השטח שבו אמור היה לקום בית הקרן לידידות (צילום: באדיבות הקרן לידידות)
השטח שבו אמור היה לקום בית הקרן לידידות (צילום: באדיבות הקרן לידידות)

הקשיים של הקרן לידידות: חוזרת בה מהכוונה להקים משכן לפעילות הארגון בדרך חברון

בצל פטירתו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, המייסד והיו"ר, הקרן לידידות מתקשה להתמודד עם הוצאות הענק להקמת המבנה. כעת מנסים בקרן למכור את השטח, שבו החלו כבר עבודות, ששוויו מוערך בכ-15 מיליון דולר

פורסם בתאריך: 4.3.20 07:39

הקרן לידידות חוזרת בה מכוונת להקים משכן ענק לפעילות הענפה של הארגון בדרך חברון. הסיבה, כך נודע ל"כל העיר", היא מותו המפתיע של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, המייסד של הקרן והרוח החיה מאחוריה, לפני קצת יותר משנה.

בשיחות עם "כל העיר" מספרים גורמים בקרן לידידות כי מותו של הרב אקשטיין ז"ל מקשה על הארגון להתמודד עם ההוצאות הכלכליות של בניית המבנה. התוצאה – שטח ענק חפור בלב שכונת תלפיות, ששוויו מוערך בכ-15 מיליון דולרים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הכוונה המקורית היתה לבנות את הבית של הקרן לידידות, שישמש לא רק למשרדים אלא בעיקר כמרכז מבקרים, שאמור למשוך תיירים נוצרים שמגיעים לישראל", מספר גורם בקרן לידידות בשיחה עם "כל העיר". "החזון של הרב אקשטיין ז"ל היה שהמקום יהווה סוג של פלטפורמה להקמת תנועה של גיוס תמיכה בקרב נוצרים אוהבי תנ"ך מרחבי העולם למען ישראל. לצערנו, קרה דבר שאף אחד לא צפה וזה שהרב אקשטיין נפטר בחודש פברואר 2019".

לדברי אותו גורם, "הרב אקשטיין ז"ל היה הרוח החיה של הקרן. הוא היה המייסד, הנשיא, ואחת השאלות שהיינו צריכים להתמודד איתן היא האם אנחנו ממשיכים בבניית הפרויקט הזה? ואם כן – באיזה אופן? כולם מבינים שהרב אקשטיין ז"ל אמור להיות הדמות המרכזית בבית הזה, הוא אמור למשוך את האנשים, לקיים סדנאות ולהביא תומכים. כמו בקרן עצמה – הרב אקשטיין היה אמור להיות גורם משמעותי ומרכזי בבית הזה".


הרב יחיאל אקשטיין (צילום: יוסי צבקר)

הרב יחיאל אקשטיין ז"ל (צילום: יוסי צבקר)


זה עדיין לא מסביר למה למכור את הנכס?
"לאחר הרבה מאוד דיונים פנימיים הוחלט למכור את הנכס כי אנחנו מעדיפים להתמקד בפעילות ההומניטרית שלנו, שעוסקת בשלושה נושאים מרכזיים: עלייה וקליטה, ביטחון וחירום, וסיוע לאוכלוסיות המוחלשות בישראל – בעיקר קשישים. זו היתה החלטה קשה, ואם יורשה לי, לומר החלטה די אמיצה משום שהפרויקט כבר יצא לדרך".



את הקרקע המדוברת בדרך חברון פינת רחוב אלבק רכשה הקרן לידידות במכרז לפני כחמש שנים. לפני כשנה בערך החלו באתר חפירות, שהופסקו עם מותו של הרב אקשטיין.

שקלתם אולי לנסות ולגייס כספים דרך הנצחה של הרב אקשטיין במבנה?
"כמובן שנמצא דרכים להנציח את פועלו ואת המורשת שלו, אבל העדפנו לעשות את זה בפרויקטים שלנו, בעשייה עצמה".

האם הקרן נמצאת בקשיים כלכלים מאז פטירתו של הרב אקשטיין?
"הפטירה של הרב אקשטיין היוותה זעזוע לא פשוט לקרן וחייבה אותנו להתארגנות מחודשת גם בישראל וגם במשרדים בארצות הברית. העובדה שיעל אקשטיין נכנסה לתפקיד ביחד עם יכולות הניהול שלה הביאו לכך שסיימנו את השנה באופן סביר פלוס, ואנחנו משוכנעים שנעבור את המשבר הזה ונצמח מחדש כבר בשנה הקרובה".

מה השלב הבא – יש תג מחיר לשטח? למי אתם מנסים למכור?
"ייעוד הקרקע הוא למבני ציבור, אך הוא בבעלותה המלאה של הקרן לידידות – דבר שיכול לעניין עמותות וגופים ציבוריים, אך מצליח לעורר התעניינות גם בקרב יזמים פרטיים".

בקרן לידידות, יש לציין, מסרבים לנקוב בתג המחיר שאותו הם דורשים עבור הקרקע, אך לדברי גורמים המעורים בפרטים השווי המוערך של השטח הוא כ-15 מיליון דולרים.

המשנה לראש העיר, פלר חסן נחום, המסייעת לקרן באיתור ארגונים פוטנציאליים אומרת הבוקר ל"כל העיר": "ירושלים היא ביתם של ארגונים פילנתרופים רבים ואני סמוכה ובטוחה כי נמצא ארגון ראוי לקבלת המבנה והמיקום הייחודיים לצרכים של תושבי ירושלים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר