פעילות כוחות הביטחון בעיסאוויה (צילומים: אמיל סלמן)
פעילות כוחות הביטחון בעיסאוויה (צילומים: אמיל סלמן)

עיסאוויה רותחת: מה בדיוק קורה בחצי השנה האחרונה בשכונה במזרח ירושלים?

כבר חצי שנה ששכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים רותחת. המשטרה עורכת במקום פשיטות על בסיס שבועי והתושבים זועמים. תמונות מצב מהמקום הכי חם כיום בירושלים

פורסם בתאריך: 12.12.19 07:43

הפרות סדר, התפרעויות, אבנים, בקבוקי תבערה, פשיטות על בסיס שבועי ובעיקר תחושת מרמור – כך נראים חייהם של תושבי עיסאוויה בחצי השנה האחרונה. אבל בעיסאוויה שבמזרח ירושלים ישנה אפשרות למציאות אחרת. בשכונה מתגוררים כ-16,000 תושבים. מרביתם דוברים עברית מצוינת ועובדים במערב העיר, הילדים ובני הנוער לומדים במסגרות חינוך ובמרכז השכונה ניתן למצוא שדרת מסחר אופנתית, גלידרייה טובה ועוד.

אז איך בכל זאת הגיעה השכונה לנקודת רתיחה ולעימותים תכופים עם המשטרה וכחות הביטחון? עימותים שהובילו גם לקיום הפגנות מחאה של תושבי השכונה ובתנועת השמאל 'Free Jerusalem' מול בית ראש העיר משה ליאון ומול תחנת המשטרה במגרש הרוסים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעיסאוויה מפנים אצבע כלפי המשטרה וכוחות הביטחון. לדברי התושבים בשכונה והארגונים שמנסים לסייע להם – המשטרה נוקטת ביד קשה כנגד התושבים, בעיקר כנגד צעירים, והפשיטות הרבות הן העדות לכך. במשטרה מנגד טוענים כי הם פועלים כנגד משליכי אבנים ובקבוקי תבערה ומציינים כי מאז תוגברה הנוכחות בשכונה חלה ירידה דרמטית במספר האירועים הללו.

התושבים: "בריונות וניסיונות הפחדה"

בשיחה עם "כל העיר" השבוע מספר עומאר עטייה, פעיל בהנהגה השכונתית בעיסאוויה ובוועד ההורים, על המצב: "אנחנו אנשים נורמטיביים, כמו כל בני האדם, אבל שקורה פה בחצי השנה האחרונה לא נורמלי. אנחנו לא יודעים מה מטרת המבצע הזה של המשטרה ומה הם מנסים להשיג. היינו שמחים לנוכחות משטרתית שתעסוק בבעיות בקהילה כמו גניבות, עבירות סמים וכו', אבל הנושאים הללו לא מטופלים".

לטענת עטייה – "המשטרה מתמקדת בתפיסת ילדים בגילאי 17-12. המספרים מראים כי בחודשים האחרונים נעצרו כ-500 בני נוער ומבוגרים, אבל בסופו של דבר רק כנגד 7 הוגשו כתבי אישום. הנתונים הללו מדברים בעד עצמם. מה שקורה בפועל הוא שיש תמיד מג"ב בשכונה, תמיד מבקשים תעודות זהות וזה מרגיש כמו התנכלות. צריך גם להבין, לא מסתובבים פה שוטרים במדים רגילים – מסתובבים שוטרי מג"ב ויס"מ, עם נשק אוטומטי ורימוני הלם על החזה. זה בריונות ואלימות וניסיון הפחדה".


פעילות כוחות הביטחון בעיסאוויה (צילומים: אמיל סלמן)

פעילות כוחות הביטחון בעיסאוויה (צילומים: אמיל סלמן)


בעמותת עיר עמים, שמלווה את תושבי עיסאוויה, טוענים כי "לא מדובר בפעילות משטרתית נקודתית, אלא בתופעה חסרת תקדים של פשיטות אלימות שמתרחשות כבר למעלה מחמישה חודשים. מישהו צריך לעצור את ההתעמרות הזו בתושבי עיסאוויה".



"לאורך כל החודשים שאנו כפעילים ישראלים מגיעים לשכונה ומתעדים את האלימות המשטרתית, ראינו שוב ושוב כיצד המשטרה משתמשת במחסומים, מכות, רימוני הלם וגז מדמיע כנגד עוברי אורח תמימים ואפילו נגד משפחות בבתיהן", טוענים בתנועת 'Free Jerusalem'. "ראינו כיצד המשטרה מפירה את השקט ומשבשת כל היבט של חיי השכונה, ולשווא: מתוך מאות אנשים וילדים שנעצרו הוגשו כתבי אישום בודדים".

המשטרה: "ירידה חדה בידויי אבנים ובקת"בים"

כאמור, משטרת ירושלים מציגה תמונה שונה בתכלית. לטענת המשטרה – "ישנם גורמים המנסים באופן מגמתי להצר את צעדי המשטרה באזור תוך הצגת טענות תלושות מהמציאות לכלי התקשורת, בעוד שתושבים רבים אחרים באזור, דווקא מברכים על נוכחות השוטרים. נדגיש כי הנתונים שהוצגו אינם נכונים ורחוקים מאוד מהמציאות. המשטרה מבצעת כל העת פעילות גלויה וסמויה לאכיפת החוק, למניעת פשיעה והפרות סדר בכל רחבי העיר ירושלים, בשכונות מזרח העיר וגם בעיסאוויה".



עוד טוענים במשטרת ירושלים: "מטבע הדברים, המשטרה ממקדת פעילות במוקדים השונים בהם ישנם ריבוי עבירות, אירועי פשיעה והפרות סדר המסכנות את שלומם וביטחונם של תושבי האזור והמבקרים בו. בזכות פעילות המשטרה באזור, לאורך החודשים האחרונים חלה ירידה חדה בידויי אבנים, בקת"בים ועבירות נוספות כלפי אזרחים חפים מפשע. משטרת ישראל תמשיך לפעול להגנה על שלום הציבור ובטחונו, לשמירה על הסדר הציבורי ולאכוף את החוק, בעיסאוויה ובכל מקום אחר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. דוד

    שיחזיקו את הילדים בבית שלא יזרקו אבנים לדרך מעלה הישנה ואז המשטרה לא תצטרך לחפש אותם בשכונה

  2. אחת

    חשבתי שתביאו תחקיר. כל מה שהבאתם זה טענות של תושב אחד ושני ארגונים קיצוניים???
    מעיסוואיה יוצא טרור מאז ומתמיד. יידוי אבנים על ידי ילדים. ברור שאין הרבה כתבי אישום אם רוב העצורים הם ילדים!

  3. יוסף

    כתב נחמד נראה אותך נכנס עים רכבך למקום הארור הזה לא פעם יהודים נכנסו בטעות וחייהם היו בסכנה לעבוד אצלנו ולחיות על חשבוננו זה בסדר זהו מקום ארור מפקד משטרת ירושלים כה לחי תמשיך בעבודת הקודש ותביא שקט לעירנו האהובה

  4. יהודי

    שלומי הלר או מי שלא תיהיה;
    אני לא יודע איזה עמותת שמאל משלמת לך. אבל רואים שאתה פשוט לא יודע מה כתבת עם האצבעות העקומות שלך והראש החולני/ רקוב שלך. ממש במקרה אני גר מעל עיסוויה. ( בראס אל עמוד). אפילו ערביי האזור מקיאים על תושבי עיסוייה. אני עובר שם כמעט פעם בשבוע אן לא יותר. הם נחשבים לחלאות המין האנושי ( לא כולם, רובם!) פעם אחת נקלענו לריב בין שני משפחות שפוט דפקו אחד לשני מקלות ברזל. אבל רק לפנים! יש שם סמים ואלימות חייתית באורך קבע! פשוט קבוצה של זרע פורענות.. רואים שכף רגלך לא דרך שם. אתה פשוט צואה על 2.. יא אפס!

  5. ישראל

    משגע אותי ליראות איך כתב מכין כתבה עים הנטיות הפולטיות במיקרה הזה השמולנאיות שלו כאילו באורח אוביוקטיבי ומכניס דיס אנפורמציה נגד הצבא והמישורה ומציג תמונה עגומה כיביכול של התושבים חבל שעיתון שמיצג כיביכול את ירושלים מאפשר אתזה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשהמשטרה נוכחת הם מתלוננים ומאשימים. כשהמשטרה לא נוכחת הם גם מתלוננים ומאשימים…

  7. הראל

    תפסיקו להתערב במה שהמשטרה והצבא עושים עיסוויה זה קן צרעות שמסוכן לגבעה הצרפתית ולירושלים בכלל אסור לתקשורת להתעסק בעניני ביטחוןימשועממים תנסו להיכנס לשם ותבינו

  8. אלי

    לא להתערב בעניני ביטחון אם היית מבין מה קורה בעיסוויה קן צרעות מסוכן לירושלים תנסה להיכנס לשם כתב שלא מבין כלום

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים נורמטיבים… חחח עאלק
    תת תרבות, ציביליזיה כושלת

  10. אור

    כתבה מגמתית… מתעלמת מהפןשעים האמיתיים. שלא יזרקו בקבוקי תבערה ואבנים כמו חוליגנים, אז למשטרה לא תהיה סיבה להיות שם.

  11. ירושלמי בדם

    שמאלני מגעיל: אם הם אנשים נורמטיבים אז כנס לשם ותאכל שם במרכז המסחרי גלידה עם המשפחה (אם יש לך) ואז תגיד לי אם זה מקום מדהים .
    או שאתה לא תוכל להגיב לי בעצם כי ספק אם תצליח לדבר, במקרה הטוב.

  12. דבש, ירושלים

    ככה זה הבנידודים, יורים ובוכים. נראה לכם שמשעמם למשטרה?! אם הם פועלים שם באינטנסיביות, יש לכך כנראה סיבה טובה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר