ניב כהן, ענת כהן ושוקי כהן ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות המשפחה)
ניב כהן, ענת כהן ושוקי כהן ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות המשפחה)

בנם של שוקי ז"ל וענת כהן: "נחתו עלינו שתי מכות טוטאליות; נזרקתי למערבולת"

כחודש לאחר התאונה הקטלנית בצומת הרוזמרין, שבה נהרג אביו שוקי ז"ל ואמו ענת נפצעה קשה, מספר בנם הבכור ניב ל"כל העיר" על ההתמודדות הקשה ועל השיפור הקל במצבה של אמו. ויש לו גם ביקורת על המשטרה: "איך יכול להיות שבאמצע היום, בצהרי החג, בכביש מרכזי בירושלים עושים מירוץ מכוניות?"

פורסם בתאריך: 28.10.19 13:38

כחודש ימים לאחר התאונה הקטלנית והטראגית בצומת הרוזמרין בכביש בגין בראש השנה, שבה קיפח את חייו שוקי כהן ז"ל ורעייתו, ענת, נפצעה באורח קשה, מספר בראיון מיוחד ל"כל העיר" בנם הבכור ניב, בן 32, על הטלטלה שעברה ועדיין עוברת על המשפחה.

"המצב פה קשה לכל הכיוונים – לקבל בשורה כזו זה מאוד קשה", הוא מציין בכאב. "נחתו עלינו שתי מכות טוטאליות. אבא נהרג ואמא מאושפזת במצב קשה, ובלי ברירה נזרקתי למערבולת שלא חשבתי שאי פעם אצטרף להתמודד איתה. אנחנו עושים את המיטב, אני הבכור מבין שלושה אחים ואני עושה את מה שאני יכול ואיך שאני יכול".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אף אחד לא יכול להחליף לא את אבא שלי ולא אמא שלי", מוסיף ניב כהן. "מה שכן, נכנסתי למקומות שלא חשבתי בחיים שאגיע אליהם. אני מבין שאין ברירה ואם זה מה שצריך – אז זה מה שנעשה".

התאונה הקטלנית, כזכור, התרחשה ביום שלישי, ה-1.10.19. שוקי ז"ל וענת כהן הגיעו למחלף הרוזמרין שבכביש בגין ועמדו ברמזור אדום. רכב שנסע במהירות מופרזת ואיבד שליטה פגע ברכבם של בני הזוג כהן וגרם למותו של שוקי ולפציעתה הקשה של ענת, שעדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ בשערי צדק במצב קשה.


ניב כהן - מתוך פייסבוק

ניב כהן (צילום: מתוך פייסבוק)


נגד הנהג הפוגע ונגד נהג של רכב נוסף הוגש בשבוע שעבר כתב אישום אשר מייחס להם 'המתה בקלות דעת'. מכתב האישום עולה כי שני הנהגים נסעו בכביש בגין במהירות שיא תוך כדי שהם מסכנים את הנהגים האחרים – במהלך הנסיעה הם שאלו אחד את השני: "איפה אתה רוצה לתת גז?"; "ישר או זיגזגים?". בכתב האישום מצוין כי הנאשם המרכזי, בן 27, תושב בית צפאפא, נסע לתוך צומת הרוזמרין במהירות שיא, ולאחר שאיבד שליטה על הרכב הוא התנגש בעוצמה ברכב של הזוג כהן.



התאונה הקטלנית, כזכור, התרחשה כשבוע בלבד לאחר חתונתו של ניב. הוא אמנם לא מתגורר כיום בירושלים אלא ברמת גן, אבל הוא גדל בעיר ומכיר אותה היטב. בשיחה איתו מתייחס ניר כהן למהירות הגבוהה של הנהגים הפוגעים ולתלונות החוזרות שהעלו תושבים בשכונת גילה אודות מירוצי מכוניות בכביש בגין ובעבר גם בדרך דב יוסף.

"המשטרה צריכה לחשוב ולבדוק טוב-טוב מה שקרה שם", הוא מדגיש, "איך יכול להיות שבאמצע היום, בצהרי החג, בכביש מרכזי בירושלים עושים מירוץ מכוניות? איך רכבים מגיעים למהירויות כאלה? היה צריך לעשות משהו בנושא הזה".

כאמור, ענת כהן עדיין מאושפזת במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בשערי צדק. יחד עם זאת, בשיחה עם ניב כהן הוא מציין כי "יש שיפור במצבה של אמא. יש כל מיני פרמטרים שהרופאים מגדירים כשיפור. היא התעוררה אך היא עדיין מאוד מעורפלת והמצב הכללי לא טוב. אנחנו מקווים שבקרוב היא תצא מטיפול נמרץ. אני ואחותי מתגוררים ועובדים במרכז, אבל מאז התאונה אנחנו נמצאים 24/7 בשערי צדק".


(מימין) ענת כהן - מאושפזת במצב קשה בשערי צדק, (משמאל) יהושע (שוקי) כהן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שוקי ז"ל וענת כהן בעת חתונת בנם כשבוע לפני התאונה הטראגית (צילום: באדיבות המשפחה)


במהלך השבעה על האבא שוקי ז"ל, שאותה חילקו הילדים בין דירת ההורים לבין שערי צדק, הגיעו מאות מבקרים לבית המשפחה. ניב כהן משתף כי "אנשים שאני לא מכיר הגיעו לשבעה ועדיין מגיעים ומספרים לי על אבא. זה לקוחות מהעסק לאלקטרוניקה, שהוא עזר להם – כאלה שהוא ראה שקשה להם, לרוב בכלל הוא לא לקח כסף. הוא היה אדם מדהים, אדם של נתינה, ואת זה אני שומע מהרבה אנשים שמגיעים אלינו".


זירת התאונה הטראגית בצומת הרוזמרין בחג ראש השנה (צילום: דוברות המשטרה)

זירת התאונה בצומת הרוזמרין בראש השנה (צילום: דוברות המשטרה)


"אותו הדבר עם אמא", הוא ממשיך, "העובדה שעדיין מגיעים לבית החולים תלמידים שלה, גם כאלה מהעבר וגם כאלה שרק סיימו או שעדיין לומדים, מעידה עליה יותר מכל. אני אמנם יודע מי היו ההורים שלי, אבל הביקורים הללו כן מחזקים את התמונה ומחזקים אותנו כמשפחה".

***

את שוקי כהן ז"ל הכירו רבים מתושבי שכונת גילה, ביניהם גם עופר איובי, בעבר יו"ר המינהל הקהילתי בשכונה ובהווה יועץ בכיר לראש העיר. איובי מנסה לסייע כיום למשפחה עד כמה שאפשר, ובמקביל הוא גם ממשיך להילחם בתופעת מרוצי המכוניות בכבישים הסמוכים לגילה, מרוצים שעליהם התלוננו תושבים יותר מפעם אחת. איובי מתייחס לנושא ומוסר ל"כל העיר" כי "אני מרים מאבק ואני לא מתכוון להרפות עד אשר תהיה נוכחות משטרתית במקומות המועדים לפורענות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הלב נשבר. התאונה הזוועתית הזו לא יוצאת לי מהראש. כבר שום דבר לא בטוח על הכביש. אפילו לא לעמוד ולהמתין באור אדום, כי אי אפשר לדעת איזה נהג רצחני יפגע בך (וכאלו לא חסרים על הכביש). אין מילים לנחם. אסון מחריד ושבר בלתי נתפס של משפחה שלמה. מקווה לפחות שהנהגים הפוגעים יקבלו עונש כבד בכדי שאחרים יראו ויראו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשמח מאוד לדעת מה בפועל עושה עופר איובי על מנת להלחם בתופעת השתוללות הנהגים בכביש דב יוסף ובכביש בגין. לא מספיק להצהיר הצהרות, צריך גם לפעול ומהר, לפני האסון הבא. הנסיעה הפכה לשדה קרב. מפחיד לאחרונה לנהוג בכבישים המובילים אל השכונה ויוצאים ממנה, ובכביש בגין. כאילו לא די בעבודות הבניה שהצרו וצמצמו את הנתיבים, נהגים רבים משתוללים על הכבישים ונוסעים במהירויות לא הגיוניות. אלו לא רק נהגים מבית צפאפא, אלא גם נהגים תושבי השכונה, שחושבים שהכביש הוא שלהם בלבד

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש תחושה של הפקרות בקרב אזרחים בישראל. מצד אחד הפרקליטות עסוקה בכל מיני דברים ברומו של עולם, מצד שני, האזרח הקטן סובל מהפקרות, הזנחה ואבדם הביטחון האישי – כל "תותח" מרשה לעצמו להתנהג בבריונות כלפי אחרים, העיקר שהוא יהיה מבסוט על עצמו…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר