אריה קינג, בר ההופעות 'מזקקה' (צילומים: יח"צ, מתוך עמוד הפייסבוק 'מזקקה')
אריה קינג, בר ההופעות 'מזקקה' (צילומים: יח"צ, מתוך עמוד הפייסבוק 'מזקקה')

חבר המועצה קינג: "מוטב שהעירייה במתכונתה הנוכחית לא תתקצב מקומות שפועלים בשבת"

ב'מזקקה' במרכז העיר מתקיים פסטיבל שבמסגרתו יתקיימו 33 מופעים ואירועי אמנות פתוחים לקהל. חבר המועצה אריה קינג זועם על הכוונה לתמוך בפסטיבל וטוען עוד כי "ממתי העירייה מעבירה כסף לפאב?". מעמותת בר קיימא, שמפעילה את המקום נמסר: "לא מדובר בעסק פרטי אלא במוסד תרבותי מוכר"

פורסם בתאריך: 7.11.19 12:41

אתמול, רביעי (6.11), נפתח ב'מזקקה' – מרכז תרבות שבו אולפן הקלטות, מופעים חיים ובר-בית קפה, שבמרכז העיר אירוע לציון 5 שנות פעילות למקום -הזיקוק5#. במסגרת הפסטיבל, שיימשך עד ליום שישי, יתקיימו במזקקה 33 אירועים של מוזיקה ואמנות מקורית.

לקראת האירוע ביקשו המארגנים – 'מזקקה' ועמותת בר קיימא אשר אחראית על הפעלתו – מהעירייה לסייע במימון הפסטיבל בסכום של 45,000 שקלים. ועדת מיזמים ופעילות משותפת בעירייה שהתכנסה בשבוע נתנה אישור עקרוני לשיתוף הפעולה בנושא.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


האישור הזה הוביל להתנגדות חריפה מצד חבר מועצת העירייה אריה קינג (מאוחדים). קינג שלח מכתב חריף לראש העיר משה ליאון ולחברי הנהלת העירייה, שבו הוא מציין בין השאר, כי "פסטיבל בהפקת "עמותת בר-קיימא", שהיא למעשה הישות המשפטית שעושה שימוש במבנה "גלריית ברבור", אותה ישות שבדיונים של הוועדה הציבורית (תמיכות) החלטנו שלא לתקצב אותה כי היא השתלטה על נכס עירוני וגרמה לעירייה לנזקים".

בשיחה עם "כל העיר" ממשיך קינג ותוקף את הניסיון לתקצב את אירועי הפסטיבל בפאב המזקקה. לטענתו, "זה מקום שפועל בשבת ואני לא חושב שהעירייה צריכה לתמוך בכך. בנוסף, צריך לשאול איך יכול להיות שהעירייה נותנת כסף לעסק פרטי? ממתי העירייה מעבירה כסף לפאב? הרי אם אני אתן כסף מאגף מורשת ישראל לגוף פרטי עסקי יאכלו לי את הראש, פה הם עושים את זה כביכול לעמותה חברתית-קהילתית, אבל בסופו של דבר הכסף הולך למימון פעילות שהפאב מרוויח ממנה. ואני חוזר – זה מקום שפתוח בשבת, ומוטב שהעירייה במתכונתה הנוכחית לא תתקצב מקומות שפועלים בשבת. שלא לדבר על כך שהמקום לא כשר, כך שאין למעשה כניסה לדתיים בגלל הכשרות. אנחנו לא צריכים לעודד את זה".



אבל מדובר בפסטיבל שלא קשור לעובדה שהמקום פתוח בשבתות?
"זה כמו שתגיד לי אני הולך למסעדה שמוכרת חזיר אבל אני אוכל פתי-בר או שותה סודה. לא נכנסים למסעדה שמוכרים בה חזיר. קיבלנו החלטה בעירייה בקדנציה הקודמת שלא עושים פעילויות במקומות לא כשרים. אז במקרה הזה עוקפים את ההחלטה – נותנים את הכסף לעמותה שהיא תעשה את הפעילות, אבל המימון הוא עדיין עירוני".


"מזקקה", בית קפה ובר הופעות (צילום: איתמר גינזבורג)

"מזקקה", בית קפה ובר הופעות (צילום: איתמר גינזבורג)


מעמותת בר קיימא, אשר מפעילה בין השאר את פאב המזקקה: "מר קינג לא פנה אלינו, אבל נראה שדבריו אינם מבוססים. לא מדובר בעסק פרטי אלא במוסד תרבות המקיים מופעים מדי ערב ומוכר גם על-ידי משרד התרבות. אף שהמקום אכן פועל בערב שבת ומגיש מזון לא כשר, אין מניעה לעירייה לתמוך בחלק מהפעילות המתקיימת במקום, בייחוד שמדובר במוסד תרבות פעיל חשוב ומוכר בעיר".



יש לציין כי תקצוב הפסטיבל לא עלה לדיון השבוע בוועדה למסירת עבודות. בעיריית ירושלים מסבירים כי "אישור בוועדה למסירת עבודות הינו חלק מהנוהל העירוני עבור כל עבודה שהעירייה מוסרת לגורם חיצוני. ועדת שיתוף פעולה בוחנת רק את מהות שיתוף הפעולה. הפסטיבל במזקקה ירד מסדר היום של הוועדה על יד אגף התרבות מסיבות שקשורות בנהלי עבודה. יודגש כי המזקקה אינה עסק פרטי אלא פועל במסגרת עמותה ללא מטרות רווח. כמו כן אינה פאב אלא בעיקר מקום המקדם מוזיקה ולהקות".

יחד עם זאת, חבר מועצת העירייה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "פסטיבל הזיקוק יקבל לבסוף את התמיכה שהוא ביקש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הדת היא הונאה

    כל בתי הכנסת עובדים בשבת. רבנים, חזנים ושאר נוכלי הדת מקבלים משכורות על עבודה שהם עושים בשבת. בר מצוות בתשלום מתקיימות בשבת. אם נפסיק לתקצב אותם נחסוך הרבה כסף ונוכל לשלם בו למקומות בילוי אותם נעדיף כמו בריכת שחיה, מועדון הופעות או בית קפה.

  2. אילן המשגיח

    הגביר קינג מצא קרדום לחפור בו וללכת אימים על כל האגפים החברתיים בעיריה על מנת להרים קרנו על חשבון החילונים שנשארו עדין בעיר ומשלמים מחיר מופקע ולא שיוויוני למגזריםשהקינג מנסה להיות דוברים אז אולי שיחזור למקום ממנו הוא בא ויניח לשארית הפלטה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר