סדרת הטלוויזיה "80 וארבע" (צילום מסך מתוך יוטיוב)
סדרת הטלוויזיה "80 וארבע" (צילום מסך מתוך יוטיוב)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | "80 וארבע" בועטת ומרגשת – מי מרים את הכפפה בירושלים?

הסדרה החדשה "80 וארבע" גורמת להבין שצריך לעשות כאן שינוי מחשבתי, דורי, וליצור מציאות חדשה. בואו נתחיל ליד הבית - כאן בירושלים

פורסם בתאריך: 7.11.19 09:26

את התוכנית המשובחת "80 וארבע", מבית היוצר של כאן – תאגיד השידור הישראלי, כבר ישבתם לראות? התוכנית מרגשת, מדויקת ופוגעת היישר בבטן הרכה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יושבים שם ממבוגרי הדור, שמספרים בפתיחות וכנות על תחושותיהם. על הקושי שבריחוק מהילדים והנכדים, על הגעגוע, על הבדידות.

הם יושבים ודומעים, ואי אפשר שלא לחוש מיד בצורך לחבק אותם, למנוע מהם את הצער הזה, ולהעניק להם את הכבוד לו הם ראויים אחרי כל השנים בהם גידלו דורות לתפארת, פרנסו ועמלו על חינוכם ורווחתם של צאצאיהם.

אי אפשר שלא לחשוב על המבוגרים בחיינו. סבים וסבתות, הורים, דודים, אחים, שכנים, שאולי למרות כל אהבתנו אליהם, גם הם חשים בודדים, ונבלעים במרוץ החיים שלנו "הצעירים".

מתי לאחרונה שוחחנו יותר מכמה דקות ממוקדות עם המבוגרים בחיינו? מתי ביקרנו אותם? השקענו בהם זמן של ממש?

כולנו אחראים לעצור רגע ולנצל כל דקה. לכבד אותם ולהעניק להם מזמננו ממש כפי שהם השקיעו בנו את חייהם. עלינו לזכור כי במיוחד עכשיו כהורים, אנחנו מעבירים מסר ודוגמא לילדינו. ואיך שנתייחס למבוגרים, כך בבוא היום יתייחסו אלינו ילדינו. זה הזמן שלנו לעשות שינוי מחשבתי, דורי, וליצור מציאות חדשה של השקעה, והבעת אהבה. לזכור שאין חשוב או דחוף יותר מזמן איכות מושקע במי שגידל אותנו והשקיע בנו להיות מי שאנחנו היום. וגם אם מדובר בשכנים, והם בודדים, ההשוואה מקבילה, מגיעה להם הזכות לקבל אהבה בתמורה לאהבה שהעניקו כל השנים לסובבים אותם.

לראות את התוכנית, את הקושי היומיומי בהתמודדות פיזית ונפשית של המבוגרים, ואז את האור, התקווה והחיים שמפיחים בהם הילדים, זאת המראה שאנחנו צריכים להביט בה כבני אדם, כחברה. זאת המציאות שעלינו לשאוף אליה ולכוון את צעדנו בדרכה.



אז אחרי שתרימו טלפון לסבים ולסבתות, להורים, ולשאר מבוגרי המשפחה, מזמינה אתכם להוסיף ולאמץ עם ילדכם גם מבוגר ערירי אחד, ולתת לו סיבה לחייך, לקום, להתלבש, לחיות.

ואם כבר פתחנו את הנושא, ויש מבין קוראי מי שיכול לסייע, הייתי שמחה ליוזמה כזאת בירושלים. אפשר? אשמח לסייע בהקמה, בריכוז, בהפעלה ובעיקר ברישום ילדיי למקום נפלא שכזה.

מי מרים איתי את הכפפה?

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר