבים מתבקשים שלא להחנות את רכבם בצמוד לכלי אצירת האשפה ולמכלים המוטמנים. גרוטאות וגזם ניתן להניח בקרבת מכלי האשפה והם ייאספו בנפרד".


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חן

    יישר כוח, כל הכבוד לראש העיר ליאון
    סוף סוף בא מישהו שאכפת לו מהעיר.
    הלוואי שגם למאה שערים תגחע הבשורה והתושבים שם, שאין להם מושג לגבי ניקיון, יצליחו לשמור גם על השכונה שלהם נקייה ו.

  2. ירושלים של זהב

    כתבות יחצנות לחוד, ומציאות לחוד. ירושלים מטונפת ומוזנחת ברמות שקשה לתאר. בשכונת גילה, לדוגמא, המדרכות מכוסות צואת כלבים (אין אכיפה עירונית למצב המחריד הזה) וכתמי שתן, כל איי התנועה, הערוגות והשטחים הציבוריים "מקושטים" בזבל כמו שקיות, ניירות, בקבוקים, עטיפות חטיפים ובדלי סיגריות, וכך גם פתחי הניקוז. מכולות המחזור מלאות עד אפס מקום ברוב הרחובות\ והפינוי מתעכב. רוב פחי האשפה גם הם, מלאים ונשפכים, והפינוי שלהם נעשה בתדירות נמוכה מדי, ביחס לכמות האשפה הנזרקת אליהם. בנוסף, לפי כל התחזיות, ברגע שיהיו פחים מוטמנים, המצב אף יהיה גרוע יותר, שכן קשה להאמין שהתושבים, שכבר כיום זורקים הרבה מהאשפה שלהם ליד הפחים או על הפחים, יטרחו להרים ידית או לקפל קרטונים. יש גם הורים ששולחים ילדים קטנים עם שקיות זבל גדולות, ואם הילדים לא יוכלו להסתדר עם הפחים המוטמנים, שקיות האשפה יהיו שפוכות בכל פינה ברחוב. בקיצור – ככל שהכתבות יותר יפות ומהללות את פועלו של ראש העיריה, המצב בשטח נראה יותר ויותר גרוע. הלוואי וזה לא היה כך, אבל בינתיים הדבר היחיד שאפשר להגיד זה, שהלוואי ומחלקת התברואה הייתה פועלת באותה היעילות כמו מחלקת יחסי הציבור של העיריה…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש לא מנרים בשכונת שמואל הנביא ..יום ראשון בבוקר השכונות נראות כמו אחרי סערה..מטונפות ומלוכלכות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר