אריה קינג (צילום: יח"צ)
אריה קינג (צילום: יח"צ)

חבר המועצה קינג ניסה לקדם פעילות לבני נוער מטעם עמותה שתומכת בטיפולי המרה

ל"כל העיר" נודע כי אריה קינג, מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, ניסה לקדם באחרונה סדנאות בנושא מיניות בקרב בני נוער מטעם עמותת 'בקדושה' התומכת בטיפולי המרה

פורסם בתאריך: 30.10.19 19:57

ל"כל העיר" נודע כי חבר המועצה אריה קינג, מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, ניסה לקדם פעילויות בנושא מיניות ומשפחה לבני נוער ולהורים מהמגזרים החרדי והדתי מטעם עמותה שתומכת בטיפול המרה. הניסיון התרחש לפני כשלושה שבועות, ב-6.10.19, בדיון שהתקיים בוועדת המינהלים הקהילתיים, שבראשה עומד קינג. אל הדיון הוא הזמין את אנשי עמותת 'בקדושה', במטרה לאשר לעמותה 'בקדושה' להעביר סדנאות והרצאות במינהלים הקהילתיים. יודגש כי הכוונה לא היתה לקיים סדנאות והרצאות בנושא המרה במינהלים, אלא בנושא מיניות, הטרדות מיניות ופגיעות מיניות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אולם הדיון בוועדה הפך לסוער, לאחר שאחד החברים בוועדה – דן בן טל, ראש צוות בכיר לייעוץ אגפים – הבחין כי בנייר העמדה של העמותה מצוין כי היא תומכת בטיפולי המרה או בלשון העמותה "טיפול לשינוי נטייה מינית". .

היועצת המשפטית של ועדת המינהלים הקהילתיים, עו"ד יפעת ליפץ, הביעה את התנגדותה וטענה, בין השאר, כי "אתם לא יכולים להציע משהו שהוא מפלה אוכלוסייה מסוימת".


צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה

צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה


האנשים שייצגו את העמותה, המנהל אלעזר אנסבכר וראש המרכז אליהו אקרמן, ניסו להסביר ואמרו כי הם מתנגדים לטיפול המרה אגרסיביים, אך ציינו בדבריהם כי "יש אנשים מסוימים שפונים לטיפול סביב קונפליקט עם הנושא של זהות מינית, וראינו שיש אנשים שעשו איזשהו טיפול רק מקצועי, עם אחריות מקצועית וכו', והצליחו להקים בית טוב עם אישה, אישה עם איש, לבקשתם… אנחנו יודעים לדעת, יודעים לומר שיש אנשים עם קונפליקט של הנושא הזה, שאנחנו יודעים לעזור להם".



עו"ד ליפץ המשיכה לציין את התנגדותה, ובתגובה השיבו לעברה אקרמן ואנסבכר כי "זה נושא לשיחה קצת יותר עמוקה". היועצת המשפטית ליפץ לא התרשמה והשיבה בנחרצות כי "אני לא חושבת שזה נושא לשיחה. אני לא חושבת שבתור עירייה אני יכולה לכם להפיץ את האג'נדה שלכם במינהלים הקהילתיים".

בשלב זה החליט יו"ר הוועדה קינג להתערב ובינו לבין היועצת המשפטית התפתח דין ודברים שהלך והחריף.

קינג: "מי שירצה שייקח, מי שלא ירצה, שלא ייקח" (בהתייחסו למינהלים הקהילתיים, ש"ה). אולם עו"ד ליפץ המשיכה להתנגד בנחרצות: "ממש לא. בתור עירייה אתה לא יכול לתמוך בזה משפטית".

קינג המשיך להתעקש. "אני לא תומך", הוא אמר, "אני נותן פה ביטוי לכל מי שרוצה, כולל אם אני לא מסכים איתם".

בהמשך אמרה עו"ד ליפץ: "אני יועצת משפטית של הוועדה, ואני לא יכולה להמליץ על דבר כזה". קינג התרגז והשיב: "מי ביקש ממך להמליץ פה?".


צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה

צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה


בשלב זה התערב שוב חבר הוועדה בן טל ואמר לקינג: "אריה, זה נייר עמדה שלהם".



ההמשך היה בוטה יותר. עו"ד ליפץ המשיכה להתנגד בנחרצות ובשלב מסוים אמר לה קינג: "את תקבעי להם אג'נדה? יושבים פה חבורה של שמאלנים הכי קשים שאני יושב איתם, מה הבעיה? אני יושב עם ערבים, מה הבעיה? מי את שתגידי לי לא לשבת איתם. חוצפנית".

קינג המשיך ופנה אל אנסבכר ואקרמן: "תמשיכו, מי שקשה לו שישתה מים".


צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה

צילום מסך מאתר האינטרנט של עמותת בקדושה


יש לציין כי באתר האינטרנט של עמותת בקדושה ישנו תוכן רב על אפשרויות הטיפול שהעמותה מציעה ללהט"ב – טקסטים תחת הכותרת "טיפול לשינוי נטיה מינית"; "נטיות הפיכות – האפשרות של שינוי הנטייה המינית בהקשר סוגיית הלהט"ב והיהדות" ועוד.

בשיחה עם "כל העיר" אומר קינג: "זה היה מיועד למינהלים הקהילתיים החרדים והדתיים. כל מינהל שיעשה מה שבא לו, אף אחד לא דיבר שם על המרה. יפעת ודן באו ואמרו שהגוף הזה תומך בטיפולי המרה, אבל מי שייצג אותו בדיון בכלל לא הציגו את זה ולא הציעו את זה במהלך הדיון. כל מינהל קהילתי רשאי להתקשר עם כל גוף שבא לו, על עמותות שפונות למנהלים הקהילתיים אין לי שליטה עליה. יש בעיה של פגיעות מיניות בציבור החרדי והדתי, ומה לעשות, אין גופים שמטפלים בזה חוץ משני גופים שאני מכיר, ואני צריך להביא את זה כדי שיהיה למינהלים הקהילתיים שאליהם המקרים האלה מגיעים אליהם לפעמים מענה. בסיפא: לצערי הרב דן ויפעת היועמ"ש העלו את נושא טיפולי ההמרה, שאין לי כל התנגדות לסוג טיפול זה, מבלי שהנושא כלל עמד לדיון וניסו להניע את הדיון מהמתווה שפורסם מראש בסדר היום, של חיזוק הזוגיות ומניעת פגיעות מיניות במגזרים הדתיים השונים. ראוי שהיועמ"שים ילמדו את גבולות האחריות שלהם ומדיניות עירונית כמו גם סדר יום של ועדה, אינם בתחומי אחריותם ואציין שוב, זה לא אומר שהועדה דנה במדיניות העירייה בטיפולי המרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר