השריפה סמוך לצור הדסה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)
(צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

השריפה סמוך לצור הדסה: עשרות כבאים ו-5 מטוסי כיבוי פעלו בשטח

האש התפשטה במהירות בשל הרוחות החזקות והחום - בכבאות והצלה ירושלים דיווחו על 18 צוותי כיבוי, שביצעו קו הגנה במטרה למנוע מהאש לחדור מהחורש הבוער אל תוך צור הדסה; כבאים נוספים הוזעקו ממחוזות סמוכים

פורסם בתאריך: 10.11.19 13:03

עדכון אחרון: 10.11.19 15:33

שריפת חורש גדולה השתוללה סמוך לצור הדסה. עשרות כבאים וכבאיות ו-5 מטוסי כיבוי נסו להשתלט על האש, שהתפשטה בקצב מהיר בשל תנאי מזג האוויר – רוחות חזקות וחום.

בשל עוצמת התפשטות האש במחוז ירושלים החלו לגייס כבאים ממחוזות סמוכים. בשטח נפתח חפ"ק בפיקודו של מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו.

בכבאות והצלה מדווחים כי "בגזרה המערבית של השריפה, הצליחו לוחמי האש לבלום את האש וכרגע מתבצע מאמץ גדול לכבות את האש, שכן הרוחות החזקות, מדליקות כל העת מוקדי אש חדשים אשר מסכנים את לוחמי האש הנמצאים מול חזית האש ואף עלולים לגרום להתחדשות נוספת של האש בגזרה זו. בשלב זה, בעקבות המאמץ האדיר של צוותי כבאות והצלה לישראל אשר חוצצים פיזית בין האש לבתי הישוב צור הדסה, לא נשקפת כעת סכנה לבתי הישוב ואין פינוי תושבים, למעט חוות סוסים אחת שפונתה אל מרכז הישוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "החל משעות הבוקר המאוחרות, לוחמי האש ממחוז ירושלים ומחוזות סמוכים בפיקודו של מת"ח בית שמש טפסר משנה ראובן יצחק נאבקים בשריפה גדולה המאיימת על הישוב צור הדסה בזכות החתירה למגע של לוחמי האש עם חזית הלהבות, הצליחו עד כה הצוותים למנוע פגיעה קשה בישוב ואת שריפת כל החורש בשמורת הטבע הר סנסן".


השריפה סמוך לצור הדסה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

השריפה סמוך לצור הדסה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)


טפסר טויטו מוסיף: "אני פונה לציבור ומבקש, אנא כבדו את צו הנציב שפורסם היום, ואל תדליקו אש בשטחים פתוחים עד שיחלוף מזג האוויר הקשה שמלווה אותנו בימים אלו. כל אדם חייב לגלות משמעת אזרחית, מכיוון שמספיק בימים אלו, ניצוץ או גפרור קטן כדי לעשות נזק כבד לישובים ואף לסכן חיי אדם".

בכבאות והצלה ירושלים מדווחים כי "18 צוותי כיבוי ממחוז ירושלים פועלים כעת סמוך לישוב צור הדסה ומבצעים קו הגנה סביבו, במטרה למנוע מהאש לחדור מהחורש הבוער אל תוך הישוב. בנוסף, הופעלה פקודה לגיוס צוותי כיבוי והצלה ואמצעים נוספים, ממחוזות כבאות והצלה סמוכים".



טייסי טייסת הכבאות "אלעד" מבצעים גיחות כל העת עם חמישה מטוסים ומטילים חומרים מעכבי בעירה אל הלהבות במטרה לסייע ללוחמי האש על הקרקע לבלום את האש מלהתפשט אל תוך היישוב.

התנאים המטאורולוגיים בשטח השריפה – בשטח מנשבת רוח מזרחית במהירות של כ-20 קמ"ש; הלחות הנמדדת באוויר היא 15 אחוזים; הטמפרטורה – 26 מעלות.

"תנאים אלו, בשילוב הצמחייה העבותה והחורש הסבוך, מסייעים לאש להתקדם במהירות, ולוחמי האש נאבקים בעוצמה בחזית האש בכדי למנוע פגיעה בנפש ורכוש", נמסר מהכבאות.


השריפה סמוך לצור הדסה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

השריפה סמוך לצור הדסה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר