(צילום אילוסטרציה: ג'יני אנצ'ו ג'וש)
(צילום אילוסטרציה: ג'יני אנצ'ו ג'וש)

מצפצפים על הרמזור: הירושלמים מובילים בדוחות על חציית צומת באדום

לפי נתוני עמותת אור ירוק בשנת 2018 נרשמו בירושלים כ-5,800 דוחות לנהגים ולנהגות שחצו צומת באור אדום: "הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור נגד תאונות, באופן בולט ומרתיע"

פורסם בתאריך: 3.12.19 20:19

הנהגים בירושלים נמצאים במקום הראשון בארץ ברשימת מקבלי הדוחות בגין חציית צמתים באור אדום. לפי נתוני עמותת אור ירוק בשנת 2018 נרשמו בירושלים כ-5,800 דוחות לנהגים ולנהגות שחצו צומת באור אדום. יש לציין מדובר בירידה קלה, של כ-שני אחוזים, בהשוואה לכמות הדוחות שחולקה ב-2017 בגין חציית צומת באור אדום – 5,900 קנסות סך הכל.

הירושלמים, כאמו, פתחו פער על הנהגים בשאר הארץ, באשר לעבירה הזו. לפי בדיקת אור ירוק עולה כי במקום השני מוצבת העיר תל אביב-יפו – 3,838 דוחות חולקו בעיר הלבנה במהלך שנת 2018 על עבירה של חציית צומת באור אדום; במקום השלישי – חיפה – 3,186 דוחות חולקו בשנת 2018 עבור חציית צומת באור אדום.

ברמה הארצית: מנתוני משטרת ישראל, שנמסרו על ידי עמותת אור ירוק, עולה כי 73 דוחות בממוצע נרשמים בכל יום נרשמים על הפרה זו, כך נמסר מעמותת אור ירוק.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי בשנת 2018 ובשנת 2019 נוספו שבע מצלמות רמזור בצמתים עירוניים ובין עירוניים ברחבי הארץ, כמענה לבעיה. סה"כ, ישנן 106 מצלמות – 45 מצלמות מוצבות בצמתים העירוניים ו-61 בצמתים הבינעירוניים. על אף המצב המדאיג בירושלים, נתוני "אור ירוק" מראים שנכון להיום, יש בה ארבע מצלמות בלבד. בחיפה, לעומתה, ישנן שש מצלמות רמזור בצמתים, והיא העיר המרושתת ביותר במצלמות אלה.

בתוך כך, מסקר שערכה העמותה באמצעות מכון "מאגר מוחות", עולה כי 89 אחוזים מהציבור טענו שראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באדום בשנה האחרונה. עוד לפי הסקר 25 אחוזים טענו שראו לפחות ארבע פעמים נהג שעשה כן, ו-28 אחוזים העידו שהם עצמם נהגו כך בשנה האחרונה לפחות פעם אחת.

כמו כן, עוד לפי הסקר, 76 אחוזים מהנשאלים מאמינים שהנהגים שמים לב לרמזור, וחושבים שיספיקו לעבור. 17 אחוזים מאמינים שהם נוהגים בחוסר תשומת הלב, ושבעה אחוזים לא יודעים את הסיבה. כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, השיבו 67 אחוזים מהנשאלים בחיוב.


אור אדום (צילום: אור ירוק)

(צילום: אור ירוק)


ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, מספר על הסכנות בחציית צומת באור אדום: "חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והמסוכנות שנהג יכול לבצע. אדם שנכנס לצומת באור ירוק בטוח שהצומת פנוי, אך פתאום מגיח רכב ופוגע בצדו של הרכב בעוצמה רבה. בכל שנה עשרות בני אדם נהרגים ונפצעים קשה בתאונות דרכים לאחר שאחד הנהגים נכנס לצומת באור אדום", הוא מוסיף. "הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור נגד תאונות, באופן בולט ומרתיע בצמתים אדומים ומרובי תאונות. נהג שידע שכשהוא נכנס לצומת הוא מצולם, וייקנס בסכום כסף גבוה, לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".




תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר