ישי ברנע, מלון לאונרדו אין, מלון וולדורף אסטוריה - יחצ, אורן בן־חקון, מגד גוזני
ישי ברנע, מלון לאונרדו אין, מלון וולדורף אסטוריה (צילומים: יח"צ, אורן בן־חקון, מגד גוזני)

משבר הקורונה | יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ל"כל העיר": "המצב נהיה יותר גרוע; כל פסח הלך"

המגבלות החדשות שהטיל משרד הבריאות מעמיקות את המשבר בענף התיירות. בשיחה עם "כל העיר" מוסיף יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ישי ברנע: "אין לנו תשובות ודרכים להתמודד"

פורסם בתאריך: 15.3.20 12:46

החשש מהתפשטות הקורונה הולך וגובר וביחד איתו מוטלים עוד ועוד מגבלות. האיסור על קיום התקהלויות מעל 100 איש וההמלצה שלא לקיים התקהלויות בכלל הוביל לסגירת בתי תרבות רבים והוא מהווה גם מכה אנושה לענף המלונאות.

בשיחה עם "כל העיר" מתייחס יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ומנכ"ל מלון יהודה ישי לאיסור ההתקהלויות ואומר: "כל הפסח שלנו הלך, אין בכלל מה לדבר. אין לי ממש תשובות לדבר הזה ולמה שקורה. כל רגע מוטלים איסורים חדשים והמצב נהיה יותר גרוע".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ענף התיירות, כפי שכבר פורסם, הוא זה שספג מהרגע הראשון את עיקר הנזק. מספר התיירים צומצם משמעותית בשבועות האחרונים, תיירים חדשים לא מורשים כלל להיכנס לישראל ואם נדמה היה שתיירות הפנים עוד תציל את ענף המלונאות, הרי שאיסור ההתקהלויות החדש מהווה כאמור פגיעה אנושה וממשית.

רק בשבוע שעבר התייחס ברנע בשיחה עם "כל העיר" למשבר הקשה בענף והעריך את ההפסדים של בתי המלון בירושלים בכ-50 מיליון שקלים בחודשים מרץ-אפריל-מאי. ההערכות הללו, מן הסתם, צמחו משמעותית כיוון שגם תיירות פנים לא תגיע לבתי המלון בשל האיסורים החדשים.

ברנע ביקש ומבקש מהממשלה ומהעירייה למצוא את הדרך לסייע למלונאים, בין היתר בהקלות בתשלומי הארונה, בהקמת מערך תוכניות וקורסים לקליטת עובדים שייפלטו מבתי המלון בלית ברירה ועוד.

אחת האפשרויות שעלו באחרונה כאופציה לסייע לבתי המלון היא שהם יקלטו חייבי בידוד שאין להם מקום לשהות בו בתקופת הבידוד. לדברי ברנע, "האפשרות הזו בהחלט על השולחן, אבל יש חשש שאם מלון מסוים ישכן אצלו מבודדים – ייתפס לו שם לא טוב. אני חושב שרק מקומות שיהיו במצוקה גדולה יסכימו לכך. אנחנו במלון יהודה לא ניקח מבודדים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עג

    אבל לתת מחירים טובים – אין סיכוי… עדיין רוצים תעריפים גבוהים מרוב הארץ. תמשיכו לרצות – לא יבואו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר