תמונת של חיה ולר (ולרשטיין) ז"ל במשרדי עמותת הלל ליוצאים בשאלה, הבוקר (צילום: עמותת הללׂׂ)
תמונת של חיה ולר (ולרשטיין) ז"ל במשרדי עמותת הלל ליוצאים בשאלה, הבוקר (צילום: עמותת הללׂׂ)

טרגדיה בתלפיות – בת 22 שיצאה בשאלה שמה קץ לחייה: "יש כאלה שחייבים עזרה, למה אין מי שישמע?"

הלם בקהילת היוצאים בשאלה בירושלים: חיה ולר (ולרשטיין), לשעבר חסידת סאטמר, שיצאה בשאלה וסיפור חייה היה להשראה עבור רבים - אותרה אתמול בדירתה בשכונת תלפיות כשהיא ללא רוח חיים. חבריה סופדים לה בפייסבוק: "את ליבך החם אני זוכר וגם את אורך, את עינייך המשתוקקות וגם את רצונך המר והעצוב"

פורסם בתאריך: 27.2.20 09:30

אבל כבד בקהילת היוצאים בשאלה בירושלים: חיה ולר (ולרשטיין), בת ה-22, לשעבר חברה בחסידות הקיצונית סאטמר, שיצאה בשאלה, אותרה אתמול, רביעי, כשהיא ללא רוח חיים בדירתה בשכונת תלפיות בירושלים. ולר היתה מוכרת מאוד בקהילה – סיפור חייה ואישיותה המיוחדת היוו השראה עבור רבים. ולר אף התראיינה לא אחת לכלי תקשורת על הליך היציאה בשאלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעמותת "הלל – יוצאים בשאלה" מספרים הבוקר ל"כל העיר" כי ולר הגיעה אליהם לפני כארבע שנים: "היא התמודדה עם קושי נפשי מאוד קשה ומשמעותי, ידענו, החברים ידעו. ליווינו אותה הרבה מאוד זמן והפנינו אותה לכל גורמי הטיפול הרלוונטים. היא גרה אצלנו במקלט החירום שמונה חודשים, ושנה בדירות המעבר".

ולר גדלה והתחנכה כאמור בחסידות הקיצונית סאטמר בירושלים – שמתאפיינת בקנאות ובהתנגדות למדינת ישראל. בראיונות שהעניקה בשנים האחרונות היא סיפרה כי הלבטים והשאלות החלו עוד בגיל 15. לדבריה, זמן קצר אחר שנישאה בגיל 18 לצעיר מהקהילה היא החליטה להיפרד ממנו ולצאת באומץ רב לדרך חדשה. בראיון שהעניקה לפני מספר חודשים היא סיפרה כי היא שיתפה את המורה שלה בבית הספר בדבר הלבטים והשאלות. לדבריה, לאחר מכן הוחלט על ידי עסקנים בקהילה להפנות אותה לטיפול פסיכיאטרי שכלל צריכת כדורים, ללא כל צידוק רפואי – מה שהוביל לדבריה לתופעות לוואי קשות.


חיה ולר (ולרשטיין) ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

חיה ולר (ולרשטיין) ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)


אבריימי קרויזר, מכר של ולר ז"ל, ספד לה בפייסבוק: "חיה, היתה ואיננה עוד, אבל עודנה לנצח בליבנו. חיה שכל כך רצתה והתחננה לחיים, שלא כה מהר ויתרה, שבידיה המדממות ניסתה לצרוח, לעצמה דרך כלשהי, עכשיו הלכה לה.חיה, את ליבך החם אני זוכר וגם את אורך, את עינייך המשתוקקות וגם את רצונך המר והעצוב. יהי זכרך ברוך וצרוב לעד".

חברה נוספת סופדת לה: "אני לא רוצה להאמין. אני רוצה להפסיק לדעת. הלב שלי נמחץ מתחושת אובדן שלא נגמרת. חיה. חיהלה! איפה את? בבקשה באַקומען אַרויף. בבקשה תקומי. העולם הזה נורא, את צודקת, אבל עם האנשים הנכונים הוא יכול להיות כל כך יפה, אני מבטיחה לך חיהלה. ילדה יפה, אזכור אותך בליבי לעד, את החיוך שלך, את החיבוק שלך, את השיחות נפש איתך, את הריקוד שלך, את הכל שלך, אני אזכור את הכל אני מבטיחה לך. השארת את כולנו כואבים ובוכים, אבל אני מקווה שלפחות לך כבר לא כואב עכשיו".


חיה ולר (ולרשטיין) ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)

חיה ולר (ולרשטיין) ז"ל (צילום: מתוך פייסבוק)


"זה בלתי נתפס על הדעת שבשנתיים האחרונות אני שומעת על כל כך הרבה מקרי התאבדות של חרדים לשעבר בגילאי ה-30-20, שמרגישים שכל עולמם קורס מתחת לרגליהם", היא כותבת בדף הפייסבוק של ולר ז"ל, "זה פשוט לא הגיוני! בא לי לצרוח לכל העולם, אנחנו פה, ויש פה כאלה שצריכים עזרה, שחייבים עזרה. למה אין תמיד מי שישמע?".


אל תישארו לבד:

"הלל – יוצאים בשאלה": ניתן לפנות בטלפון 1-700-70-70-73. 
בימים א'-ה' בשעות פעילות הקו הפתוח:
סניף ירושלים בין השעות 19:00 ל-22:00
טלפון נוסף בירושלים: 02-622-1359
סניף חיפה והצפון בין השעות 18:30 ל-22:00
סניף מרכז בין השעות 18:30 ל-22:00

ער"ן – העמותה שמציעה עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, תוך הקפדה גמורה על סודיות ועל אנונימיות, חייגו – 1201.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

51 תגובות
  1. rut

    העמותה הטפשית הזו גרמה לה לסבול. להיות עם לבטים קשים עד ששמה קץ לחייה!! איך הם עזרו לה?
    בכתבה מתארים שהחסידות לא נתנה מענה עבורה?!

    עמותת הלל גרמה לה לשים קץ לחייה כיוון שהמענה שניתן לפי שיקול דעתם לא היה המענה האמיתי והפנימי שהיתה זקוקה לו.

  2. לאה

    זה קורה כי מעודדים אותם לעזוב הכל ולחיות החילוניות מופקרת כי ככה יותר טוב.החילוניות לא טובה יותר גם לא קלה וגם לא נותנת תשובות לשאלות ונענה לבעיות שהענים האלה מתמודדים איתם.אפשר גם באמצע .באמצע של שני המצבים ולא חילוניות גמורה מופקרת.

  3. אפ

    אגודת ה. ל. ל, אידיוטית, מגלומנית ויומרנית.
    ריקה מתוכן.

    יציאה בשאלה, יציאה מהארון, הגירה וכיוצא באלו, משמשים כר נרחב למסע האשמות ושפל חסר תקדים.

    יציאה לשינוי בלא תכנון מוקדם, טיבה שתיכשל. מדוע הכל אשמים לבד מה'קורבן' עצמו?? אנשים בגירים, אחראים לעצמם. וזקוקים לעזר ואחיסמך- מוטב יועילו לעצמם

  4. מישהו שחשוב לו

    היא נקלעה לסיטואצייה שהיא לא היתה צריכה להיות בה. היא רצתה וכנראה צריכה היתה להתגרש וזה לא היה מתאים למשפחה שלה. צריך להבין שברוב הקהילות הללו זו סיפור שיכול להרוס לבני המשפחה האחרים בשידוכים. אם כן ברור שהיה לה הרבה לחץ מהסביבה לא לעשות את המהלך הזה. גם אם זה נכון עבורה.
    אני מציע שבמקום להאשים את הדת בכל הרעות החולות, נפעל להגביר את העירנות לקשיים לקבלת האחר כמות שהוא ופחות לשפוט ויותר להכיל.
    מערכת החינוך בציבור החרדי צריך להשים על כך דגש.

  5. גידי

    כואב הלב! איזה אובדן נורא! אני רק יכול לתאר לעצמי כמה צער וסבל עברו עליה בחייה הצעירים…מקווה שעכשיו היא נחה,יהי זכרה ברוך!

  6. יהודיה

    כשבנאדם חוזר בתשובה הוא הופך להיות שלם שלם ומושלם כשבנאדם חוזר בשאלה הוא הופך להיות שבר כלי גם אם מבחינה חיצונית הוא נראה שלם עם החזרה בשאלה ושמח הוא לעולם יסתובב עם ההרגשה הרעה שניתק מהאמת אולי מי שאינו יהודי אמיתי זה באמת לא מזיז לו

  7. הלל השמאי

    איני יודע אם סיפור חייה אכן היה השראה לאחרים, אני רק מקווה שסיפור מותה לא יהיה כזה..

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך עצוב!!
    עוד מוות מיותר שיכול היה להימנע …
    כל החברים ידעו שהיא בסכנה נפשית
    במה עזרו לה???

  9. שי

    רות את פשוט טיפשה, האגודה הזאת אם כבר ניסתה לעזור לה ולאחרים כמוה כמה שיותר. את לא יודעת מה היא עברה בחיים וכמה קשה זה לנסות לצאת לבד מהאורח חיים הדתי הזה, ובמיוחד כשהמשפחה שלה נידתה אותה. להבא תשכילי טיפה לפניי שאת פולטת שטויות.

  10. Null

    עמותה של מטומטמים קודם כל אל תהיה דתי אחרי זה אתה ברשות עצמך
    כבר הרביעית או החמישית במספר בחודשים האחרונים שהתאבדו עקב יציאה מהדת וחוזר הקשבה מישהו צריך להרים את הכפפה מהזרם הדתי ולעזור לחוזרים בשאלה ברמה של עזרה נפשית גם אם הם החליטו להישאר חילונים ולתת תמיכה

  11. ריקי

    מסכנים החברה האלה, מאבדים גם את העולם הבא וגם את העולם הזה. עמותת הילל מובילה נשמות אלה לאובדון, בהבטחות חסרות תוכן ותקוה.

  12. יוסף אסון

    יצאה בשאלה : יום אחד הלכה ברחוב לתומה ויצאה בשאלה!
    מי יתן את הדין? אולי הלחץ של המדיה למיניהם בהפקרות זוועדית ולא יהודית שאף עידה לא מוכנה לה.
    תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסיבה היחידה שאין מי שישמע אתכן זה כי מזה בדיוק ברחתן נכון שאתן לא מבינות את זה אבל זה הסיבה שבגללה כל היוצאים בשאלה סובלים. כי הבן אדם היחיד שיכול לענות על תשובות שהנפש והנשמה שואלות זה אלוקים. וברגע שבן אדם מתרחק מזה אז אין לו את המענה. מה לעשות שבני בשר וגם לא יכולים אף פעם לספק את התשובות האמיתיות …. הרי הבן אדם היחיד שיכול להבין איך המכונה פועלת ואיך להרוס או לתקן אותה זה זה שבנה אותה… מפה זה שלכם אנשים שניה למחשבה והכל מתבהר. אל תברחו מהמציאות! אף אחד לא הכריח אותכם להיות חרדים. אבל מפה ולבעוט בדת ובאלוקים אז זה לגמרי צפוי התאבדות!

  14. התורה קדושה

    התורה היא סם החיים והיא גם סם המוות…והרי אנו למדים מכאן. "ראה נתתי לפניך את החיים ואת המוות ובחרת בחיים"… ת.נ.צ.ב.ה

  15. תמר

    עצוב לי לקרוא את התגובות, כל כך הרבה האשמות חסרות בסיס. אני בטוחה שהיא נלחמה ככל שיכלה ושהיא סבלה מאוד. שולחת את תנחומיי לכל מי שאהבו אותה.

  16. הרב אברימי

    עצוב וכואב!
    אולי הגיע הזמן לחשוב למה זה קורה…
    לאן נעלם הקסם של היציאה בשאלה שגורם לצעירים ויפים לאבד את עצמם לדעת?
    תשובות אין, כי לא רוצים שנדע את האמת על התהליך הכואב והקשה הזה.

  17. ראות כהן

    ישנם מצבים שאל לנו לשפוט. נשמה יקרה שזעקה לעזרה ולא מצאה מזור לפצעי . אין אשמים באמת. אני רק תוהה היכן ההורים שלה… בטוחה שכאבם עצום.

    איננו יודעים באמת מה היא עברה בחייה. איננו יודעים האם. יש טיפול שיכול היה להציל אותה מעצמה… תתפללן לעילוי נשמתה.. ובבקשה .. אל תקחו על עצמכם את תפקידו של בורא עולם..

    אתם, תהיו סנגורים בלבד.

  18. נועה

    אדם שנולד דתי צריך להשאר ככה, אחר כך הנפש לא עומדת בחילוניות..ואז מתחיל ערעורי הנפש. ואגודת הלל זה מקום הגורם להתאבדויות מכיר עשרות מקרים. אני בעבר יצאתי בשאלה לא עמדתי בזה ושבתי לצור מחצבתי

  19. חנה

    לא מבינה איך אתם לא מבינים!! הבחורה חיפשה משמעות לחייה לא מצאה אותם בסטמר, לקחתם אותה תחת חסותכם , מתפקידכם לדאוג לה .

    הפנימיות של האדם היא דבר מסובך

  20. אני

    עצוב!!
    הם יוצאים מבולבלים, חייהם העכשווים מבולבלים ולטעמם גם העתיד מבולבל!! חיים חילוניים לא נותנים מרפא לנפש שזועקת. יש סיבה לזעקה והיא לא תמיד קשורה לדת. לרוב מחפשים את התשובה בדרך הקלה שהופכת למלכודת, עבור אלה שנפשם שבירה. צריך.ללוות אותם עמ' שיימצאו את דרך האמצע, יתחזקו, וממקום מחוזק יבחרו את דרכם. לקפוץ לעולם שהוא זר ומנוכר זאת התאבדות. חבל!! ערך החיים ככ' חשוב בעיקר בעולם הדתי.

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט עצוב חבל שלא יכולתי לעזור לה אולי אני הייתי מתחברת אל מה שהיא צריכה ת.נ.צ.ב.ה

  22. לוחם חופש

    כל הטליבאני/ות שמגיבים תשארו בחושך, מקומכם באירן, תתביישו בזמן טרגדיה להשמיץ וללעוג לעמותת הלל מצילת חיים מהקצנה פנאטית דתית.

  23. Tl

    עמותה למתאבדים תורנים לא משאירים להם צל של צלם אנוש. הלכה קורבן מסכנה.

  24. מישהו

    בתור חרדי לשעבר, אין טעם להפוך לחילוני בגיל 20, אפשר לעשות הכל כחרדי, כולל צבא קרבי ואוניברסיטה, וכנל הבנות, מה עוד שהחרדי הוא בעצם מקרה פרטי של החילוניות הליברלית ובתוכה החופש להיות ולהתנהג כחרדי, הבחורה המסכנה הזאת פשוט לא מצאה את עצמה בשום מקום, היה טוב לה אם היתה נשארת לפחות בחברה החרדית לה הורגלה כל השנים

  25. שכן מהשכונה

    כאחד שהכיר אותה מקרוב ילדה תמימה בעלת חסד ומדות הכי טובות יצא לי לראות כמה היא סבלה גם כחרדית וגם כחילונית..לא לבוא באשמה לאף אחד חייה היו לא קלים והקושי גבר על השכל והרגש.יהי זכרה ברוך ת.נ.צ.ב.ה.ככה זה הקפייה הדתית ילדים הכי יקרים הולכים לעולמם סתם ככה

  26. נחמן

    אין הייתה זוכה לדעת מרבי נחמן מברסלב זה לא היה קורה,אבל כנראה המשפחה העדיפה אותה חילונית ולא ברסלב

  27. שלמה ירחי

    יש להצמיד פסיכולוג צמוד לכל יוצא בשאלה
    דחוף דחוף דחוף
    ליבי ליבי על חלליהם
    אוליי אוליי אפילו להצמיד רב פסיכולוג מומחה
    שיתן להם את הכוח הנפשי במעבר הקשה הזה
    כל מעבר הוא קשה נפשית מאוד
    הנני חוזר בתשובה רבות בשנים
    המעבר לא הייה קל
    אך ברוך השם זכיתי לרבנים מומחים שתמכו בי נפשית

    אך מי תומך באותם אומללים שעשו צעד הפוך
    הם זקוקים ליותר תמיכה אפילו מחזורים בתשובה

    החיים הם בעלי ערך עליון

    חייבים לעזור לכל יהודי באשר הוא לילית את חייו
    שהוא בוחר
    החיים החיים החיים הם הערך העליון
    זה רצון השם שראשית יחיה היהודי
    ולאחר מכן מתוק תוכן רוחני באשר יבחר

    אויייייייייי

    יהיה זיכרה ברוך

  28. דוד

    כאדם שגדל בבית חרדי טעמתי תקופה של שנה בערך את מה שיש לחילונים למכור והרגשתי ריקנות בחיי חזרתי מהר מאוד לאמונה בבורא עולם והתורה הקדושה הצילה אותי לחיים של תוכן וסיפוק ושפע של שמחה . משתתף בצערה של הבחורה … ולדעתי הורים שקוראים את הכתבה העצובה הזאת גם אם בן או בת שחזרו בשאלה ימשיכו לתת להם חום ואהבה וימישכו לעודד אותם בכל מצב שהם נמצאים !!

  29. ליליה

    תמשיכו להגיד שאין מי שישמע
    ותמשיכו ללכת להלל שרק מנציחה את הקושי ואת הבלבול
    דווקא עכשיו הזמן להבין שמי שיקשיב לכם זה
    אנשי חבד או היהודים המתונים

  30. בשמת

    לצאת בשאלה זה קריעה.
    זה לנטוש ארץ מולדת ולא למצוא ארץ חדשה.
    בשלב ראשון האומץ והאנדרנלין שבריגוש ובמתאפשר הזה כובש ומזרים ומתחזק… (ת בפתח) אבל תכל'ס לשרוד את החיים וההתחבטויות נפש זה מעבר לנתפס… הלל מתיימרת להיות קהילה ומענה וזה לא. והקריעה מול החופש ומנגד הערכים שינקת מובילה אל הסוף הכואב והלבתי נמנע.

  31. יוני

    חבל על הבחורה הזו!! לצערנו הנפלטים מרגישים משענת בעמותה כי כולם שם נפלטו מכל מיני סקטורים ומסגרות מדובר בנוער שהגיע לתחתית ומי שלא ,יגיע בעקבות החברה ששם ויתלכלך עוד יותר …. מתי תבינו שמסורת ודת עונה על הרבה שאלות? עולם ההפקר והפרוץ מכניס את האנשים לפלונטרים ולתסבוכות נפשיים ככה זה שאין גדרות והכל מותר… מותר להיות הומו לסבית לשכב כל היום עם אח ורע ועוד הרבה דברים שכבר הקו האדום מאוד מטושטש והפך להיות נורמה…. שתהיה מנוחתה עדן ושיהיו רק בשורות טובות לעם ישראל דוקא עמותות דתיות הכי יכולים להציל את הנוער הזה. שבת שלום

  32. עדה

    המשבר של היציאה בשאלה ועזיבת הבית אינו תלוי בעמותה כזו או אחרת. גם צעיר שמתחיל את דרכו לבד מחוץ לבית עם תמיכה רגשית מרחוק של המשפחה חווה לעיתים משבר. על אחת כמה וכמה מי שהעזיבה היא סוג של טריקת דלת המלווה ברגשי אשם. הקושי נובע גם מאי היכולת לבצע תהליך מסודר מבעוד מועד- התנהלות מקובלת בקרב הצעירים האחרים שמתכננים מקום מגורים , סביבה חברתית ומקורות הכנסה. אין בכוחה של עמותת מתנדבים לסייע בכל אלה ואין להאשים אותם רק בשל רצונם הטוב. שהרי הם לא מיסיונרים שמוציאים בשאלה. יש להתיחס לצעירים היוצאים בשאלה כקבוצה בסיכון גבוה, ולטפל בה בכלים שיש למדינת רווחה! הצעתי להקים ארגון תומך למוסד רווחה של משפחות שמוכנות לאמץ לארח ולתמוך ביוצאים בשאלה שמשפחותיהם הפנו להם עורף. מחפשת יוזם.

  33. ציונה

    לאגודת ה. ל. ל מגיע מי שלא מאמין בדרך החיים החרדי. אגודת ה. ל. ל לא מוציאה בשאלה אלא מנסה להציל חיים. מוטב שהמשפחות החסידיות לא יתנכרו לילדים אותם ילדו רק כי הם חושבים אחרת.

  34. אנונימי

    אוף פשוט מבעס, חיה הייתה בחורה מדהימה עם כשרונות מיוחדים, כל כך אהבתי אותה באמת בחורה מיוחדת…! וחבל לי שהעמותה לא הצליחה במקרה הזה, יותר חבל שהמשפחה שלה לא הבינו אותה קצת יותר ובכלל כל העולם החרדי המגעיל הקיצוני הזה שמתייחס לאנשים כאילו הם חפצים ולא בני אדם.

  35. אני

    לא אומרים חזרה בשאלה אומרים יצאה מחושך לאור הבעיה היא שהחשוכים מעברה איימו עליה.

  36. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגובה ללאה ולrut
    חילוניות זו הדרך הטבעית ולא הפרימיטיבית הפגאנית.
    מכיוון שהמשפחה מתנכרת זה מאד מעציב. זו הסיבה היא היתה בדכאון עמוק והתאבדה.

  37. שלומי שטרן

    זה נוראי כל התגובות האלה אני הכרתי אותה אישית היא הייתה בחורה מדהימה עמותת הלל עזרה לה והכל אם זה טיפולים פסיכולוגים אם זה דיור היא ניסתה לעזור לה בכל מה שאפשר אבל מי שרצח אותה זה המשפחה שלה זה הציבור החרדי אתם אשמים ואני נמצא בעמותת הלל והצילו לי את החיים לפני שאתם מתריסים תחשבו טוב על המילים שלכם אתם פשוט מתנערים מאחריות רוב ההתאבדויות כאלה שעברו אונס .שנתנו להם כדורים פסיכיאטרים על זה שהיה להם מחשבות כפירה ואני מכיר אותה אישית היא איתה חברה טובה שלי אתה פשוט אנשים רעים

  38. נחושת

    לשלומי שטרן העובדות מספרות את ההיפך.
    אני מכיר אישית סאטמרים והם אנשים מאושרים.
    כן , יכול להיות שהיא התחתנה עם משוגע, משוגעים יש בכל מקום.
    אבל להלל אין את הכלים ולעולם לא יהיו הכלים לספק רמת אושר כמו שיש בחיים של אמונה.

  39. אפרת

    ליליה מסכימה איתך בכל מילה,
    גם אני חושבת כך שאילולי הייתה מכירה את היהדות הנכונה ,כדוגמת חבד, ששם דווקא עובדים על המקום הפנימי לא הייתה מגיעה לעולם הקשה שניסחבה אליו.
    עמותת הלל יכולה הייתה לעשות עבודת קודש אילולי היו משנים את הגישה ועובדים על כך שאדם יחזור למקומו הטבעי בצורה הכי טובה שיש,כי ילד מחפש סוף סוף את המקור,
    במקום להאשים את החברה צריך לכוון את האדם לשנות גישה , כאן יש דוגמא של העולם החרדי, אבל אדם שלא מסתדר בחברה, יכול להיות דיש לו בעיה בפני עצמה והפתרון הוא לא חזרה בשאלה,אלא הפתרון זה איך להתמודד עם קשיים מול החברה, איך לרכוש את החברה.
    אותו הדבר יכול להיות בכל חברה אחרת
    פשוט להלל יש מטרה להפיל נשמות,
    את יודעת שמי שפתח את הלל היה אחד שיצא בשאלה(אם אפשר להגיד כזה דבר, כי זה לא שאלה ותשובה)
    ואת יודעת שהוא חזר בתשובה, אבל העמותה נימכרה ואין לו מה לעשות עכשיו לשנות את המצב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר