הרב אריה שטרן (צילום: אורן בן חקון)
הרב אריה שטרן (צילום: אורן בן-חקון)

הדרישה שנשלחה למועצה הדתית: הפסקת כהונתו של הרב הראשי לירושלים אריה שטרן

היום נשלחה למועצה הדתית דרישה באמצעות עורך דין להפסקת כהונתו של הרב אריה שטרן בתפקיד הרב הראשי של ירושלים. הסיבה: לפי תקנות שירותי הדת הכהונה יכולה להימשך לכל היותר עד גיל 75

פורסם בתאריך: 5.12.19 21:38

האם כהונתו של הרב הראשי של ירושלים אריה שטרן תסתיים? היום, חמישי, 5.12, נשלחה למועצה הדתית דרישה להפסקת כהונתו של הרב שטרן. הסיבה שמוסברת בפנייה נוגעת לגילו של הרב שטרן – 75. לפי תקנות שירותי דת ניתן להאריך את כהונתו של רב העיר עד לגיל 75 לכל היותר.

הרב שטרן נולד ב-27 בנובמבר 1944, ולפי התאריך העברי י"א בכסלו ה'תש"ה. לפי התאריך הלועזי הרב שטרן כבר בן 75, והתאריך העברי יצוין ביום שני הקרוב (9.12).


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המכתב נשלח על ידי עו"ד איתי ליאון, שמייצג קבוצת אנשים, שאינה מעוניינת להזדהות בשלב זה: "מהסיבות השמורות עימם אינם מעוניינים לחשוף את זהותם בעת הזו", כך כותב עו"ד איתי ליאון.

הפנייה נשלחה ליו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע שי, עם העתקים למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, השר לשירותי דת יעקב ועקנין, שר המשפטים אמיר אוחנה ועו"ד אלעד שרגא שעומד בראש התנועה לאיכות השלטון.

במכתב מובהר כי "תקנה 19 לתקנות שירותי הדת היהודית (בחירות רבני עיר) קובעת כי כהונתו של רב עיר תיפסק בהגיעו לגיל 70, אולם מועצת הרבנות הראשית רשאית להאריך את גיל הפרישה על פי בקשתו וזאת, 'למשך תקופה שלא תעלה על חמש שנים' דהיינו לכל היותר עד להגיעו לגיל 75".

"לפי המידע המצוי בידי לפני כשבוע חגג רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן את יום הולדתו ה-75, משכך בהתאם לאמור בתקנה 19 דלעיל, ומשעה שלא נתקבלה כל החלטה חוקית ולא תוקנו התקנות באופן המאפשר את הארכת תקופת הכהונה – פסקה מאליה הכהונה".


הרבנות הראשית המועצה הדתית

הרבנות הראשית המועצה הדתית


עו"ד ליאון ממשיך וכותב כי "על אף האמור ובניגוד לקבוע בתקנות, נודע לשולחי כי נכון למועד זה ממשיך הרב לפעול בכובעו כרב העיר ולקבל מידיכם שכר, שירותי לשכה ורכב וכו', והכל בניגוד להוראות החוק המפורשות בעניין זה", עוד נטען במכתב כי "כל זאת בתמיכת גורמים פוליטים אשר פועלים מול גורמים במשרד המשפטים ומנסים לבצע מחטף ולתקן בדיעבד את התקנות על מנת לאפשר באופן ייחודי ופרסונלי ורטרוספקטיבי את המשך כהונותו של הרב".

"בהמשך נכתב כי "חומרת הדבר מקבלת משנה תוקף לאור העובדה כי מדובר בפעולה פרסונלית אשר מבוצעת בממשלת מעבר, זאת גם בלי להידרש לעננה הפלילית המרחפת על חלק מחברי הממשלה והעומד בראשה. כל פעולה שתבוצע בעת הזו, ודאי כאשר מדובר בפעולה פרסונאלית הנובעת מאינטרס פוליטי, לא תעמוד במבחן בית המשפט.

"בנסיבות אלו ובמטרה למנוע ניהול הליכים משפטיים בעניין, פונה אני אליך בדרישה כי תפסיק לאלתר את העסקת הרב", כך נכתב בפנייה. "היה ולא תפעלו כאמור באופן מיידי וללא כל דיחוי בכוונת מרשי לנקוט בהליכים להביא לסיום כהונתו של הרב ועל כל המשתמע מכך".

הרב שטרן משמש בתפקיד הרב הראשי האשכנזי של ירושלים החל מאוקטובר 2014, לצדו נבחר הרב שלמה עמאר כרב הראשי הספרדי של ירושלים. הרב שטרן זכה בבחירתו לתמיכת השר נפתלי בנט וראש העיר הקודם ניר ברקת. בין תומכיו – הרב שמואל אוירבך ורבני צהר. כשהוא הגיע לגיל 70 האריכה המועצה הדתית את כהונתו בחמש שנים – שכאמור הארכה זו מסתיימת בימים אלה.

מהמועצה הדתית נמסר בתגובה: "המכתב התקבל ואנו לומדים אותו ואת משמעויותיו".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר