קרית היובל, רמות (צילומים: שלומי כהן)
קרית היובל, רמות (צילומים: שלומי כהן)

הבחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים: קרית היובל, רמות וגילה בחוץ

אחרי עשר שנים שבהן לא יתקיימו בחירות למינהלים הקהילתיים: הערב אושר בעיריייה כי בחודש יוני הקרוב ייערכו בחירות במינהלים שונים בעיר - השכונות המעורבות קרית היובל, רמות וגילה בינתיים בחוץ

פורסם בתאריך: 23.2.20 20:27

הערב, ראשון, אישרה ועדת המינהלים הקהילתיים סבב בחירות ראשון, שייערך ב-23.6.20 בשכונות הבאות: הר חומה, בית צפאפא, גינות העיר, גוננים, בית וגן, בקעה, אשכולות (שמואל הנביא) ופסגת זאב. קרית היובל, רמות וגילה – בחוץ. מדובר בשכונות מעורבות, בהן בשנים האחרונות נרשמו עימותים בין האוכלוסיה החילונית לבין הציבור החרדי. החשש הוא כי קיומן של אותן בחירות עלול להוביל לשינוי בזהות הנציגים במינהלים הקהילתיים בקרית היובל, ברמות ובגילה. בינתיים, שכונות אלו מחוץ לסבב הבחירות הקרוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעירייה מציינים כי לכל מינהל יבחרו התושבים תשעה נציגים, שייצגו את צורכי השכונה בתוך המינהל ומול העירייה והנהלת העיר. כזכור, הבחירות ייערכו השנה אחרי 10 שנים שבהן לא יתקיימו בחירות למינהלים. "בשנה החולפת, מאז כניסתו של ראש העיר לתפקיד הושקעו משאבים רבים בשכונות ונושא השיתוף ציבור עלה ועומד בחשיבות עליונה מבחינת הנהלת העיר החדשה וראש העיר משה ליאון", נמסר מהעירייה. "הבחירות יתקיימו במספר סבבים מפאת גודלה של העיר ומספר הרב של השכונות".

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשנה וחודש הדרישה לערוך בחירות במינהלים הקהילתיים מגיעה מהסיעות החרדיות במועצת עיריית ירושלים, והיא אף עלתה בהסכם הקואליציוני שחתמה סיעת דגל התורה מול ראש העיר משה ליאון.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "ירושלים היא העיר היחידה בישראל אשר מקיימת בחירות דמוקרטיות נוספות פנים עירוניות ואנו גאים על כך. אנו מתחילים בסבב בחירות ראשון שיתקיים ביוני ולאחריו יקבעו הסבבים הנוספים. אני קורא לכל תושבי השכונות לקחת חלק פעיל ולהתמודד בבחירות, זוהי חגיגה דמוקרטית עירונית".




חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות) טוען כי "ליאון בחר לדחות את הבחירות במינהלים המובלים היום על ידי אנשי שלומו ללא קביעת מועד. אני מקווה מאוד שיתקיימו בחירות בכל המינהלים הקהילתיים ולא רק במקומות בשכונות שבהן נוח לראש העיר לקיים אותם".

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מוסיפה: "אני שמחה שהוחלט סוף כל סוף לקיים בחירות למינהלים הקהילתיים. לדעתי לוח הזמנים צפוף מאוד ואולי מדי, אבל אני מברכת על ההזדמנות לחזור לתושבים ולבקש את מעורבותם. נדון בישיבה נוספת בתקנון ובין היתר אני מקווה שנחזק את מעמדם של המינהלים ועצמאותם, ובמיוחד מציעה דרכים להבטיח את שיתופן של נשים בכל מינהל למינהל".

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. כרמא

    יש מינהל אחד שלקחו לו את אישור הניהול התקין לאחרונה. ממילא צריך להחליף שם את האנשים.

  2. ששון

    גניבת השכונות! עלק דמוקרטיה.
    רמות 80% חרדית והחילונים מחזיקים אותם ב*****

  3. ענבים

    חייבים בחירות דחוף במיוחד כשלאחד המתנסים בירושלים לקחו את אישור הניהול התקין לאחרונה. רשם העמותות כתב להם מכתב זועם וקטלני ומאיים בפירוק.

  4. גפן

    בגייד סטאר אפשר לראות למי מה מינהלים אין אישור ניהול תקין. יאללה בחירות.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר