הפגנת מחאה מול ביתו של ראש העיר ברחוב רמב"ן (צילום: Free gerusalem)
הפגנת מחאה מול ביתו של ראש העיר ברחוב רמב"ן (צילום: Free gerusalem)

איך הפך רחוב רמב"ן למוקד הפגנות ומה חושבים על זה בלשכת ראש העיר?

תופעה של השבועות האחרונים: מארגני הפגנות מבקשים מהמשטרה אישור לקיימן מול ביתו של ראש העיר ברחביה. בשיחה עם "כל העיר" מזהירים גורמים במשטרה: "הגבול בין מחאה להטרדה הוא דק"

פורסם בתאריך: 28.11.19 08:15

רחוב רמב"ן ברחביה הפך בשבועות האחרונים למוקד חדש להפגנות. בדיוק כמו בית ראש הממשלה בבלפור, פעילים וארגונים שונים סבורים שגם בית ראש העיר משה ליאון הוא יעד יעיל ואף לגיטימי לקיומן של הפגנות ומחאות עירוניות.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשבועיים האחרונים התקיימו בלב השכונה שתי הפגנות של ארגון השמאל "Free Jerusalem" כנגד האירועים בשכונת עיסאוויה. בנוסף, חלק מעובדי אגף התברואה בעיריית ירושלים ביקשו לקיים מול ביתו של ראש העיר הפגנה כנגד הפרטת שירותי הטיאוט (ניקיון רחובות), אולם קיומה של הפגנה זו לא אושרה על ידי המשטרה.

במשטרת ירושלים מציינים בשיחה עם "כל העיר" כי "הטיפול המשטרתי בבקשות לקיום מחאות, נעשה בהתאם לחוק, לפסיקות בתי המשפט לפקודות ולנהלים. כשמדובר בהפגנה מול ביתו של אדם – הרי שהגבול הדק שבין מחאה להטרדה או איומים או שיבוש אורח חיים תקין לו ולמשפחתו הוא דק, וצריך לזכור שגם לו יש זכות לקיים חיים בביטחון ובכבוד".

בנוגע לדחיית הבקשה של מתנגדי הפרטת שירותי הטיאוט באגף התברואה מציינים במשטרה כי "הבקשה נבחנה בהתאם לשיקולים שצוינו, והחלטה בעניינה נמסרה לפונה".


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


בלשכת ראש העיר מתייחסים למוקד ההפגנות החדש ומוסרים ל"כל העיר": "ראש העיר מכבד כל אזרח על דעותיו, גם אם אינן מתיישבות תמיד עם הצורך המערכתי של העיר. תפקידו של ראש העיר לאזן בין כל הצרכים תוך כדי שטובת העיר היא מעל הכל. התאספות מתחת לביתו של איש ציבור כזה או אחר אינן תורמות לדיאלוג".



אז האם מדובר במחאה לגיטימית או בניסיון לייצר לחץ לא ראוי על ראש העיר על ידי הפרעה לו ולמשפחתו? נראה שמבחינת המפגינים התשובה היא גם וגם.

לטענת נעה דגוני מארגון 'Free Jarusalem', "משה לאון הוא נבחר ציבור, שבאחריותו לעצור את ההתעמרות השרירותית והברוטלית בתושבי העיר שלו, תושבי עיסאוויה. היות שהוא מועל בתפקידו, בחרנו להגיע אליו ולהשמיע את הקול שלנו בנושא באופן הישיר ביותר, גם מתוך תקווה לקבל ממנו התייחסות או תגובה. תקווה שהתבדתה".

המוחים נגד הפרטת שירותי התברואה בעיריית ירושלים טוענים כי "אנחנו מצפים מראש העיר להתערב אישית בנושא. אנחנו חושבים שמטעים אותו לגבינו. ראש העיר חייב להתערב, כל השאר פשוט נגדנו, העובדים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איש שלום

    זוכר שמול ביתו של טדי קולק ליד גינת מגנס סעדיה גאון היו הפגנות . זה לא נעים אבל גם לא חדש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר