מיגון מפני נגיף הקורונה, מרתון ירושלים (צילומים: אוהד צויגנברג, פלאש 90)
מיגון מפני נגיף הקורונה, מרתון ירושלים (צילומים: אוהד צויגנברג, פלאש 90)

התפרצות הקורונה | המשמעות של ביטול המרתון נחשפת: הפסד של כ-20 מיליון שקלים לעסקים ולמלונות

מרתון ירושלים בשנה שעברה הוביל לכ-21,000 לינות בבתי המלון ולהכנסות של מיליוני שקלים לעסקים. ביטול המרתון יוביל גם להפסד כלכלי משמעותי לעיריית ירושלים

פורסם בתאריך: 6.3.20 07:38

משבר הקורונה עשוי להוביל לפגיעה אנושה בעסקים הירושלמים – הגדולים, הבינוניים והקטנים. רק לשם המחשה – ביטול אירוע מרתון ירושלים (שהיה אמור להתקיים ב-20.3) לבדו יוביל להפסד של כ-20 מיליון שקלים לבעלי העסקים ולמלונות בירושלים.

הנתון הזה הוא, כמובן, אומדן בלבד והוא מבוסס על המרתון של השנה שעברה, שאחריו נמסר מהעירייה כי "בתי המלון בעיר מלאים עד אפס מקום והוזמנו כ- 21,000 לינות בעיר; ההכנסות מהמרתון עומדות על כ-20 מיליון שקלים למלונות ועסקים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כידוע, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", במרתון ירושלים היו אמורים להשתתף כ-40,000 רצים, כ-5,000 מהם מרחבי העולם. בשל משבר הקורונה העולמי והמגבלות השונות שהטיל משרד הבריאות – כבר בשבוע שעבר נרשמו בעיריית ירושלים ביטולים של רצים מחו"ל – ביטולים שמשמעותם הפסד כלכלי אדיר לעסקים בירושלים.

בעיריית ירושלים, חשוב לציין, מודעים להשלכות הכלכליות החמורות של התפרצות הקורונה גם בהקשר של ביטול אירועים המוניים וגם באופן כללי ורחב יותר.



ביום רביעי, שעות ספורות לאחר הודעת משרד הבריאות על הרחבת האיסורים והמגבלות בשל התפרצות הקורונה, כינס ראש העיר משה ליאון את גורמי התיירות בירושלים לסוג של דיון החירום הן בהיבטי תיירות החוץ והן בהיבט תיירות פנים.

"הפגישה היתה עניינית מאוד, ונידונו בה אפשרויות חיזוק התיירות בירושלים, ומתן כלים להתמודדות עם תהיות התיירים", מדגישים בעיריית ירושלים. "הפגישה היתה במשותף עם משרדי הממשלה וגופי התיירות הרלוונטיים. בפגישה סוכם על הורדת מחירים והקלה בתנאי הביטול לטובת ציבור הלקוחות הישראלי. במטרה לעודד תיירות פנים".

ראש העיר משה ליאון: "בימים הקרובים נפרסם מגוון הטבות שיגובשו יחד עם משרדי הממשלה ואנשי התיירות בעיר. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל להגיע לירושלים ולהינות מהעיר הנפלאה בעולם".

נציג התאחדות המלונות הודה על הפגישה והציע בזמן הקרוב חבילות מיוחדות ומוזלות לישראלים אשר יגיעו לבלות חופשתם בעיר. ראש העיר ליאון הנחה את הרשות לפיתוח ירושלים לקדם את המיזם ולהביאו לידיעת תושבי המדינה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אחד ששמח לגבי זה

    מצויין שבוטל וזה גם חוסך כסף ועצבים לאזרחים שמנסים גם לחיות בעיר ולגבי ההפסדים לעריה אני לא מזיל דמעה

  2. כג

    יהיו עוד. גם אין שום מניעה להחזיר את המרתון למסלולו המקורי בצפון העיר, בין פסגת זאב לגבעה הצרפתית.
    אין סיבה לסגור את כל מרכז העיר לחצי יום. יש מספיק ריבוי חגים בארץ הזו, יותר מכל מדינה מערבית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר