תיעוד מתוך מצלמות הבאטחה של היישוב של חלק מהחשודים בפריצה
תיעוד מתוך מצלמות הבאטחה של היישוב של חלק מהחשודים בפריצה

"חיים בתחושת חוסר ביטחון": מכת פריצות לבתים באורה ובעמינדב

תושבים באורה ובעמינדב מתלוננים על עלייה בכמות הפריצות לבתים במושבים הסמוכים לירושלים, ודורשים את התערבותו של מפקד המחוז ניצב דורון ידיד: "תקצה את המשאבים הנדרשים והשב לנו את השקט והביטחון"

פורסם בתאריך: 25.2.20 20:40

תושבים במושבים אורה ועמינדב מתלוננים על מכת פריצות לבתים ודורשים את התערבותו של מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד. לטענת התושבים – החשודים בפריצות תועדו במצלמות האבטחה של היישובים כשהם רעולי פנים. עד כה משטרת ירושלים טרם עצרה חשודים.

איתמר כהן, יו"ר ועד התושבים בעמינדב, מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "פורצים לנו לבתים בשעות הערב ובשעות הלילה, גונבים לנו מכוניות, ואנחנו מרגישים חסרי אונים. התושבים מיואשים. אלה שהגישו תלונות – שום דבר לא קורה עם זה, לא נעצרו חשודים. אנשים כבר לא מגישים תלונות. אומרים לי 'עזוב, אם אני אלך לתחנת מוריה להגיש תלונה, אני אשב 4-3 שעות עד שייקחו ממני תלונה וכל זה בשביל למלא ניירת, ומה ייצא מזה?'".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כהן מספר כי לאחרונה הוא נפגש עם קצינים בתחנת מוריה: "אמרתי להם 'אתם חייבים לשנות תפיסה'. למה מחכים? אנחנו ממוקמים בדרום מערב ירושלים, סמוך לכפרים ולגדר פרוצה. חוליות גונבות רכבים ופועלות כאן באין מפריע, לחוליות הפורצים יש נתיב פתוח. כשאני ישבתי בפגישה עם המשטרה נאמר לנו שאנחנו משתפרים בסטטיסטיקה ואין הבדל בינינו לבין שכונת גבעת משואה. אמרתי להם 'אתם צוחקים עלי? מה זה משתפרים?'. אנשים מקבלים בראש ולא באים להתלונן, אז הנתונים שלהם שגויים. לי באופן אישי פרצו לבית לפני כמה חודשים, ויש תיעודים של הפורצים, אבל אין תלונה".

התושבים פתחו בעצומה שבה הם פונים למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד: "מזה מספר חודשים אנו חיים בתחושת חוסר ביטחון משווע, נוכח מכת פריצות שפקדה את המושבים שלנו, מושבים אורה ועמינדב,, נכתב בעצומה עליה חתמו עשרות תושבים. "מדובר בתופעה קשה מנשוא, כאשר כמעט על בסיס יומי אנו עדים לפריצות או ניסיונות פריצות לביתינו".

התושבים מציינים בעצומה כי הם "במטרה לאחד כוחות ולנסות לתפוס את העבריינים – אנו מבצעים פטרולים מאורגנים, תושבים ללא נשק יוצאים עם אלות, עם סכינים, לא ישנים בלילות וחיים בתחושת פחד מתמיד. חשוב להדגיש כי רובם ככולם של היושבים כלל לא פונים בתלונות למשטרה בגין ניסיונות פריצות. על כן נראה כי התמונה שנגלית לעיניכם שונה בתכלית מהמציאות עגומה אותה אנו חיים".

"אנו קוראים לך מפקד מחוז ירושלים – לפני שיקרה אסון – הקצה את המשאבים הנדרשים והשב לנו את השקט והביטחון", נכתב בעצומה.

ממשטרת ירושלים נמסר: "משטרת ישראל פועלת לשמירה על בטחונם ורכושם של האזרחים תוך מתן דגש למניעת עבירות פליליות והבאת החשודים בעבירות אלו לדין.  בתוך כך נדגיש, כי המשטרה ממקדת את פעילותה בישובים הסמוכים לקו התפר, זאת באמצעות כוחות גלויים וסמויים, פעילות שמטרתה כאמור לסכל ולמנוע עבירות כלפי רכוש התושבים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חן

    שימו סורגים רב בריח וסלאמת למה לחכות למשטרה החרייה הזאת שלא עושה כלום

  2. גידי

    אם המשטרה באמת עושה את כל מה שאומר הדובר אז התוצאות עלובות למדי, לא כן?

  3. לילי

    שורה תחתונה המשטרה לא עושה כלום ושום דבר גם לנו פרצו לפני כמה חודשים יש הקלטות, תמונות והכל הגשנו תלונה במשטרה ושלחו לנו אחרי חודש שהתיק נסגר כי זה לא מעניין אף אחד!! חייבים שינוי

  4. ירדן הורן

    במקום לבכות הקימו יחידת ג'יפים ישובית, במבשרת זה הוריד את מכת הפריצות !!!

  5. דוד בן יוסף

    מר ידיד מפקד משטרת ירושלים דואג אך ורק לדכא את תודבי עיסוויה אין כוחות למניעת התפרצויות ולשמירה כל בטחון התושבים צריכים לקוות ששר לבטחון פנים החדש שיגיע אחר הבחירות יחליף את מר ידיד בידיד אמת השומר גם על בטחון תושבי המושבים שבעוטף ירושלים.

  6. אופיר

    חן, אני מישוב אחר בסביבה שסובל מהפריצות.
    לא סורגים ולא רב בריח עוצרים אותם.
    אצלי פרצו למושב למחסנים ובתים מהמוגנים ביותר שיש ולא עזר כלום.
    חלקם באים עם מודיעין ויודעים מי נמצא ומי לא

  7. אלי

    תמשיכו להעסיק ערבים, הגנבים האלו זה אחים של אלו שעובדים אצלכם ביום ושלחים אותם בלילה. ערבים יש להם מצווה לגנוב יהודים, ואין אמונה בערבי 40 שנה בקבר, זה לא קלישאה, מי שמעסיק ערבים שיקח בחשבון שמחר יגנבו אותו, זו האמת וזו המציאות.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המשטרה זה מעניין את התחת שלה.מסתבר שהאוסטרלים והאמריקאים הכי חכמים.מי שנכנס ללא רשות לטריטוריה שלי קרי לבית או לחצי על אחת כמה וכמה רעול פנים ובשעות האלהים פשוט יורים בו הורגים אותו בלי חוכמות.המשטרה שמה מעודדת את זה.כי היא יודעת שהאורחים צודקים!!! פחות עבריינים.יותר טוב.מה זה כל כך מסובך.אולם אנחנו עם קשה עורף.טורפיפ אחד את השני.והאוייב מתפוצץ מצחוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר