אנשי רפואה ממוגנים מפני הקורונה (למעלה מימין), מרתון ירושלים, פורים בירושלים, כיכר ספרא (צילומים: אוהד צויגנברג, פלאש 90, מל בריקמן, שלומי כהן)
אנשי רפואה ממוגנים מפני הקורונה (למעלה מימין), מרתון ירושלים, פורים בירושלים, כיכר ספרא (צילומים: אוהד צויגנברג, פלאש 90, מל בריקמן, שלומי כהן)

משבר הקורונה | מחזיק תיק הבריאות בעיריית ירושלים ל"כל העיר": "מאמין שאירועי פורים יבוטלו"

לאחר החמרת המגבלות על קיום אירועים בשל סכנת הקורונה - מחזיק תיק הבריאות חיים אפשטיין מוסיף בשיחה עם "כל העיר": "להודיע על ביטול המרתון; פיקוח נפש דוחה הכל"; הבוקר תתקיים בעיריית ירושלים הערכת מצב, שבה יתקבלו ההחלטות

פורסם בתאריך: 5.3.20 07:34

סכנת הקורונה בירושלים: ראש העיר משה ליאון יקיים הבוקר בלשכתו בכיכר ספרא הערכת מצב מיוחדת בנושא ביטול האירועים הגדולים שצפויים להתקיים בעיר בשבועות הקרובים.

על הפרק: מרתון ירושלים הבינלאומי ב-20.3 ומסיבות פורים במרכז העיר, בשוק מחנה יהודה ובנחלאות בימים שלישי ורביעי הקרובים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מחזיק תיק בריאות הציבור במועצת העירייה חיים אפשטיין (בני תורה) אומר הבוקר (חמישי) ל"כל העיר": "חייבים להישמע להוראות משרד הבריאות, כולל להודיע על ביטול המרתון. אין מה לעשות, זה כל המשק, זה לא רק אנחנו בירושלים. תראו כמה עובדים פוטרו מחברת אלעל, מה ההפסדים של החברה? זה רק דוגמא אחת קטנה ממה שהולך בעולם, זה קטסטרופה, זה מגיפה עולמית".

אפשטיין מוסיף ואומר ""אני רוצה להדגיש – פיקוח נפש דוחה אפילו שבת, מה שקורה כעת עם הקורונה זה בגדר פיקוח נפש. מחובתנו לשמור על הכללים בצורה המחמירה ביותר. מדובר כאן על חיי אדם".


חיים אפשטיין (צילום: פרטי)

חיים אפשטיין (צילום: פרטי)


האם עיריית ירושלים צריכה להודיע על ביטול אירועי פורים ההמוניים במרכז העיר ובנחלאות?
"אמנם באירועים הללו יש הקלה יחסית כי הם מתקיימים במקום פתוח ולא סגור, אבל אני מאמין שבסוף אירועי פורים יבוטלו. אסור לקחת שום סיכון וצריך לבטל את מה שמהווה סכנה. נכון, יש מצווה לשמוח בפורים, אבל פיקוח נפש דוחה הכל".

איך יתמודדו במגזר החרדי עם האיסור לקיים אירועים בהשתתפות למעלה מ-5,000 איש?
"אני מקווה שיקחו את זה בכל החומרה. חובתנו, בעיקר כיהודים מאמינים, לקיים את ההלכה של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. אם המומחים אומרים שזה סכנה, אסור לנו להתווכח עם האיסורים שלהם. אנחנו חייבים להקפיד על זה עד הסוף. זה לא צחוק זו קטסטרופה עולמית".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


כידוע, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות הודיעו במסיבת עיתונאים מיוחדת על הרחבת המגבלות והאיסורים שמוטלים ברחבי המדינה כדי להאט ככל הניתן את התפשטות נגיף הקורונה, בין השאר ביטול כינוסים של למעלה מ-5,000 איש. במהלך הדברים שנשא שר הבריאות ליצמן הוא אף ציין כי "מרתון ירושלים יבוטל".

את ההשלכות למגבלות החדשות ניתן היה להרגיש היטב כבר אתמול בערב (רביעי, 4.3), כאשר משחקה של קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל בארנה נערך ללא קהל.

בקרב מפיקי אירועים ירושלמים נשמעו אתמול קולות מצוקה רציניים. המשמעות של המגבלות החדשות היא ביטולם של לא מעט אירועים שצפויים להתקיים בקרוב.


בפוסט שהעלה המפיק יניב בן חקון בדף הפייסבוק שלו הוא כתב, בין השאר, "זמן רב אני טוען שהרבה לפני שנמות מהקורנה, הנגיף הזה יהרוג אותנו כלכלית. היום אני יכול לומר שזה כבר קורה… אם אתם חושבים שאני מגזים, אז אני עוד עדין: הפניקה סביב הקורונה הולכת לחסל המון עסקים – קטנים, בינוניים וגדולים. מה שבאופן טבעי יביא (כבר מביא) גם להרבה מפוטרים ומשם לכאוס כלכלי. אז כן, הפניקה הכלכלית הרבה יותר מוחשית מהפניקה הבריאותית. שזה בעצם הולך ביחד".

אז אילו אירועים נמצאים על המוקד? כל משחקי קבוצת הספורט בית"ר ירושלים בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל; מרתון ירושלים, שאמור להתקיים ב-20.3 בהשתתפות של כ-40,000 רצים – כ-5,000 מהם מחו"ל; אירועי החוצות שמתוכננים בפורים בימים שלישי ורביעי הקרובים (11.3-10.3) – ביניהם קרנבל פורים הססגוני בין כיכר ספרא למדרחוב בן יהודה, מסיבת פורים המסורתית בנחלאות ועוד.

מעיריית ירושלים נמסר כי "עיריית ירושלים מודיעה כי היא בוחנת את הנחיות משרד הבריאות ביסודיות, ותפרסם את ההשלכות בהמשך".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר