בית הכנסת ע"ש רייך בגבעת המבתר (צילום: מתוך מצלמת אבטחה של בית הכנסת)
בית הכנסת ע"ש רייך בגבעת המבתר (צילום: מתוך מצלמת אבטחה של בית הכנסת)

קללות והערות סקסיסטיות בערב שבת: קבוצת חרדים מנסה להשתלט על בית כנסת בגבעת המבתר

אל בית הכנסת בית הכנסת ע"ש רייך של הציונות הדתית בגבעת המבתר הגיעה קבוצה של כ-100 חרדים, אשר הפריעה למהלך התפילה. לטענת המתפללים הוותיקים, החרדים קיללו את באי בית הכנסת והשמיעו הערות בוטות כלפי המתפללות

פורסם בתאריך: 11.11.19 17:11

תושבים בגבעת המבתר, המשתייכים עם זרם הציונות הדתית ומתפללים בבית הכנסת קהילת שלמה בשכונה, חווים בחודשים האחרונים ניסיונות השתלטות על בית הכנסת מצד קבוצת חרדים.

לטענת המתפללים הוותיקים, ניסיונות הפלישה נמשכים כבר חודשים ארוכים, אך בשבועות האחרונים נרשמת עליית מדרגה מצד החרדים. לפני כשבועיים, בערב שבת (2.11), הגיעו כ-100 חרדים לבית הכנסת, הפריעו למהלך התקין של התפילה ולטענת המתפללים הוותיקים, קיללו את אנשי בית הכנסת והשמיעו הערות סקסיסטיות בוטות כלפי הנשים והבנות ששהו בבית הכנסת.

ראובן (שם בדוי), מתפלל ותיק וחבר קהילת שלמה כ-25 שנים, מספר בשיחה עם "כל העיר" על האירועים: "ביום שישי לפני שבועיים הגיעו לתפילה קבוצה של כ-100 חרדים שלא נמנים על תושבי השכונה. הם התיישבו למתפללים הוותיקים במקומות ופשוט הפריעו למהלך התפילה התקין. החזן שלנו שר במנגינה אחת והם צועקים בכוונה במנגינה אחרת. אחד מהחרדים נעמד על כסא בבית הכנסת, אחרים קיללו את המתפללים הוותיקים והכי נורא היה שכמה מהם הציקו לבנות ולנשים שהיו בבית הכנסת. הם דיברו אליהן בצורה סקסיסטית מבישה ומבזה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מה הם בעצם רוצים מכם?
"הם רוצים את בית הכנסת. הם רוצים שאנחנו, שמתפללים במקום כבר 50 שנה, פשוט נפנה להם את המבנה. אין לנו בעיה שהם יתפללו איתנו, אבל הם צריכים לכבד את הקהילה שלנו".

אנשי קהילת שלמה, יש לציין, הגישו מספר תלונות במשטרה ואף שכרו את שירותיהם של עורכי הדין אסף בנמלך ואורי קורב, כדי שייצג אותם וישמור על האינטרסים שלהם. השניים מוסרים ל"כל העיר" כי "כבר למעלה משנה שקהילת שלמה, שמונה כ-100 מתפללות ומתפללים בבית הכנסת הדתי לאומי בגבעת המבתר, מתמודדת עם ניסיונות בריוניים של חבורת גברתנים המציגים את עצמם כחרדים להשתלט על מבנה בית הכנסת".


עו"ד אורי קורב (צילום: פרטי)

עו"ד אורי קורב (צילום: פרטי)


עוד מוסיפים עורכי הדין בנמלך וקורב: "הפלישה הראשונה נערכה ביום 10.10.18. באותו בוקר פרצו קבוצת פורעי חוק לתוך בית הכנסת באלימות ותוך שימוש במכשירי פריצה וסילקו את דלת הסורג שהגנה על בית הכנסת. אחד מהמתפללים הוכה נמרצות על ידי הבריונים, שגנבו את מפתחות בית הכנסת והופעלה אלימות כנגד אחת מחברות הקהילה המצויה בעשור השמיני לחייה. בעקבות כך התערב בית משפט השלום בירושלים ואסר בצו מניעה על אותה קבוצה להיכנס לבית הכנסת. מאז לא פסקו המאמצים לפגוע בחברות ובחברי הקהילה".


עו"ד אסף בנמלך (צילום: פרטי)

עו"ד אסף בנמלך (צילום: פרטי)



"בשבת שעברה", מציינים עו"ד בנמלך וקורב, "בסמוך להחלטה נוספת של בית משפט השלום, נערכה פלישה נוספת וחמורה בהובלת בריונים, בשעת תפילה שנערכה במקום, גם היא לוותה בתוקפנות פיזית ובתוקפנות מילולית מבזה כלפי המתפללות (לרבות נשים צעירות) וכלפי המתפללים. הקהילה הגישה תלונה נוספת למשטרת ישראל והיא נערכת לשמור על בית הכנסת ולנקוט בכל האמצעים משפטיים כנגד המעורבים בפלישות".



אחד מהמתפללים החרדיים בבית הכנסת, תושב השכונה, מסר ל"כל העיר" בתגובה: "הכתבה לוקה כולה בהשמצות ובשקרים. לא נוכל במסגרת מצומצמת זו להגיב לכל פרט ופרט. רק נבהיר באופן כללי: בית הכנסת ע"ש רייך הינו בית כנסת ציבורי המיועד לכל תושבי השכונה. העמותה המנהלת את המקום מונעת שוב ושוב את הצטרפותם של מאות משפחות תושבי השכונה לבית הכנסת, בניגוד לכל חוק, מוסר או יושרה. העמותה סוגרת את בית הכנסת במשך 24/7 למעט שעות שבועיות בודדות, לא מאפשרת תפילות סדירות בזמנים שגרתיים, שיעורי תורה, וכו'. כל זאת על מנת לשמור את זכות התפילה במקום למספר זעום של חברים שאינו עולה על 25 איש. איננו יודעים על טענת ה'פריצה' המדומה, אם היתה כזו פריצה היא איננה שייכת אלינו, אולי היא קשורה למאבקים פנימיים בין חברי העמותה (שרווי במחלוקות ופירודים ביניהם), בכל מקרה אין מקרה זה שייך למתפללי השכונה, בניגוד למניפולציה שהוועד מנסה לעשות. לא יתכן כי מאות תושבי גבעת המבתר, רובם עולים חדשים, יעברו התנכלויות ואלימות, הטרדות והצקות, כאשר הם באים בתמימות ובדרכי שלום להצטרף אל הקהילה וסדריה. טוב יעשו חברי העמותה הנכבדים אם במקום להפיץ שקרים בכלי התקשורת יתעשתו ויפנימו כי לתושבי השכונה מגיעה זכות כניסה לבית הכנסת השכונתי הציבורי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. חרדים למה בדיוק?!

    לא מבינה איך מי שקורא לעצמו חרדי יכול להתנהג כך.
    מי אמר להם שזה מה שאלוהים רוצה מהם?

  2. אבי

    אז זהו שהייתי שם ופשוט לא יאומן כמה מניפולציות ושקרים אפשר לעשות ולומר ..אם לא היה כותרת של "הערות סקסיסטיות " זה לא היה כותרת ולא היה מעניין את אף אחד ודי לחכם ברמז אם ילד בן 3 שיחק עם הסוכרייה ופגע באחד מהגבאים לא אומר שהתכוונו לזרוק עליו ולכן עוצרים את התפילה פשוט ניגשים לאבא של הילד ומבקשים שישמור על ילדו שלא יזרוק על אנשים וכן על זה הדרך

  3. יוסף

    זה פשוט שקר אחד גדול לא להאמין כמה שנאה יש להם לתושבים החדשים והכחשה לשינוי הדמוגרפי. בכל אופן יש לציין שבשבת האחרונה בכדי ליצור פרובוקציה נכנסו שלושה נערות לבימת בית הכנסת במהלך הדרשה בין קבלת שבת לערבית, וכל זה כאשר בית הכנסת עמוס המתפללים הם לא בוחלים בשום אמצעות בשביל לצייר עצמם כנרדפים כל מי שהיה שם ראה זאת וזה שימוש ציני וחוסר כבוד לבית הכנסת לעשות כך בשביל אינטרסים אישיים

  4. עזרא

    חבל שלא מספרים את כל האמת
    שמתחת לבית הכנסת יש עוד אולם תפילה
    שננעל על ידי הגבאים אף על פי שלקהילה האורחת
    אין מקום להיתפלל, וחבל שהם לא מספרים שהבנות
    שלהם ניכנסו לעזרת גברים באמצע התפילה ונעמדו
    על הבימה, רשעים ארורים

  5. יודע דבר

    זה נבלה וזה טריפה, כל התפילות האלה מיותרות ומוטב לסגור את בית הכנסת, בזבוז זמן.

  6. esperansa

    תכלס, החרדים הם כמו סרטן. הם מתרבים כמו מגפה. תופעה ממש חולנית.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תראו את התגובות המכובדות של החרדים, לעומת השנאה ונרפש החילוני. חבל חבל חבל שהבאנו את כל הגויים האלה מרוסיה

  8. מישהו

    אלות. אגרופנים. ולשבור עצמות. המשטרה היא משענת קנה רצוץ ויכולה לסייע רק נקודתית אבל אין לו שום רצון או יכולת לסייע במאבק התשה. בתי המשפט? פחח… כמו בצבא – מה שלא הולך בכוח – הולך ביותר כוח. אם הפורעים יתקלו בכוח נגדי של ממש – הם ילכו.

  9. אוהב שלום ורודף שלום

    האמת היא וזה כולם יודעים כן גם חברי הקהילה זה שהשכונה עברה תהליך שינוי אני הייתי עד לזה מהשכונה חילונית ברובה זה נהפך לשכונה חרדית ברובה אבל חרדים ליברלים שלא כופים דעתם על אחרים בית הכנסת אמור לשרת תושבי השכונה הוא שיך לשכונה ולא לקהילה מסוימת כרגע השכונה וזה עובדה היא חרדית נקודה מה לעשות זה המציאות . ברור לכולם שבמקרה הפוך זה כבר היה נהפך לדתי אבל משום מה הם מרגשים שזה שלהם ואני יכול להבין לליבם כי בכל זאת קצת כואב שחמישים שנה זה ככה ופתאום זה משתנה אבל לפעמים המציאות כואבת זה הלב עם הקהילה הדתית אבל הצד בוודאי עם החרדים והאבסרוד שאנחנו מדברים במונחים של הם ואנחנו הרי אחים אנחנו ומדובר פה בבית כנסת לא בית ספר אלא בית תפילה שמתפללים לאותו בורא עולם להזכירכם . הדרך הנכונה משני הצדדים הייתה לנסות ביחד לצערי זה לא קרה אבל המציאות תהיה חזקה יותר ובמילא בסוף המקום יהיה חרדי כי מה לשנות כרגע הם הרוב בשכונה וזה עוול שאין להם בית כנסת כי בית הכנסת הזה אמור לשמש את תושבי השכונה ולא קבוצה קטנה של השכונה אלא את כל השכונה . הלוואי שנזכה לגור כולם בשלום

  10. אורחת של תושב ותיק

    אני אורחת של אחת המשפחות הוותיקות. אני מכירה את הקהילה מתחילתה. הקהילה הוותיקה שוחרת שלום שהוקמה מתוך מטרה לקבל בברכה סגננות תפילה שונים ועדות שונים. ישנם גם חרדים חברי קהילה.

    אבל בשנים האחרונות יש נסיון השלטות גס על ידי קבוצת "חרדים" שגייסה לשורותיה ומנסה לשנות את אופי התפילה באופן בריוני ואלים. הופתעתי מהשינוי שהשכונה עוברת בשל הבריונות של קבוצה הקולנית. הקבוצה מאורגנת היטב וגייסה לצורך העניין בריונים משכונות אחרות להפריע בשעת תפילת שבת ואף לשבור את דלתות בית הכנסת (בשבת!) לשים מוטות בשערי בית הכנסת למנוע פתיחתם ולשפוך דבק במנעולים (יש לכך ראיות ברורות ממצלמות האבטחה). נראה שהם מגובים ע"י בעלי נסיון בשיווק ובפוליטיקה. בזמן האחרון הם מפיצים מידע בהם הם מצטיירים כקרבנות תמימים של בניה הוותיקים של השכונה. זה תיאור רחוק מהאמת – היפוכה של האמת.
    כקרובה של אחת מהמשפחות הוותיקות כואב לי מאד מההתעללות הממושכת שהם עוברים.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברי בית הכנסת הם אנשי שלום ליברלים שמו על דגלו כבוד לכל הסגנונות והעדות של חברי הקהילה. מרביתם בגיל העמידה.
    חלק מתושבי השכונה החרדית הם חברי בית הכנסת לכל דבר.
    הבעיה היא עם קבוצות קולניות ומאורגנות, שאינם חברי בית כנסת, שיש להם אסטרטגיה להשתלט על בית הכנסת ולהשליט את דרכם. נראה שאינם בוחלים באמצעים.
    הם מגייסים את אנשיהם שאינם תושבי השכונה לעשות בלאגן בשבתות.
    חלק מהמגוייסים הם בריונים שלא בוחלים לשבור את דלתות בית הכנסת (למרות שזה חילול שבת) או לאטום אותן ביתדות (בחסות החשיכה) ובשבת שעברה הם גם שמו דבק במנעולי בית הכנסת אחרי נעילתו. שתי ניידות משטרה הגיעו על מנת להשליט סדר – וזו לא הפעם הראשונה

    בנוסף הם (הקבוצות המסכסכות) פתחו בקמפיין של קורבנות (ויקטימיזציה) – כאילו הם הקרבן. לאחרונה הם מפיצים הסברים על מנת לתרץ את פעולתם. מציגים עצמם כביכול כחרדים "ליברלים" ואנשי שלום שמופלים על ידי חברי בית הכנסת מתוך שנאה. הם גם הפיצו בין חבריהם בקשה לחדול מלקלל ולהעליב את חברי בית הכנסת (דבר שנהגו לעשות עד לאחרונה) ולהתחיל לדבר עמם במתק שפתיים (אך לא לחדול מהשתלטות בריונית על התפילה ופגיעה פיזית בבית הכנסת).
    זהו כנראה חלק מקמפיין של שטיפת מוח ונסיון לזכות בנקודות בבית המשפט ובתכניתם ארוכת הטווח להשתלט על בית הכנסת.
    הרבה אנשים – חילונים ודתיים – התעייפו ועזבו בשל ההתעללות החוזרת
    ***
    ישנם בתי כנסת נוספים בירושלים שעוברים את אותו תהליך בריוני לכן זהו נושא בעל עניין לציבור הרחב.
    מישהו צריך לקחת את הנושא ולהביא אותו לידיעת כל הציבור בירושלים. רצוי שיהיה עיתונאי עם אינטגריטי שאינו מטעם צד כל שהוא.
    ***
    ליבי כואב לראות את הורי האהובים ושוחרי עוברים את זה שבת אחרי שבת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר